Rota 1 - Leman Veli | Kitap Yorumu ve Alıntılar

, , 32 comments

 



"Sen kimsin?"
"Gün ışığını öldüren biri. O yüzden kim olduğumla ilgilenme. Yoksa sönersin, Gün."
"Ben bu okula geldiğim gün söndüm zaten."
"Reşat Nuri Güntekin tam burada diyor ki; En uzun, çaresiz geceni düşün. Sabah olmadı mı?"
"Hiç olmadı sabah,"
"Sabah olsa bile ben, ışığını kimse görmesin diye güneşi saklarım. "

~~~~
Merhabalar, mutlu hafta sonları :)
Zaman ne de hızlı akıp geçiyor değil mi ? Sanki daha dün Eylül'ün ilk günüymüş gibi hissediyorum ama takvime baktığımda yarısı geçmiş hızla ay sonuna doğru yaklaşıyoruz. Hayatın koşturmacası içerisinde zamana yetişmek zor oluyor. :)
Bugün, hızla geçip giden günlerde vakit ayırıp okuduğum Rota kitabından bahsedeceğim size.

ROTA KİTABININ KONUSU;
Güniz Işık Doğandemir, evlilik dışı bir ilişki sonucunda dünyaya gelmiş bir genç kız. Annesinin yanında hayatına devam etmeye çalışırken yaşadığı bir olay sonucu bu çukurdan kaçarak babasına sığınır. 
Babası oldukça varlıklı bir adam olsa da bu ışıltılı hayat Güniz Işık için yine mahkumiyet gibi olmaya devam eder. Babasının evli olduğu kadından olan ağabeyi Efe ile aynı okula gitmeye başlayan genç kız ağabeyi dahil herkesin zorbalığına uğrar. Sözlü ve fiili tacizler ile tabiri caizse Güniz Işık'a hayatı zindan etmeye çalışırlar. Bu durumda ona yardım eli uzatan tek kişi ise Bulut Atay olur. 
Hayatı boyunca zorluklarla mücadele etmiş ve ailesi dahil kimseden destek görememiş Güniz, Bulut'un bu tutumu karşısında ona kuşkuyla yaklaşır. 
Güniz Işık, yaşadığı bu zorluklara rağmen hayalini kurduğu yaşama kavuşabilecek mi? 
Okulda yaşadığı bu zorbalıklara boyun eğecek mi?
Bulut'a güvenip duygusal bir ilişki yaşayacak mı yoksa yalnızlığıyla yoluna devam mı edecek?

~~~~
"Bana sen yazdın değil mi o mesajları? O çocuk seni görüp benden özür diledi hatta o gün. Formayı sen attın yukarıdan üzerime." Yüzlerimizi aynı hizaya getirdim.
"Dün gece sardığın dizim gibi değil benim ruhum, Bulut. Birkaç sargıyla iyileştiremezsin yaralarımı. Uzak dur. Yine uğraş benimle ama asla iyi davranma. Çünkü sen çıkarı olmadan birine iyilik yapacak insan değilsin. Hatta sen insan bile değilsin."
~~~~
Rota, bu gibi birçok soru ve cevabına ulaştığımız bir kitap. Yazarın Halef serisini okuduğum için anlatımına aşinaydım ve Rota'yı da aynı keyifle okudum. Hatta bir tık daha fazla sevmiş olabilirim. Çünkü kitabın içerisinde verilen sosyal mesajlar çok güzeldi. Zorbalık, kadına şiddet ve toplumsal baskılar gibi konularda destekleyeceğim görüşleri ve karakterler üzerinden aktarışını başarılı buldum. 
Karakterler demişken, Güniz Işık çok güçlü bir karakterdi gerçekten. Annesi yüzünden yaşamak zorunda kaldığı o bataklığa rağmen ayakta duruşu, babasına sığındıktan sonra hem evde hem de okulda yaşadığı baskı ve zorbalıklara rağmen dimdik ayakta duruşu, en önemlisi de ona bu zorlukları yaşatanların karşısına dikilerek her birine hadlerini bildirmesine hayran kaldım. "İşte bu!!" nidaları eşliğinde okumuş bile olabilirim. :)
Güniz Işık'ın coğrafya ve futbola olan ilgisi ise oldukça farklı detaylardı. Onu diğer karakterlerden ayıran bir şeydi bence. Kurgu olsa da okurken coğrafya bilgisine hayran kaldım. :)

Bulut Atay'da tatlı bir karakterdi. Kötü çocuk görünümlü iyi biri çıkması durumu biraz klişe gelse de, Güniz Işık için yaptıkları ve ona destek oluşu göz ardı edilemeyecek şeylerdi bence.
 Diğer karakterlere pek değinmek istemiyorum açıkçası. Güniz Işık'ın herhangi bir suçu olmamasına rağmen ona yaşattıklarını okudukça onunla birlikte ben de kinlendim. O yüzden pas geçelim. :D
Konu olarak alıştığımız kurgulardan olsa da yazarın anlatım tarzıyla ve verdiği sosyal mesajlar ile benim severek okuduğum bir kitap oldu. Devamında neler olacağını, Güniz Işık'ın neler yaşayacağını da merak ediyorum. 
Genç-yetişkin olarak nitelendirilen bu tarz kitapları okumayı seviyorsanız Rota kitabına şans verebilirsiniz. :)
~~~~

