Twenty-Five Twenty-One | Kore Dizisi

, , 54 comments

 


Tür: Romantik, Gençlik, Drama
Yayıncı: tvN
Bölüm Sayısı: 16
Bölüm Süresi: 1 saat
Dili - Ülkesi: Korece - Güney Kore
Oyuncular: Nam Joo Hyuk, Kim Tae Ri, Bona, Lee Joo Myung, Choi Hyun Wook

Merhabalar, mutlu pazarlar <3
Ufak bir rahatsızlık yaşadığım için buralardan uzak kaldım ve sizleri özledim. Bugün de kendimi biraz miskin hissetsem de size Twenty Five Twenty One dizisinden bahsedersem miskinliğimi üzerimden atarım ve pazar keyfinize eşlik edecek bir şeyler arıyorsanız faydası olur diye düşündüm. :)
Sizler nasılsınız? Görüşmediğimiz süreçte neler yaptınız? Umarım her şey yolundadır. <3 

Twenty Five Twenty One Konusu
1990'lı yılların sonunda Asya'da yaşanan ekonomik kriz döneminde geçen dizide bu süreçte ailesi büyük ölçüde etkilenen Baek Yi Jin'in zorluklara karşı tek başına göğüs germeye çalışmasını, lise öğrencisi Na Hee Do'nun eskrim sporu için verdiği mücadeleleri, ikilinin yollarının kesişmesi ve sonrasında yaşanan olayları, günümüzde Na Hee Do'nun kızının annesinin günlüklerini bulup okumasıyla onun bakışından öğreniyoruz.

Karakterler

Kim Tae Ri, Na Hee Do karakterini canlandırmakta.
Hee Do, babasını küçük yaşta kaybettiği için onun hatırası olan eskrim sporuna tutunmuş ve eskrim için elinden gelen her şeyi yapmaya kararlıdır. Genç kız, (kötü olarak algılanmasın) saf bir karaktere sahip. Çevresindekilere ve kötülükle karşılaşsa bile aynı şekilde karşılık vermeyecek kadar iyi niyetli bir karakter. Cıvıl cıvıl halleri ve sevdiği şeyler uğruna verdiği mücadeleci davranışlarını severek izledim. 


Nam Joo Hyuk, Baek Yi Jin karakterini canlandırmakta.
Yi Jin, ailesinin düştüğü zor durumla başa çıkmaya çalışan güçlü bir karakter. Varlık içerisinde rahat bir hayat sürdükten sonra yaşamını sürdürmek ve ailesine destek olabilmek için çabalayan, önüne çıkan her fırsatı değerlendirmeye çalışan genç bir adam. Na Hee Do gibi Baek Yi Jin'in de hayata karşı duruşunu sevdiğimi söyleyebilirim.


Go Yoo-Rim, Ji Seung Wan ve Moon Ji Woong karakterleri de Na Hee Do'nun sınıf arkadaşları, aynı zamanda da dostları. Aralarındaki arkadaşlık ilişkisi çok güzeldi. Fotoğraflardan da anlaşılacağı üzere keyifli sahneler izledik. Diğer karakterleri tek tek tanıtırsam hem yazı çok uzun olur hem de ipuçları içerir diye detaya girmedim. :)

DİZİ HAKKINDAKİ FİKİRLERİM;
Twenty Five Twenty One ilk çıktığında o kadar popülerdi ki ilgimi çekmişti, geçmişe dönük hikayeleri izlemeyi sevdiğim için de kayıtsız kalamayıp güncel olarak izlemeye başlamıştım. Bazı yoğunluklarım sebebiyle diziyle eş zamanlı gidemesem de fırsat buldukça izleyip bitirdim. İzleyemediğim süreçte diziye dair bazı bilgileri öğrendiğim için biraz heyecanımı kaybettiğimi itiraf edeceğim fakat o duruma nasıl gelindiğini merak ettiğim için izlemeye devam ettim.
İlk olarak Kim Tae Ri ve Nam Joo Hyuk'un karakter uyumlarını çok sevdiğimi söylemek istiyorum. Birbirlerine bakışları bile o kadar gerçekçiydi ki, etkilenmemek elde değil. Bu sebeple onları çift olarak izlemekten keyif aldım ve favori çiftlerim arasına girdiler. :)
Güney Kore krizin yaşandığı dönemde nasıldı bilgim yok fakat dizide karakterler ve ailelerin üzerindeki etkileri de başarılı bir şekilde aktarılmıştı bence. Sadece Na Hee Do ve Baek Yi Jin üzerinden değil arkadaşları ve çevrelerindeki insanlar bu duruma dahil edilmişti. Na Hee Do ile Go Yoo Rim'in arkadaşlık ve rekabet arasında gidip gelmesine sebep olan durumlar izlerken sinir bozucu gelse de asıl etkeni anlamamıza olanak sağlıyordu. 



