Güçlü Olduğumuz İçin Bizim Başımıza Geldi - Thibault Berard | Kitap Yorumu

, , 46 comments

 


Sanırım siz de bana katılırsınız: Bu hayatta herkesin istediği şey, ardından bir iz bırakmaktır, değil mi? Ebediyete kadar unutulmamak? Ama yanılıyorsunuz, gerçek bu değil. Bundan eminim. Çünkü yaşadım, oradan biliyorum. Size de anlatacağım.

Şimdi size ne ölümden ne Tanrı’dan ne de tünelin ucundaki ışıktan bahsedeceğim. Size Théo’dan bahsedeceğim. Aramızdaki o özel bağdan. Ailemizden. Kırk iki yıllık hayatım boyunca bana yakın olmuş, beni sevmiş bir sürü insandan... “Güçlü olduğumuz için bizim başımıza gelenlerden.” O lanet olası hastalıktan. Bir anda yitip giden geleceğimizden. Ve umuttan, mücadeleden, hayallerimizden bahsedeceğim. Hazır mısınız? Öyleyse sakince bir yere oturun, derin bir nefes alın ve beni dinleyin.

Ben Sarah. Ben genç bir anneyim, genç bir kadın. Kırk iki yaşında, ölü bir kadın… Nihayet özgür kalmak, o ebedî huzura ermek için hikâyemi sizlere anlatmam gerek… 
(Tanıtım Bülteninden)

~~~~
Mutlu hafta sonları blog arkadaşlarım. 
Bugün size ismiyle ve kapak tasarımıyla beni kendine çeken Güçlü Olduğumuz İçin Bizim Başımıza Geldi kitabından bahsetmek istiyorum. Tanıtım bülteni etkileyici bir şekilde yazıldığı için ben bundan iyisini yazamam diyerek onu kullanmayı tercih ettim. :)
Sarah, genç yaşta vefat etmiş bir kadın. Kitapta geçmişten başlayarak kesitler halinde bu duruma nasıl geldiğini bize aktarıyor. Gençliğinden başlayarak, hayatının aşkı Theo ile tanışması, çocukları Simon ve Camille'nin doğuşu ve hayatının seyrini değiştiren hastalığının ortaya çıkışı şeklinde ilerliyor.
***
Güçlü Olduğumuz İçin Bizim Başımıza Geldi, alışageldiğimiz tarzdan farklı olarak ölmüş birinin anlatımından olunca kitaba başlarken nasıl bir ilerleyiş olur acaba diye düşündüm. İlk bölümlerde Sarah, düşüncelerini ve anılarını dağınık bir şekilde anlattığı için adapte olmakta biraz zorlandığımı itiraf edeyim. Yazar kitabın sonunu başından bizlere verdiğinden dolayı okumaya devam etmemi sağlayacak merak öğesi ortadan kalkmış oldu. Olay örgüsü olarak da heyecanlandıracak ya da akışı hareketlendirecek bir durum yaşanmadığından durağan bir okuma oldu benim için. Ara sıra acaba sonucu değiştirecek mucizevi bir şeyler olur mu diye düşünsem de hayatın gerçekleri gibi kitabın akışı da değişmedi elbette. Annem de kanser hastalığı geçirdiği için, bu duruma yakından şahit olan biri olarak durumun ağırlığını çok iyi biliyorum. Hastalık ve tedavi süreci çok zorlu ve yıpratıcı olabiliyor. Bu anlamda karakterlerin ruh hallerini daha farklı bir gözle değerlendirdim diyebilirim. Ama son bölümlerde yaşananlara, karakterlerin davranışlarının sebeplerini anlamaya çalışsam da nereden bakarsam bakayım Sarah böyle bir şeyi hak etmedi. Sonuçta sevdiğiniz birinden sonsuza kadar ayrılıyorsunuz. Bu süreçte fedakarlık yapmış olsanız bile bir yas süreci ve o kişiye olan sevgi ve saygının daha iyi bir şekilde aktarılması gerektiği düşüncesindeyim. Bu anlamda üzülerek beni tatmin etmeyen bir son oldu. Yan Pasaj Yayınevi'nin kitaplarını ne kadar sevdiğimi sıkça söylüyorum, sizlerde hatırlarsınız. G.O.İ.B.B.Geldi konusu itibariyle hayatın gerçekçi yüzünü etkileyici şekilde yansıtan bir kitap olsa da  bahsettiğim durumdan dolayı diğer kitapların bir tık gerisinde kaldığı için kesin okuyun diyemem ama bu tarz kitapları okumayı seviyorsanız şans verebilirsiniz. 

