Julie & Julia (2009) | BCP Eylül 2022

, , 26 comments

 


Adı: Julie and Julia
Tür: Biyografi, Komedi, Dram
Süresi: 2 Saat 3 Dakika
Yapım Yılı: 2009
Oyuncular: Meryl Streep, Amy Adams, Stanley Tucci, Chris Messina, Linda Emond, Helen Carey

Sonbaharın gelişini hissettiren yağmurlu ve serin bir günden merhaba. Çayınızı ya da kahvenizi alıp gelin, size tatlı bir filmden bahsetmek istiyorum. :)
Julie and Julia filmini Bloglarları Canlandırma Projesinin Eylül ayı teması (yemek teması) için seçmiştim, onu da belirtmek isterim. :)

Julie and Julia Konusu
Gerçek hikayeden yola çıkarak kurgulanan filmimiz, iki farklı zaman diliminde yaşayan iki farklı kadının hayata karşı verdiklerini mücadeleleri konu alıyor. 
  1948 yılında Julia Child, diplomat eşi Paul'un işi sebebiyle Paris'e yerleşir. Enerjik ve hayat dolu biri olan Julia, yeni hayatına alışabilmek ve boş vakitlerini değerlendirmek için çeşitli kurslara ve okullara gider fakat aradığı tutkuyu bir türlü yakalayamaz. Son olarak Paris'in ünlü yemek okulu olan Le Cordon Bleu'da gitmeye karar verir. Ve bu karar Julia Child'in kariyerinde yepyeni bir kapı açar.
2002 yılında Julie Powell, çağrı merkezinde çalışmaktadır. 11 Eylül sonrasında gün içerisinde yüzlerce çağrıda insanların bu olayda yaşadığı zorlu durumları dinleyerek onlara yardımcı olmaya çalışmaktadır. İşini en iyi şekilde yapmaya çalışsa da hayatında bir şeylerin eksik olduğunu fark eder. Eşinin tavsiyesi ve destekleri ile bir blog sayfası açar ve kendisine bir hedef oluşturur. Julia Child'in kitabındaki 524 tarifini 365 günde deneyip tamamlayacaktır.
Böylece farklı zaman diliminde yaşayan iki kadının yolları yemekler aracılığıyla kesişmiş olur. Yemek tutkusuyla yola çıkan Julia Child ve Julie Powell'ın yaşadıklarını izliyoruz. 


Julie and Julia, Amerikalı şef, yazar ve TV programcısı Julia Child ve yazar Julie Powell'ın gerçek hayat hikayesini baz alan film.  Filmi izlemeden evvel iki kadını da tanımıyordum fakat oyuncular o kadar başarılıydı ki etkilenip filmden sonra hemen araştırmaya koyuldum. Özellikle Julia Child'ı canlandıran Meryl Streep'in oyunculuğuna hayran kaldım. Gerçekten efsane bir oyuncu. Karakterin hayat dolu oluşunu, neşeli hallerini ve mutfakta kendini buluyor olmasını harika bir şekilde yansıtmıştı bence. Eşi Paul karakterini canlandıran Stanley Tucci ile uyumları da çok güzeldi. İkisini izlerken gerçekten birbirine aşık bir çifti izlediğimi hissettim. 
Julia Child'ın en meşhur kitabı Mastering the Art of French Cooking'in yazılış sürecine de yer verilmişti. Julia'nın bu süreçte karşılaştığı engeller ve zorlukları görmek de farklı hisler uyandırdı. 


Julie ve Eric Powell çifti de çok tatlıydı. Onları izlerken de abartısız, gerçek bir çift izlediğimi hissettim. Özellikle Eric'in Julie'yi hep desteklemesi, yanında olması çok tatlıydı. :)
"Julie, hedefini tamamlayıp tüm tarifleri başarı ile bitirebilecek mi?" sorusunun verdiği merak ve heyecanla izlediğimi de belirtmem gerek. Başarıları, başarısızlıkları, yorgunlukları ve kırgınlıkları sonuna kadar hissettiren bir süreçti onunkisi de. Ama sonucun ne olduğunu söylemeyeyim, izleyeceklere sürpriz olsun. :)
Genel olarak severek ve büyük bir keyifle izlediğim bir filmdi Julie and Julia. Vaoovv! ne filmdi etkisi vermese de, çok tatlı bir havası vardı. Bu yazıyı hazırlarken ve ileride film aklıma geldiğinde tebessümle hatırlayacağım, belki de böyle sıcacık bir film izlemek istediğimde tereddüt etmeden açıp izleyeceğim bir yapımdı. Henüz izlemediyseniz sizlere de tavsiye ederim elbette. :)


Hikayemizin gerçek kahramanları ile veda etmek istedim.💗


26 yorum:

  1. This was such a fantastic movie! I loved how the two stories were told. Both actresses did a wonderful job <3
    the creation of beauty is art.

    YanıtlaSil
  2. Hi, thanks for visiting my blog and following me. I follow you too. :-) By the way, I've seen this movie and I like it.

    YanıtlaSil
  3. Very interesting post 😊

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler bu güzel inceleme için:) kalemine sağlık...

    YanıtlaSil
  5. Hi! Sounds like an excellent suggestion! Hugs, Raquel

    YanıtlaSil
  6. Çok hoş görünüyor, konusunu sevdim. Fırsat olursa ve unutmazsam bakmaya çalışırım. :) Bu ay katılamayacağım ben, birkaç anime bakındım hiç birini beğenemedim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlersen eğer senin yorumunu da bekliyorum :)
      Aslında tema üzerine birçok yapım var fakat anime ile sınırlama yaptığın için olabilir. Ben de birkaç aydır katılamıyordum, olsun :)

      Sil
  7. Harika bir site. Teşekkürler inceleme için. Televizyon kanallarinda bayaği konu edildi. Izlemeye değer diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  8. Boa tarde. Obrigado pela visita e carinho. Já sou seguidor do seu maravilhoso trabalho.

    YanıtlaSil
  9. Ciao sono Stefania, ho accettato il tuo invito a venire sul blog e diventare tuo follower.
    Bellissimo questo film.

    YanıtlaSil
  10. I so enjoyed this book and movie! Thanks for the sweet review. 🧁

    YanıtlaSil
  11. Es una genial película. Gracias por la reseña. Te mando un beso.

    YanıtlaSil
  12. Не смотрела этот фильм. Надо обязательно посмотреть. Спасибо за рекомендацию!

    YanıtlaSil
  13. Meryl Streep ve Stanley Tucci 'yi aynı filmdeler, izlemek keyifli olacak. İçinde mutfak, restoran, şef olan filmleri seviyorum. Hiç sıkılmadan izlerim bu tarz filmleri. İnsanın sevdiği bir işi, bir tutkusu yoksa hayat sıkıcı gelir Julia'yı anlıyorum sanırım.
    Tanıtım için çok teşekkürler;)

    YanıtlaSil
  14. Bu yapımı sanki gördüm gibi de sanki görmedim gibi de emin olamadım. :) Çok güzel yazmışsın gerçek hikayeden uyarlama olması ilgimi çekti listeme aldım. :)

    YanıtlaSil
  15. Hello!! I really want to watch this movie!! Great post, thanks for sharing it.

    Blessings!!

    YanıtlaSil
  16. Great blog and good review. Done follow back and stay connected

    YanıtlaSil
  17. I didn't know it, thanks for sharing

    YanıtlaSil
  18. bu filmi çok severim üç beş defa izledim :)

    YanıtlaSil