Çarpık Saray - Erin Watt ( The Royal #3) | Kitap Yorumu

, , 14 comments

 


"Biz sadece bedenlerimizle huzur bulmaya çalışan çılgın bir umutsuzluk yumağıydık."

~~~~
Yepyeni bir haftanın ilk gününden herkese merhaba! :)
Eylül ayının geldiğine inanamazken 5. günündeyiz. Hepimiz için güzel geçen bir ay olur umarım. <3
Son zamanlarda kitap yorumu yazılarım biraz yoğunluklu oldu fakat okuyup sizlerle paylaşmak istediğim kitaplarım biriktiğinden ve de dizi/film izleyemediğim bir süreçten geçtiğim için bir süre böyle devam edebilirim. :)
Bugün Royal serisinin üçüncü kitabı Çarpık Saray'dan bahsedeceğim. Önceki kitapları okumadıysanız yazı SPOİLER içerebilir, uyarımı yapayım. ^^

~~~~
"Sevdiğim insanlar için savaşabilirim. Mesela annem, Reed ya da senin için ama... savaş kendi kapıma dayandığında bunda başarılı olamıyorum."
~~~~

Kitabın adı Royal ailesi ve diğer karakterlerin ilişkilerini yansıtan bir seçim olmuş açıkçası. İlk iki kitapta da şaşırtıcı gelişmeler olmuştu fakat Çarpık Saray hepsinin üzerine çıktı. İkinci kitabın sonunda öğrendiğimiz şok edici cinayet ve Ella'nın öldü sandığımız babası Steve'in çıkıp gelmesi yaşanacakların habercisi niteliğindeydi. 
Çarpık Saray kitabında bu cinayetin zanlısını arıyor ve "çarpık" ilişkileri okuyoruz. Maktül Brooke ile en son görüşen Reed olduğu için katilin o olduğu düşünülüyor. 
Katil gerçekten Reed mi? 
Değilse gerçek katili bularak masumiyetini kanıtlayabilecek mi?
Öldü sandığı babasını bir anda karşısında gören Ella ne yapacak?
Baba-kız ayrı geçen yılları geride bırakıp hayatlarına mutlu bir şekilde devam edebilecek mi?
vb. birçok soru eşliğinde okuduğum bir kitap oldu. 
Bu kitabı okurken neredeyse her karakter hakkında sırlar ortaya dökülmeye başlıyor ve öyle karmaşık ilişkiler öğreniyoruz ki... Neler olduğunu söyleyip okumak isteyenler için kitabın büyüsünü kaçırmak istemedim ama bu kadarına da pes diyor insan. Ben bunları öğrendikten sonra bu hikayenin yananı Callum oldu dedim. Adam her şeyden habersiz, ailesi ve arkadaşı için elinden geleni yapmaya çalışıyor garibim. Bahsettiğim olaylar sebebiyle Callum dışındaki karakterlerden soğudum. Mantıklı sebepleri olsa anlayış gösterilebilir fakat çoğu +18 düşünceler sebebiyle olunca biraz kendinize gelin, hayat bunlardan ibaret değil demek istiyor insan.
Yazarın anlatımı önceki kitaplarda olduğu gibi Çarpık Saray'da da oldukça akıcıydı. Konusuna polisiye detaylar eklenince merak ve heyecan duyguları eşliğinde daha hızlı bir şekilde okunduğunu söyleyebilirim. Katilin kim olduğunu bulabilmek için Reed'in kendisi bile Ella kadar uğraşmadı, kızın karakterini sevmedim ama aşkı uğruna bu kadar uğraşmasını takdir ettiğim için bahsetmek istedim. O, bu kadar uğraşmasa katili biraz zor öğrenirdik gibi geliyor çünkü. :D
Genel anlamda kolay okunan, cinayet sebebiyle merak uyandıran bir kitaptı ama entrikaya ve cinselliğe bu kadar yoğunlaşmış olması bir noktadan sonra beni rahatsız etti açıkçası. Bu kadarına da gerek var mıydı gerçekten dediğim noktalar oldu.
Seriyi tavsiye eder miyim sorusuna cevap verecek olursam, ben elimde olduğu için okudum ve kalan kitaplarını da okuyacağım fakat ille de alıp okuyun diyebileceğim bir seri değil açıkçası. Kararı size bırakıyorum. Yeni yazılarda görüşene dek hoşça kalın! :)

~~~~

Royal Serisi Kitap Yorumları 



KİTABIN KÜNYESİ
Orijinal Adı:
Twisted Palace
Adı: Çarpık Saray
Yazar: Erin Watt
Seri : The Royal - 3. Kitap
Yayınevi: Yabancı Yayınları
Sayfa Sayısı: 342
Baskı tarihi: Temmuz 2021

14 yorum:

  1. İlginç bir kitap, teşekkürler paylaşım için....

    YanıtlaSil
  2. Yine harika bir kitap paylaşmışsınız hocam :) Ah şu KPSS illetinden bir kurtulabilsem de bir sürü birikmiş kitaplara gömülsem hocam :) ama bunu da not edeyim :) Elinize emeğinize sağlık hocam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim, faydalı oluyorsa ne mutlu :) sınav için şimdiden başarılar dilerim :)

      Sil
  3. Genelde böyle kapaklara sahip kitaplarda pek kaliteli kurgu çıkmaz ama cinayet falan olayıyla ilginçleştirmişler demek ki. Yazına göz gezdirdim çünkü spoiler yemek istemedim belki okurum diye. Ama okuduğum kadarı ile yine kaliteli bir inceleme olmuş.Ellerine sağlık. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim, böyle düşünmene mutlu oldum :)
      kitabın kurgusu için çok kaliteli diyemem ama anlatım ve birkaç olay sayesinde kendini okutuyor. :)

      Sil
  4. i used to read those kind of books when I was younger:)

    YanıtlaSil
  5. bu yazarı not almıştım okuycam senin okudukların hep ilgimi çekiyor :)

    YanıtlaSil
  6. İşin içinde cinayet varsa ortada vahim sırlar dolaşıyormuş gibi geldi bana. Fotoğrafta 4 kitap görünce nedenini merak ettim. 6 kitap varmış seride. :)
    Yazını ilgiyle okudum, kalemine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. :)
      Sırlar epey vahim gerçekten, insan bu kadarına da pes diyor :)
      Serinin 1 kitabı eksik bende, görseli çekerken fazla boğmamak adına bu şekilde kullanmayı tercih ettim, sayı olarak bir nedeni yok yani. :)

      Sil
  7. Bu seriyi bilmiyordum, akıcı ve heyecanlı bir seriye benziyor. Listeme aldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, akıcı bir seri. Okursanız yorumlarınızı da beklerim :)

      Sil