SPOİLER BAŞLANGIÇ
Na Hee Do ile Baek Yi Jin'in bir araya geleceği anı iple çekerken onların ayrıldığını öğrenmek yukarıda bahsettiğim gibi diziden soğumama sebep olmuştu. Çünkü mutlu sonlara zaafım var.^^
Ayrılmalarına sebep olan şey ne acaba, engeller mi çıktı vs sorularıyla izlemeye devam ettim fakat sebep olarak sunulan şey bana yetersiz ve biraz mantıksız geldi. Uyarı yazsam da yine de sebebi söylemeyeceğim ama karakterlere kızdım ve bu konuda güçsüz olduklarını düşünüyorum. Bazı şeylerle savaşmak gerektiğini iyi bilirken korkaklık yaptınız bence. :D
SPOİLER BİTİŞ

Twenty five twenty one dizisi lise yıllarını anlatan, o dönemdeki arkadaşlık, dostluk ve aşk ilişkileri keyifli bir şekilde yansıtan ve aynı zamanda hayatın mücadeleci yönünü de gösteren keyifli bir diziydi. Spoiler kısmında bahsettiğim durumlar yaşanmasaydı, daha farklı bir ilerleyiş olsaydı favori dizilerim listesine girecekti. Yine de kötüydü, izlemeyin tarzında bir cümle kurmam. Şans verilebilir. :)



Siz Twenty Five Twenty One'ı izleniz mi? Dizi ve sonu hakkında ne düşünüyorsunuz? 
İzlemediyseniz bu aralar severek izlediğiniz dizi hangisi? Tavsiyelere açığım. :)
Yorumlara gelin, biraz dertleşelim. :))


54 yorum:

  1. Ben de uzun zamandır izliyorum bunu uzun dedim çünkü aklıma esince açıp yarım saat falan bakıyorum. :))
    Güzel ve tatlı bir dizi, gençleri sevdim. Aralarındaki dostluk çok güzel. Na Hee Do'yu oynayanın yaşını öğrenince şaşırmıştım. Gençlerden daha iyi lise öğrencisi rolüne bürünmüş. :)) BCP için bu diziyi yazmayı düşünmüştüm ama kararsızım, ne zaman bitiririm bilmiyorum. Birkaç bölüm kaldı. :) Güzel bir inceleme olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizinin kaderi uzun soluklu izlemek galiba :))
      Koreliler yapı olarak minyon olunca bizdekiler gibi göze batmıyor lise dizilerinde oynamaları. :)
      BCP 'nin Mayıs ayı için düşünmüştüm ben de yetişmeyince bu zamanlara kaldı. Ay bitmeden bitirebilirsen yetişir bence :)

      Sil
  2. İlk bolumlere bayıldım ki başrol oyuncuyu Mr.Sunshine dizisinde çok beğendiğim için bu dizi de sıcak, samimi ve iyi bir oyunculuk sergilediğini düşünüyorum ancak senaristlerin bu kadar kaliteli oyuncu ve hikaye ile böyle bir son nasıl yazdıklarını anlayamadım. Kalemine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. :)
      Mr. Sunshine dizisini henüz izlemedim ama diğer söylediklerine katılıyorum. Bir nevi kendi ayaklarına sıkmışlar. Çok daha etkileyici bir yapım olacakken izleyicileri hayal kırıklığına uğrattılar bence :)

      Sil
  3. This looks like a fun series. I've been enjoying discovering more South Korean shows and culture this year.

    YanıtlaSil
  4. Me parece que tiene muy buena pinta y te agradezco la recomendación. No soy muy de series coreanas pero desde luego esta pinta muy bien.
    Un gran saludo desde España.

    YanıtlaSil
  5. Sounds like an interesting series.

    YanıtlaSil
  6. Gracias por tu visita, una feliz semana.

    YanıtlaSil
  7. Kore dizileri baya level atladı son zamanlarda bunu da izlerim inş

    YanıtlaSil
  8. La buscaré para verla. Parece buena. Es de las que le gustan a mi esposa...

    Abrazo agradecido.

    YanıtlaSil
  9. Not a series I know, but thanks for sharing details here.

