Gün Işığının Tadı - Ewald Arenz | Kitap Yorumu

, , 48 comments


2022 yılının son ayının ilk gününden hepinize merhabalar blog dostlarım. Zaman ne çabuk da geçiyor değil mi? Su misali aktı geçti deriz ya bu sene benim için biraz öyle oldu sanki. Son zamanlarda bazı sorunlar yaşayıp ve rahatsızlıklar geçirince iyice zaman kavramımı yitirdim. Çok sevdiğim kitaplarımı da eski hevesimle okuyamıyor olmak beni biraz üzüyor. Bugün Kasım ayında vakit ayırıp okuyabildiğim Gün Işığının Tadı kitabından bahsetmek istedim. 

~~~~

Bazen en yakınındakiler tarafından anlaşılmadığını hissettin mi? Ya da yeni tanıştığın birinin kelimelere ihtiyaç duymadan, koşulsuz seni anlayabileceğini? Gün Işığının Tadı, kendileri olmayı öğrenen, birbirinden çok farklı iki kadının hikâyesi.

~~~~

Gün Işığının Tadı Kitabının Konusu;

Sally ailesi dahil herkesten uzakta, tek başına yaşamak istiyor. Sorular, kurallar, taleplere ve insanlara kızan ve neredeyse her şeyden nefret eden genç bir kız. Ailesi Sally'nin bu durumunun bir hastalık olduğunu düşünerek tedavi olması için onu kliniğe yatırıyor fakat Sally ailesinden ve klinikten uzağa kaçar. Bu kaçış sırasında yolu Liss kesişir. Sally, ilk görüşte Liss'in diğer yetişkinlerden farklı olduğunu anlıyor ve bu sebeple onun çiftlikte kalma teklifini kabul ediyor.

Liss ise kocaman çiftliğe sahip, yalnız bir kadın. İnsanlara ihtiyaç duymadan hayatına devam ediyor. Aklınıza gelebilecek her türlü işi tek başına yapabilecek kadar güçlü ve becerikli bir kadın. Liss az konuşan ve soru sorma girişiminde bile bulunmayan sakin ve bir o kadar da gizemli biri. Sally'de kendi gençliğini gören kadın, onu çiftliğine bağlamak istemese de içten içe genç kıza bağlanır. Sally ve Liss birlikte yaşamaya başladıktan sonra neler oldu derseniz yanıtı kitapta. :)

~~~~

"Sevdiğim her şeyi, her daim kaybettim ben. Hayır, öyle değil; sevdiğim her şeyi, her daim mahvettim ben."

~~~~

Yan Pasaj Yayınevi'nden ve kitaplarını ne kadar sevdiğimden sık sık bahsettiğim için çoğunuz biliyorsunuz artık. :)

Çıkan her kitaplarını takip etmeye ve okumaya çalışıyorum. Son kitaplarından Gün Işığının Tadı, Almanca'dan dilimize çevrilmiş bir eser. Yayınevinin sıkı takipçisi olarak farklı bir dilden çeviri yapmaları ilgimi çekti ve kitabıma kavuşur kavuşmaz okumaya karar verdim. Sally ve Liss'in hikayesi günlük tarzında Eylül ve Ekim aylarını kapsayan bir anlatım ile bize aktarılıyor. Ben Liss'in gizemli hallerinden dolayı onun hikayesini daha çok merak ederek okudum. Yazarın anlatım tarzını, özellikle betimlemelerini çok sevdim. O kadar başarılı bir şekilde betimleme yapmıştı ki ikiliyle birlikte tarlada patates topluyor ve Sally armutların tadına bakarken sanki yanındaymış gibi hissettim. Keşke ben de orada olup tadına bakabilsem dedim. :))

Betimlemeleri başarılı olsa da kurgusal olarak biraz durağan bir kitaptı. Son bölümlerine kadar Sally ve Liss'in günlük yaptığı işler dışında pek olay yaşanmadı. Bu duruma kişisel yoğunluklarımda eklenince okuma sürecim biraz uzadı. Kitabın sonunda Liss'e dair merak ettiğim şeyleri öğrenmiş olsam da hayal ettiğim sonu okumadım açıkçası. Yayınevinin diğer kitaplarıyla kıyasladığımda bir tık geride kalsa da Sally ve Liss'in hikayesini okuduğum için pişman değilim. Onlarla tanışmak ve hikayelerinin birkaç gününe ortak olmak güzeldi. :)

