Spinning Out (2020) | Netflix Dizisi

, , 13 comments

 


Tür: Dram, Spor
Yayıncı: Netflix
Bölüm Sayısı: 10
Bölüm Süresi: Ortalama 50-55dk
Oyuncular: Kaya Scodelario, Evan Roderick, Will Kemp, Willow Shields, January Jones, David James Elliott,Amanda Zhou, Mitchell Edwards,Svetlana Efremova

KONUSU
Kat Baker, başarılı bir buz pateni sporcusudur. Yıldız olma yolunda emin adımlarla ilerlerken, önemli bir performans sırasında geçirdiği kaza sebebiyle kariyeri alt üst olur. Kat, bu kazadan sonra oluşan sakatlığını atlatıp kariyerine devam edebilmek için elinden gelen her şeyi denemeye hazırdır. Fakat ne yazık ki genç kızın ailevi ve kişisel sorunları ona bu konuda pek yardımcı olmaz. Çünkü ortaya çıktığında tüm kariyerini bitirebilecek bir sırrı vardır. Kaza sonrası tekli buz pateni turnuvalarından çekilmek zorunda kalan Kat, kariyerine çiftli alanda devam etmeye karar verir.  Buz pateninde en az kendisi kadar başarılı olan Justin ile partner olan Kat, her şeyin üstesinden gelip hayallerine kavuşabilecek mi dersiniz?

KARAKTERLER

KAT BAKER
Kat, annesi gibi buz pateni sporcusu olan başrolümüz.
Alanında başarılı sporcu ve ailesine düşkün bir karakter. İlk bölümlerde soğuk ve donuk göründüğünü düşünmüştüm. Dizi ilerledikçe ve karakteri iyice tanıdıkça nedenleri anlaşılıyor. 

JUSTIN DAVIS
Justin de Kat gibi buz pateni sporcusu.
Alanında başarılı dolayısıyla oldukça popüler, kızların hayran olduğu ve aykırılıklarıyla bilinen bir karakter. Hikaye ilerleyip Justin'i tanıdıkta aslında kötü çocuk maskesiyle dolaştığını, içindeki asıl Justin'in ortaya çıktığını görüyoruz.

CAROL ve SERENA BAKER
Carol, Kat ve Serena'nın annesi. Bipolar Bozukluk hastalığı olan genç kadın, bunun üstesinden gelip kızlarıyla güzel bir hayat sürdürmek için çabalayan bir karakter. Daha ilk bölümden güzelliğiyle beni etkilediğini söylemeden edemeyeceğim. :)
Serena, Kat'in küçük kardeşi. O da annesi ve Kat gibi buz pateni sporcusu. Kardeş olsalar da Kat'ten farklı bir karaktere sahip. Annesi ve ablasının gölgesinde kalmış, ilgiye ihtiyaç duyan bir karakter olarak özetleyebilirim aslında.

JENN YU
Jenn, Kat'in en yakın arkadaşı ve onun gibi buz pateni sporcusu.
Jenn favori karakterlerimden biri olduğu için ondan bahsetmezsem yazım eksik olur gibi hissettim. Bence Kat'ten bile güçlü bir karaktere sahip. Arkadaşlığı da öyle güzeldi ki.. Her koşulda Kat'in yanında oluşu, ona destek oluşu ve cesaret verişi.. Böyle bir arkadaşa sahip olmak isterdim. Ve ne yazık ki hak ettiği değeri alamadığını da düşündüğüm bir karakter.



YORUMUM
Merhabalar, mutlu akşamlar! :)
Ben yine arayı biraz açtım ama kendimi motive ederek yazımı hazırlayabildim. Görüşmeyeli nasılsınız? Umarım her şey yolundadır. Önceki yazımda kitaplara ağırlık verdiğimden ve bir şeyler izleyemediğimden bahsetmiştim. Kardeşimin seçimiyle başladığımız Spinning Out dizisini izleyip bitirince hem farklılık olsun hem de daha fazla buralardan uzak kalmayayım istedim. :)
Yorumuma başlamadan önce diziyi izlemeyenler için SPOİLER içeren kısımlar olabileceği uyarısını da yapayım. :)
Diziye başlarken pek bilgim yoktu haliyle diziye dair herhangi bir beklentim de yoktu. İlk iki bölüm tanışma ve alışma süreci gibi olduğundan biraz durağan gelse de sonrasında karakterleri tanıyıp daha fazla şey öğrenmek için fırsat buldukça diziyi izleyip kısa süre içerisinde bitirdim.
Spinning Out dizisi ana konu olarak buz pateni sporcularının yaşadıklarını ele alıyor. Sporcuların performanslarına hazırlanırken karşılaştıkları zorlu durumlar, turnuvalar sırasında yaşadıkları stres vb. dışarıdan fark edilmeyecek arka planda yaşanan olayların bir kısmı aktarılmıştı. 
Buz pateni sahneleri çok etkileyiciydi. Bu sahneler çekilirken dublör kullanılmasına rağmen o kadar güzel ayarlanmıştı ki sanki oyuncular gerçekten buz pateni sporcusuymuş gibi hissettirdi. Bu diziden sonra buz patenine olan ilgim epeyce arttı. :)

Kat ve annesi, Justin ve babası, Jenn'in ailesiyle olan ilişkileriyle ailevi sorunlar konusu da ele alınan ikinci bir konuydu. 
Dizinin alt metinleri de dikkat çekiciydi. Marcus karakteri ile siyahi insanların yaşadıklarının aktarılması ve bu konuya dikkat çekilmesi benim hoşuma giden bir detaydı.
Genel olarak her karakterin hikayesine yer verilmeye çalışılması da bence güzel bir noktaydı. Fakat 10 bölümlük bir dizi olduğundan tam anlamıyla her karakterin hikayesine hakim olabilmek biraz zor, bence eksik kalan noktalar oldu. Devam sezonu olsa belki bu eksik noktalar tamamlanırdı fakat Netflix devam sezonunu iptal ettiği için böyle bir imkanımız olmayacak ne yazık ki.  