    All the best Jan

    YanıtlaSil
  10. I do not have netflix, but I usually like asian drama. Mostly jdrama (I have only seen short clips from kdrama). i think the one you are talking about it is interesting. Thank you for sharring :)!!
    Hugs

    YanıtlaSil
  11. Olá. Vi apenas alguns episódios. Muito interessante! Obrigada por partilhares a tua opinião crítica. Bj

    YanıtlaSil
  12. Hello!! I liked this kdrama, but his attitude was the worst. Excellent post, thanks for sharing.

    Blessings!!

    YanıtlaSil
  13. great series of books...
    thank you for sharing your review

    YanıtlaSil
  14. Gracias por la reseña lo tengo pendiente. Te mando un beso.

    YanıtlaSil
  15. Не смотрела этот сериал, но судя по вашему обзору, он интересный. К сожалению не знаю Вашего имени. Напишите, как к Вам обращаться?

    YanıtlaSil
  16. Glad you're enjoying the series despite the angsty drama. Thanks for sharing!

    YanıtlaSil
  17. I didn't watch the film. Thank you for sharing.

    YanıtlaSil
  18. Sounds interesting series, will look and see if I can find it on our Netflix...Take care, keep well.

    YanıtlaSil
  19. many people commented, they said this drama has a sad ending. so i decided not to watch it

    YanıtlaSil
  20. I didn't know this serie. Thanks for your recommendation.

    Kisses

    YanıtlaSil
  21. Confesso que não vi. Obrigada pela sugestão.
    Uma boa semana com muita saúde.
    Um beijo.

    YanıtlaSil
  22. Sounds like an interesting series but I don't want to get addicted!
    Happy Monday!

    YanıtlaSil
  23. geçmiş olsun, tımams izliycam :)

    YanıtlaSil
  24. Olá amiga.
    Por acaso nunca vi esta série. Imagino que seja interessante.
    Obrigado, pela sugestão.
    Deixo os meus votos de uma boa semana.
    Beijos e abraços.

    Mário Margaride

    http://poesiaaquiesta.blogspot.com

    YanıtlaSil
  25. I haven't seen that series. But it seems to be interesting.
    Thanks for your visit and comment. Always come back.
    Good week, my dear Turkish friend.
    Kisses.

    YanıtlaSil
  26. önce geçmiş olsun umarım şimdi iyisindir, sonra bu diziyi ekleme listeme ekledim ama şu aralar Chicago Fire izlediğimden sora ne zaman gelir bilmiyorum:) teşekkürler

    YanıtlaSil
  27. This sounds really interesting. I love anything set in the 90s, just stylistically, so I think there would be a lot to like here. Thank you for sharing your honest review!
    the creation of beauty is art.

    YanıtlaSil
  28. Parece interessante.

    Não vejo séries, não tenho paciência para temporadas atrás de temporadas.

    Abraço, boa semana :)

    YanıtlaSil
  29. This might be an interesting series. Thanks for sharing.

    YanıtlaSil
  30. Looks like a very interesting series.
    Thanks for sharing.
    Have a great week

    YanıtlaSil
  31. This seems very interesting 😊

    YanıtlaSil
  32. South Korea is definitely where it's at for pop culture these days.

    YanıtlaSil
  33. Obrigado pela dica maravilhosa. Uma excelente quarta-feira.

    YanıtlaSil
  34. É sempre bom estar a par das situações quando a juventude enfrenta novos desafios.
    Abraço amigo.
    Juvenal Nunes

    YanıtlaSil
  35. This looks like a great serie.
    Thanks for sharing.

    YanıtlaSil
  36. Bu diziyi çok sık gördüm ama pek ilgimi çekmedi😀

    YanıtlaSil
  37. bunu ben de parça parça izlemiştim. kikiki ben de mutlu son bağımlısıyım :)))

    YanıtlaSil
  38. Bu aralar izlediğim hiçbir dizi yok. Eski dizilerimi de izlemiyorum. İş güç derken vakit kalmıyor. :(

    YanıtlaSil
  39. İzlediğim türlerden değil ama çok tatlı duruyor, bir merak etmedim değil :)

    YanıtlaSil
  40. Thank you for the review!
    I wish you a beautiful day!

    YanıtlaSil
  41. Geçmiş olsun 🙏 Dizi uzun süredir listemde, bu ay seyretmeye başlarım diye düşünüyorum ☺️

    YanıtlaSil
  42. Uma série que ainda não conhecia! Grata pela interessante partilha!
    Beijinhos
    Ana

    YanıtlaSil
  43. Bu Kore dizisini duymamıştım. Fotoğrafların güzelliği diziye bağladı beni, umarım izleyebilirim. İnceleme için teşekkürler. Çok geçmiş olsun diliyorum.

    YanıtlaSil
  44. I hadn't heard of this but it sounds interesting. Thank you for sharing.

    YanıtlaSil