Küçük Bir İstanbul Gezisi #Ortaköy #Bebek

, , 41 comments

Merhabalar, mutlu pazarlar :)

Hızla geçen Eylül ayını geride bırakıp Ekim ayına başladık bile. Sonbahar ayları gelmiş olsa da yazı aratmayan hava sıcaklığını bulunca hafta sonu kız kıza küçük bir İstanbul gezisi yapalım dedik. Yorucu ve keyifli bir gezi oldu. Ben de hem gördüklerimi sizinle paylaşayım hem de anısı burada da kalsın istedim. :)

Gezintimize ilk olarak yolumuzun üzerinde bulunan İBB Sosyal Tesislerinde kahvaltı ile başladık. Hafta sonu olduğundan oldukça kalabalıktı. Yer bulmakta zorlandığımız için fotoğraf çekmeyi unutsam da deniz manzaralı güzel bir yerdi. Restaurant kısmında sıra beklemek istemediğimiz için hazır kahvaltı tabaklarından almayı tercih ettik. Tek kişilik kahvaltı tabağı ve 1 bardak çay 28 tl gibi uygun bir fiyata sahip.

Kahvaltımızı bitirdikten sonra yolumuza devam ettik, İstanbul'un trafiği malumunuz. :)

Ortaköy Camii'ni görmek ve meşhur kumpirinden tatmak için Ortaköy'e gittik. Erkenden yola çıkmanın avantajıyla öğle saatlerinde Ortaköy'e vardık. Sakin bir şekilde gezintimizi yaptık.

Hediyelik eşyaları inceledik. El yapımı takıların bulunduğu stantlara göz attık ve hatıra olarak burç bilekliklerinden birer tane aldık. Boğazın güzelliğini izledikten sonra Ortaköy Camii ile hatıra fotoğraflarımızı çekinmeyi de unutmadık elbette. :)

Kısa bir sürede gezintimiz bitince kahve molası için Bebek tarafına geçmeye karar verdik. Hem biraz serinlemek hem de dinlenmek için soğuk kahvelerimizi alıp Starbucks'ta biraz oturduk. Bebek sahilini görmeden dönmek olmazdı tabii :)

Sahilde canlı müziğe de denk gelmekte şahane oldu. Türkan Sabancı Parkında boğaza nazır bir banka oturup hem müzisyeni dinledik hem de şarkılara eşlik ettik. Çok keyifli bir ortamdı. :)

Oradan ayrılmak istemesek de müzisyen mola verince biz de kumpirlerimizi yemek üzere Ortaköy'e geri döndük. Ortaköy Camii'nin yanında birçok kumpirci bulunuyor. Bazıları müşteri çekmek adına eğlenceli bir şekilde sesleniyordu, bu durumda keyifli detaylardan birisiydi.

Biz tercihimizi Alaca Cafe'den yana kullandık. Büfe tarzında yapıldığı için tüm malzemeleri görebiliyorsunuz ve kumpire  konulacak malzemeleri kendiniz seçebiliyorsunuz. Biz malzemelerin tamamını karışık şekilde yaptırdık ve kişi başı 75 tl ücret ödedik. Kumpirin boyutu büyük ve bol malzemeli olduğundan epey doyurucuydu. :)

Kumpirlerimiz bittikten sonra geri dönüş yolculuğuna başladık. Kullanacağımız otobüs çok kalabalık olduğundan tramvay kullanmaya karar verdik. Mesafe biraz fazla olsa da tramvay durağına doğru yürümeye başladık, kumpirden aldığımız kalorileri de ancak böyle yakabilirdik. :))

Yol boyunca birçok tarihi yapıyı gördük ve hayranlıkla izledik. Dolmabahçe Sarayı, Galatasaray Üniversitesi, Çırağan Sarayı bunlardan bazılarıydı. Bu güzellikleri unutmamak adına birkaç kare fotoğraf çekmiştim, onları da sizinle paylaşmak istedim. :)

Yolculuk kısmının yoruculuğunu bir kenara bırakırsak, sevdiklerimle birlikte geçirdiğim keyifli bir gündü. Henüz gitmediyseniz bu güzellikleri gidip görmenizi isterim. :)