Yazarın Diğer Kitapları

~~~~
"Sen benden hep kötü şeyler bekliyorsun. Hâlâ senin gözünde kötü adamım."
"Değilsin," diye inkâr ettim onu. "Yavaş yavaş önyargılarımı yeniyorum. Beni anlasan olmaz mı?" 
Yorgun bakışları yüzümün her karışında gezindi. 
"Anlamadım mı seni? Senin beni yakmana da, kül etmene de razıyım ama korkmanı kabul edemem." 
Cevap vermek istedim ama hiçbir cümle dudaklarımdan dökülmemişti. 
"Sen bana Gün olamadın. Güz oldun."
~~~~

KİTABIN KÜNYESİ
Adı:
Rota 1
Yazar: Leman Veli
Yayınevi: Ephesus
Sayfa Sayısı: 336
Baskı Tarihi: Mayıs 2022

32 yorum:

  1. Çok güzel bir sunum olmuş emeginize yüreginize sağlık

    YanıtlaSil
  2. pekii bunu da okuyabilirim hıhıms :)

    YanıtlaSil
  3. Aslında zorbalık gibi önemli bir konuya yer verilmiş ama tanıtımı okuyunca aklımda bizim TV dizileri canlandı biraz. :) Detaylı bir tanıtım olmuş, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. :)
      Evet, tv dizisi havası da vardı biraz. :)

      Sil
  4. Yaşamdan kesitler, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  5. Bu çocuk, genç milleti hele de kötü kalpliyse yaralara parmak basma fırsatını hiç kaçırmazlar. Kızımıza yaşatılanlara üzüldüm. Güçlü olmasına sevindim ama niye böyle şeyler yaşamak zorunda kalsın ki diye düşünmeden edemiyor insan. Rota serisinin gelecek kitaplarını da ilgi çekici bulursun inşallah diyeyim.
    Leman Veli'ye tanıştırdığın için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi ama ? Hiçbiri onun suçu ya da seçimi değildi fakat bunları yaşamak zorunda. Bu açıdan sorgulamaya iten bir kitap. :)
      Ben teşekkür ederim. :)

      Sil
  6. Gracias por la reseña. Lo tendré en cuenta. Te mando un beso. Enamorada de las letras

    YanıtlaSil
  7. This book seems very interesting 😊

    YanıtlaSil
  8. Hello, I am your new reader №473! Thank you for the comment in my blog. I like reading too. You can see my second blog through my profile.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hello, welcome to my blog. Thanks your visiting and follow. :)

      Sil
  9. Hello, thanks for visiting me, nice to meet you, if you follow me I will follow you back. All the best

    YanıtlaSil
  10. Hi, thanks for visiting my blog. If you follow me, I will follow you back.

    Greatings from Spain

    YanıtlaSil
  11. Hi. Me parece perfecto que nos sigamos los blogs. (If you follow me, I will follow you black)

    YanıtlaSil
  12. Hello!! a really good post, thanks for sharing it.

    Blessings!!

    YanıtlaSil
  13. Those quotes are so powerful! Thank you for sharing your thoughts on this! Following you <3
    the creation of beauty is art.

    YanıtlaSil