~~~~

KİTABIN KÜNYESİ
Orijinal Adı:
Il Est Juste Que Les Forts Soient Frappes
Yazar: Thibault Berard
Çevirmen: Gülşah Ercenk
Yayınevi: Yan Pasaj
Sayfa Sayısı: 286
Baskı tarihi: Ekim 2022

46 yorum:

  1. Anlatımınla kitap hoşuma gitti bana hitap eden türde bir kitap olduğunu düşündüm. Denk gelirsem almak isterim. :)

    YanıtlaSil
  2. I haven't known this book. Thanks for sharing.

    Kisses

    YanıtlaSil
  3. This sounds like a really interesting book! I can definitely understand why you were intrigued by this.
    the creation of beauty is art.

    YanıtlaSil
  4. aslını istersen bu tarz kitapları severim ama yine bu tür okumak için zaman çok önemli, son yıllarda p kadar çok ölümle haşır neşir oldum ki, daha fazla acıyı okumak bile olsa tercih etmiyorum ha ama mecburen denk geliyorum fakat direkt bu acıları anlatan kitaplara bir tık uzak durmaya çalışıyorum... Yine de fikir edinmek güzel oluyor, teşekkürler paylaşım için.

    YanıtlaSil
  5. pikiii okunmasa da olur gibii :)

    YanıtlaSil
  6. Interesante reseña y recomendación, amiga. Espero encontrarla en la librería.

    Muy agradecido.

    YanıtlaSil
  7. I always enjoy reading about books :). Thank you!
    Hugs!

    YanıtlaSil
  8. It sounds interesting - sad, but interesting. Fascinating concept.

    YanıtlaSil
  9. I think, I'm quite familiar with the name of this writer. So I tried to recall the titles of the books he had written and I had read before.

    YanıtlaSil
  10. I think this book is very interesting!

    YanıtlaSil
  11. Grazie per avere condiviso con noi questa recensione, non ho mai sentito parlare di questo libro ma mi sembra molto bello.

    YanıtlaSil
  12. Yorumlarından sonra pek ilgimi çekmedi, farklı bir şeyler yok sanırım. :)

    YanıtlaSil
  13. Tanıtım bülteni baya dikkatimi çekti ve çok iddialı görünüyor:) Suan okurmuyum bilemedim ama nihayetinde okumak isterim, kitabı güzel yorumlamışsınız, emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  14. ¡¡Hola!! No conocía el libro, creo que yo no lo leería, pues mi madre también falleció de esta terrible enfermedad y no creo que tuviera fuerza para leerlo, yo no soy tan fuerte, como dice el título del libro. Besitos.

    YanıtlaSil
  15. It looks like a very interesting book.
    Thanks for sharing.

    YanıtlaSil
  16. Oi! É um livro com um tema forte, câncer é uma doença cruel,
    também já tive casos na família. Não sei se teria coragem de ler.
    Um abraço! 😘

    YanıtlaSil
  17. Um tema forte e gostaria muito de ler...beijo

    YanıtlaSil
  18. um tema forte e um livro que gostaria de ler...

    YanıtlaSil
  19. Uy que pena que no te gusto el fina. Gracias por la reseña. Por el monento lo dejo pasar. Te mando un beso.

    YanıtlaSil
  20. This sounds like a deep read for sure, especially given that the narrator has already passed. Thanks for sharing!

    YanıtlaSil
  21. interesting, thanks for sharing

    YanıtlaSil
  22. It seems a good book.
    Have a good week, my dear friend.
    Kisses.