Oyuncuları ilk kez izlememe rağmen başarılı ve kimya olarak birbirleriyle uyumlu buldum. 
Yukarıda da bahsettiğim gibi gerçekten buz pateni sporcusu izliyormuş hissi veriyorlardı. 
Kat ve Carol, bipolar bozukluk sahnelerini de çok başarılı yansıtmışlardı. O duyguları hissederek izledim. Bazı olaylar için bu hastalığı bahane ederek karakterleri temize çekmelerine biraz gıcık oldum açıkçası. Özellikle Jenn'in Kat'in her zaman yanında olmasına rağmen, yaşadığı zorlukların sebebinin Kat olması benim bile zoruma gitti yani...
Karakterler kısmını fazla uzatmamak için Dasha'dan (yukarıdaki iki görselde Justin ve Kat'in yanında) bahsetmedim ama yorumumda bahsetmezsem eksik kalırız gerçekten.
Dasha, Justin ve Kat'in antrenörüydü. Dobra ve güçlü karakteriyle favorilerim arasına girdi. Onun hikayesi de oldukça hüzünlüydü. Bahsedip büyüsünü bozmak istemediklerimden. :)


Başlarda Justin'in kötü çocuk hallerini sevemesem de altında yatan sebebi öğrenince kanım epeyce ısındı ve Kat-Justin çiftini severek izledim.
Son bölümde şok edici bazı sırlar ortaya döküldü ve içimin yağları eridi dedirtecek bir sonla bitti. Muhtemelen devam sezonu olacağını planlayarak çekildiği için bazı durumların ucu açık bırakılmıştı. Haliyle ben de neler olacağını merak ediyorum fakat cevabını alamayacağım maalesef ki. 
Bu tür dizileri izlemeyi seviyorsanız şans verebilirsiniz fakat devamı olmayacağını bilerek fazla beklentiye girmeden izlemeniz için özellikle 2. sezonun olmayacağını birkaç kez belirttim. :)
.
Siz bu aralar neler izliyorsunuz? Tavsiyeleriniz varsa yoruma benimle paylaşın lütfen. 💜

13 yorum:

  1. Bu dizi tek sezon olması ile üzdü yorumlarını çok gördüm bir türlü izleyemedim ne yazık ki ama en kısa zamanda izlemek istiyorum:) kalemine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :)
      O durum beni de üzdü ama izlediğim için memnunum, tavsiye ederim. İzlersen eğer senin yorumlarını da beklerim :)

      Sil
  2. Çocukken buz pateni izlemeyi çok severdim. Bu diziyi izlemek istiyorum. Çok teşekkür ederim bilgiler için 😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim :) İzlerseniz eğer yorumunuzu beklerim :)

      Sil
  3. Aa ne kadar hoşmuş :) Ben ilk kez izledim ama çok beğendim, gözleri bile yetiyor :))
    Değil mi ? ben de devamı olsun isterdim ama yine de izlediğim için mutluyum. Şans verebilirsin bence :)

    YanıtlaSil
  4. Buz pateni yarışmalarını çocukken kaçırmazdım. O zamanlardan kalma bir sevgim var yani. Halen de rastladıkça izlerim. Spinning Out 'un konusunu da dolayısıyla sevdim, izlerim...
    Sevgili Adadenizi Manhunt:Unabomber dizisini tanıtmıştı. Mini diziydi ve sağlam bir yapımdı. Son bitirdiğim dizi o olmuştu.

    YanıtlaSil
  5. yeni izledim ben de geçen hafta yazdıydım blogumda çok severek izledim :)

    YanıtlaSil
  6. Bir aralar baya takmıştım bu buz patenlerini izlemeye, trt'de veriliyordu turnuvalar. Yevgeni Pluşenko( erkekler tek), Marina Anissina &Gwendal Peizerat (çift) ne muhteşem şeyler yapıyorlardı öyle, hoş çift olarak pek bi tuttuğum ikili altın madalyayı çok geç aldılar ama madalyayı gönülden vermiştim çoktan onlara ben :) 90'lar 2000'ler arası. O dönemler filmlerde pek popülerdi ve bahsettiğiniz dizinin konusu film olarak izledim ben ; The Cutting Edge 1992 , fakat orada esas oğlan buz hokeyi sporcusuydu, oradan geçiş yapmıştı :)

    Bu diziye biraz bakıp neden bilmem bıraktığımı hatırlıyorum. Yarım kalmış olması dezavantaj.

    YanıtlaSil
  7. Spor ve dram bir araya gelince seviyorum. Detaylı ve güzel bir tanıtım olmuş. Buz pateni konusu ilgi çekici. Ben karda bile zor yürüyen biriyken insanlar nasıl kuğu gibi kayıyor anlamıyorum. 😅

    YanıtlaSil
  8. This sounds like a compelling series! Thanks for sharing.

    YanıtlaSil
  9. I didn't know it. Thanks for your recommendation.

    Kisses

    YanıtlaSil
  10. I think it's a nice series
    Maybe I'll go look.

    YanıtlaSil
  11. Anlatımın hoşuma gitti listeme aldım. :)

    YanıtlaSil