Dipnot olarak yayınevinin kitap ayracına fesleğen tohumu eklemesi çok hoş bir detay. Bundan bahsetmeden geçmek istemedim. :) 

~~~~

KİTABIN KÜNYESİ
Orijinal Adı:
Alte Sorten
Yazar: Ewald Arenz
Çevirmen: Gonca Gül Kurtulmuş
Yayınevi: Yan Pasaj
Sayfa Sayısı: 237
Baskı tarihi: Ağustos 2022

48 yorum:

  1. Parece um livro bem interessante! Fez-me lembrar um filme que vi este ano, em que a personagem principal tinha uma doença, e apenas alguns meses de vida, que foram vividos de forma bem intensa... não me consigo de momento lembrar do nome do filme e da atriz principal, que até é bem conhecida!
    Parece-me uma excelente sugestão! Beijinhos! Continuação de uma boa semana!
    Ana

    YanıtlaSil
  2. Kitap kapakları ile okuyucu çekme becerisi var yayınevinin:) Renkli çekmeceli şifonyer buradan yakalamıştı misal beni , kitabın içeriği ile benzer bir memnuniyet yaşamadım,bu da ayrı bir mevzu.

    Gün ışığının tadı görüp ve yine kapağını beğenip :) hakkında bilgi sahibi olmadığım kitaptı. Teşekkürler paylaşım için.

    YanıtlaSil
  3. Kitabın ismi çok güzelmiş, bu yayınevinden bir kitap okuduğumu hatırlamadım ancak dikkatimi çekti, kitaplara bir bakayım :)

    YanıtlaSil
  4. I appreciate that your book review is honest, especially about the pacing and the ending! Thank you <3
    the creation of beauty is art.

    YanıtlaSil
  5. Always good to read an entertaining book. Take care.

    YanıtlaSil
  6. Parece un libro interesante aunque no te haya convencido del todo. Tu reseña, como siempre, impecable.
    Saludos desde España.

    YanıtlaSil
  7. I always love to read about books. Thank you for sharring :)!
    Have a great december :D!

    YanıtlaSil
  8. Interessante a resenha que aqui faz. Sempre deixamos algumas coisas para trás e perdemos muitas outras...este ano perdi a minha mãe e foi terrível...Espero que os seus problemas de saúde se resolvam! Beijo

    YanıtlaSil
  9. Your book review is great and honest! Love the beautiful cover. Thank you for your comment on my blog!
    I just follow your blog<3

    akiko
    https://kimonosnack.blogspot.com

    YanıtlaSil
  10. Não me lembro de haver lido qualquer Livro desta Editora. A descrição que fazes é um aliciante convite para o buscar.

    Abraço
    SOL da Esteva

    YanıtlaSil
  11. Değil mi? Yayınevi bu konuda başarılı bence :)

    YanıtlaSil
  12. Não percebi uma palavra, mas parece-me uma boa proposta de livro

    YanıtlaSil
  13. Gracias por la reseña, lo tendré en cuenta. Te mando un beso.

    YanıtlaSil
  14. It sounds very interesting, even if the ending was a bit unexpected. Thank you for sharing about this.

    YanıtlaSil
  15. Gracias por la recomendación, aunque tengo mis dudas de que esté publicado en España, en papel.
    Un saludo.

    YanıtlaSil
  16. Gün Işığının Tadı kitabında sade sakin bir hayatın izlerini gördüm . Kapak ve kitabın ismi de maceralı tantanalı bir çağrışım yapmıyor. Ucundan bucağından da olsa hiç aşk yok mu günlükler arasında? Bu detayı çok merak ettiğim için sordum :)
    Emeklerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  17. Treść książki jest bardzo życiowa.

    YanıtlaSil
  18. Konusu ilgimi çekti açıkçası paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  19. The book looks interesting.
    I wish you a nice week.

    YanıtlaSil
  20. Mi dispiace che tu non sia stato tanto bene e che non sei riuscito a leggere quanto avresti voluto.
    Grazie comunque per la bella recensione

    YanıtlaSil
  21. Love that cover! Thanks for sharing your thoughts.

    YanıtlaSil
  22. Cool post!

    https://www.biigthais.com/

    Kisses ;*

    YanıtlaSil
  23. Boa noite. Parabéns pelo seu excelente trabalho e resenha. Uma excelente segunda-feira.

    YanıtlaSil
  24. Thank you for the review.
    I wish you a nice week!

    YanıtlaSil
  25. Love the cover.
    Sounds like an enjoyable read.

    YanıtlaSil
  26. p/s by the way, may i know which part of turkiye do you live now? i want to collect some info about travelling in turkiye during winter season

    YanıtlaSil
  27. çok geçmiş olsun sanaaa :)

    YanıtlaSil
  28. Çok geçmiş olsun maalesef salgın var ve asırı zor geçiyor sanırım. 2 senedir maskeli olmamızın bedellerini ödüyoruz. Kitabı okumadım ama ilgimi çekti

    YanıtlaSil
  29. Agradeço a informação sobre o livro.

    Felicidades :)

    YanıtlaSil
  30. I didn't know that author :D

    YanıtlaSil
  31. Çok güzel anlatmışsın canım kalemine sağlık:)Kitabı merak ettim

    YanıtlaSil
  32. Hello!! great post, thanks for sharing it.

    Blessings!!

    YanıtlaSil
  33. It seems to be an interesting book.
    Thanks for sharing.

    YanıtlaSil
  34. Many thanks for sharing details of this book.

    All the best Jan
    https://thelowcarbdiabetic.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  35. This book sounds like a great must read. I just followed your blog!

    www.fashionradi.com

    YanıtlaSil
  36. This book seems very interesting 😊

    YanıtlaSil
  37. I don't know this book. Thanks for sharing.

    Kisses

    YanıtlaSil
  38. I think its a great book.
    Thanks for sharing.
    Have a good weekend my dear friend.
    Kisses.

    YanıtlaSil
  39. Your book review is great.
    Have a nice day.

    YanıtlaSil
  40. interesting....
    Thank you for sharing your review....

    YanıtlaSil
  41. Öncelikle geçmiş olsun, kitabın kapağı ve konusu çok ilgimi çekse de durağan olması şimdilik okuyabileceğim bir eser olmadığını düşündürdü :(

    YanıtlaSil
  42. Alıntılar beni çok etkiledi.

    YanıtlaSil