    YanıtlaSil
  23. good book....
    thank you for sharing your well written review...

    YanıtlaSil
  24. Thanks for the good review. Have a wonderful week.

    YanıtlaSil
  25. Thank you for the review.
    Have a nice week! :)

    YanıtlaSil
  26. Interesting book. The cover is so lovely.
    Have a nice day.

    galerafashion.com

    YanıtlaSil
  27. It seems like a good book to me.
    Greetings Irma

    YanıtlaSil
  28. Passei para ver as novidades.
    Aproveito para lhe desejar a continuação de uma boa semana.
    Abraço.

    YanıtlaSil
  29. Deve ser interessante ler...

    Bom Fevereiro :)

    YanıtlaSil
  30. Many thanks for your review.
    Happy February Wishes.

    All the best Jan
    https://thelowcarbdiabetic.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  31. Wonderful, very inspiring post! I like your blog, you can see that you have a lot of passion!
    Greetings from Poland!

    YanıtlaSil
  32. Creo que todos queremos o deberíamos querer dejar un legado en nuestro paso por la vida. Respecto al libro parece ser que tiene sus luces y sus sombras como explicas en tu reseña. Interesante opinión.
    Un gran saludo desde España.

    YanıtlaSil
  33. Siempre debe de ser difícil escribir sobre el trance de la muerte y gustar a los demás.
    Dicho esto, te agradezco la recomendación y el que fomentes la lectura.
    Un abrazo.

    YanıtlaSil
  34. Boa Noite. Espero que esteja tudo bem com você e sua família. Acompanho com dor, tristeza e pesar o terremoto aí na Turquia e na Síria. Seu amigo Luiz Gomes do Brasil.

    YanıtlaSil
  35. Parece ser um género de livro que adoraria ler! Contando uma história de vida, que apesar de não ter tido um final feliz, não foi sentido através do ponto de vista da vitimização!... Também perdi o meu pai com essa doença... e ele morreu fazendo planos... para o mês seguinte... para o ano seguinte... mesmo à minha frente. Mas até ao fim, nunca desistiu, nem se entregou à doença, tentando todos os tratamentos possíveis. Se tivesse desistido... apenas teria sofrido bem mais, apenas...
    As mais duras experiências, também creio estarem destinadas para os fortes... numa espécie de evolução e aperfeiçoamento da alma... seja para esta vida, ou para a seguinte... pelo menos eu gosto de pensar assim... tudo sempre continua, seja de que forma for...
    Estimo que se encontre tudo bem consigo, Mor, assim como com sua família e amigos! Têm-nos chegado imagens impressionantes dos sismos ocorridos, e de tantas vidas e bens perdidos. Em poucos segundos... tudo pode mudar... pelo que nunca devemos deixar nada por dizer, ou por fazer... são estes acontecimentos trágicos, que nos mostram o quanto a nossa vida é frágil e preciosa, e que o momento seguinte, pode já não nos pertencer!
    Cuide-se bem, Mor, e cuide dos seus! Acredito que não serão tempos fáceis, do ponto de vista emocional...
    Votos de tudo a correr pelo melhor, e quando puder vá dando notícias...
    Um abraço super apertado!
    Ana

    YanıtlaSil
  36. Sevgili dostum, lütfen depremden sonra Türkiye'de çok sayıda kurban için en içten başsağlığı dileklerimi kabul edin. Ölen insanlar en büyük talihsizlik ve telafisi olmayan bir kayıptır.

    YanıtlaSil
  37. ilgimi hiç çekmedi açıkcası okumaya başlasam yarım bırakırım gibi :))

    YanıtlaSil
  38. Passando a deixar um beijinho, estimando que se encontre bem, assim como todos os seus!
    Votos de tudo a correr pelo melhor!
    Ana

    YanıtlaSil
  39. Detaylı bir anlatım olmuş canım, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  40. Bilmediğim bir kitaptı, detaylı tanıtım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  41. Ben dramdan bıktım,komedi arıyorum:)))))))

    YanıtlaSil