Sizin en son gezinti yaptığınız yer neresiydi? 💖

1. Unos lugares muy bellos has visitado y estupendas fotografías. Saludos

2. This is beautiful! I love all the photos you took of the different buildings.
    -Quinley

3. Hi Mor!,
    This is so beautiful! I love it!
    xoxoxo

4. Beautiful pics! Thank you for sharing. The music by the beach sounds delightful. :)

5. Belle foto !! Grazie per essere passato ma non so l'inglese!!

6. Hi! Thank you for this wonderful virtual trip. I love travelling - but I haven't been able to travel lately. I have never been in Istambul, so it have enjoyed this virtual trip even more.
    How beautiful is the Ortaköy Mosque !! Really.
    I also love to see handmade souvenirs. Lovely.
    And the food looks delicious.
    Hugs,
    Rux

7. Kahvaltı uygunmuş gerçekten. Fotoğraflar şahane. Güzel bir gezi olmuş. İstanbul'da olduğum halde gezmiyorum, en son Konya'ya gidince gezmiştim sanırım. :)

8. Lovely -Christine cmlk79.blogspot.com

9. Es un lindo lugar. Me dio ganas de la comida. Te mando un beso.

10. Looks like a nice trip! The historic sites are beautiful! Thanks for visiting my blog. :)

11. Oh my goodness, what a large meal you have shown in the photo. Love all your photos and it's lovely to see Istanbul with your eyes - thanks.

12. What beautiful pictures you took during your trip to Istanbul.
    The kumpir looks really delicious, I've never eaten this before.
    Greetings Irma

13. aww.... great place to visit....
    thank you for sharing photos and details.....

14. 28 lira mı :o Keyifli bir gün geçirmişsin. Umarım bu kadar keyifli günlerin daim olur. :)

15. i am in love with your photos

16. That is a place that I like to visit. Have a nice day

17. ah nefis bir rota evet. bebek parkı ve ordaki starbucks da ne güzeel :) İBB de 28 lira mı aklımda olsuuun tenk yuuu :)

18. Belle foto,buona serata.

19. Obrigado pela visita ao meu espaço. Ou à minha casa.
    Não conheço Istambul,. Gostei das fotos e das sugestões implícitas no sua descrição do seu fim de semana.
    Um forte abraço,

20. Gracias por tu visita y comentario en mi blog. Ahora me toca a mí visitar el tuyo.
    Le voy a dar a seguir.

21. Hay que alimentarse, para las caminatas que te espera para ver bien la ciudad.
    Me ha encantado todo lo que he visto de esta ciudad. Lo que más me ha gustado de todas ellas, es la belleza de la toma de la fotografía número 8.

22. Fantastic trip. I'd like to visit this beautiful place.

Kisses

23. Olá!
    Bela imagens aqui partilha. São de rara beleza sem dúvida alguma.
    Gostei muito.
    Muito Obrigado, pela visita ao meu cantinho que muito gostei.
    Vou também seguir este seu blogue que muito gostei.

Votos de uma excelente semana!
    Abraço!

Mário Margaride

24. Very interesting photos 😊

25. Very nice photographs you've shared.

All the best Jan

26. Hello!! the pictures are amazing!! Great post, thanks for sharing it.

Blessings!!

27. Lindas fotos, realmente foi um belo passeio na linda Istambul!

Obrigada por visitar minha página.
    Estou seguindo seu blog e te convido a seguir o meu também.

Saudações.

28. Hi,
    Nice blog. I am new. Do you want to follow each other?

29. İstanbul'da oturduğum halde bu güzelliklerin yanında sadece geçip gidiyorum. Hayat o kadar yoğun ve yaşamaya her zaman için o kadar hissetmiyoruz ki. Fotoğraflar bana çok iyi geldi. Umarım güzel bir gün geçirmişsindir :)

30. so great place i would like to come here:)

31. İstanbul'a en son pandemiden önce gitmiştim. Türkiye ziyaretlerimde artık oraya uğramıyorum. Şimdi yazıyı görünce ah ah dedim.

32. Ortaköy'e bir veya iki kez gittim. Kumpir yerine gözleme yediğimi hatırlıyorum. Manzaralar şahane hakikaten ve oralar merkezi olduğu için her daim kalabalık. Büyükşehir'in tesislerinde yemekler uygun fiyatlı kahvaltısını hiç denemedim ama en son akşam yemeğine gitmiştim. Fiyatları iyiydi. Yani kırk yılın başı gidince göze batmıyor diyeyim :))

33. Terá sido um dia bem agradável!!! Grata por esta partilha tão especial!
    Adorei as imagens! Beijinhos
    Ana

34. Gezinden memnun kalmış gibisin, burada yaşamak zor ama gezmek harikadır 🥰

35. Bloğunuz, radyo momentos'a konuk oldu. Yayına ulaşmak isterseniz linki ekliyorum. Sevgiler,

36. Sayende ben de gezmiş kadar oldum :))