Dersimiz Çikolata ( School of Chocolate 2021) | BCP Eylül 2022 #2

, , 36 comments

 

Adı: School of Chocolate
Sezon Sayısı: 1
Bölüm Sayısı: 8
Bölüm Uzunluğu: Ortalama 35-40 dk

Merhabalar!
Ben yeniden iştah açıcı bir yazı ile karşınızdayımm. :)
Evde ufak tefek işler yaparken ya da yemek yerken izlemelik bir şeyler ararken karşıma çıkan Dersimiz Çikolata programı çok keyifliydi. Hem çikolata olan bir şeyin kötü olacağını düşünemeyiz değil mi ?:))
İzlerken keyif alınca sizlerle paylaşmasam olmaz dedim. Hem de BCP Eylül temamız yemek için farklı bir seçenekte olmuş olur diye düşündüm. Hadi başlayalım! ^^

Dersimiz Çikolata (School of Chocolate) Konusu

8 profesyonel şef, ünlü çikolata ve pasta şefi Amaury Guichon'dan çikolata üzerine eğitim alıyor. Her bölümde pastacılık ve çikolata heykelciliği dersi alan şefler aldıkları dersleri uygulamaya dökerken aynı zamanda da birinci olup büyük ödülü kazanmak için birbirleriyle de yarışıyor. 

Şef Amaury Guichon

Pasta ve çikolata şefi. Özellikle çikolatalar ile yaptığı tasarım ve heykellerle sosyal medyada da oldukça konuşuluyor. Ben de bu program sonrasında Instagram hesabını hayranlıkla takip ediyorum.


Eğitim alan ve büyük ödülü almak için yarışan 8 şefimiz; 

Juan, Daniel, Cedric, Melissa, Thiago, Stephanie, Tyricia, Amanda (isimler arkadan öne doğru sıralanmıştır)

Sınıfın en başarılı öğrencileri Juan ve Daniel ilk bölümden kendini belli ediyor. Yeteneklerinin farkında olan ikili oldukça da iddialıydı. Melissa da hem kendini göstermek için hem de ödülü kazanabilmek için çabaladı. Bazı yaptıkları izlerken sinir bozucu olsa da yarışma psikolijisi insana neler yaptırıyor görmüş oluyoruz. :)

Benim gözlemlerimle en çok gelişme gösterenler ise Tyricia, Cedric ve Amanda'ydı. Başlangıçta oldukça zorlansalarda son oyunlardaki performansları oldukça başarılıydı.

Favori şefim ise Thiago oldu. Karakter olarak çok tatlı birisi. En iyi işi çıkarmak için kendini zorlayarak yeteneklerini göstermekte başarılı olamadığı anlar olsa da ben onu destekledim. :)

Programda sadece eğitim ve yarışma değil yarışmacı şeflerin hayatlarına dair ufak tefek paylaşımlarına da yer verilmesi hoş bir detaydı. Karşılaştıkları zorluklar, verdikleri kayıplar, fedakarlıkları vs. programın duygusal yönüydü bence.

Ve şeflerin birbiriyle olan diyalogları da keyifliydi. Sanki bu programda tanışmamışlar da yıllardır birlikte çalışıyorlarmış hissi uyandıran uyuma sahiplerdi. 

Program boyunca o kadar harika pasta ve çikolata tasarımları yaptılar ki, "bu gerçekten çikolatan mı şimdi?" diye düşündüm sık sık. İnsan yemeğe kıyamaz bunları vs gibi birçok düşünce geçti aklımdan. Ve şefler gibi ben de birçok teknik öğrendim. Deneme imkanım olmadı elbette ama bu alanda çalışmak isteyenler veya hali hazırda çalışanlar için eğitici bir yanı da olduğunu düşünüyorum. 2. sezonu gelirse eğer kesinlikle izlemeye devam ederim. :)

Yarışma boyunca yapılan tasarımların her birini tek tek sizinle paylaşmak isterim aslında. Fakat hem programa haksızlık hem de izlemek isteyenler için can sıkıcı bir durum olabileceğini düşünerek kendimi tutuyorum ve sadece birkaç görsel ekleyeceğim. :))


Heykel görevinde yapılanlardan birkaç örnek


Thiago, şef Amaury'nin şaheserini incelerken :D










36 yorum:

  1. Olá, aqui no Brasil não existe alguém que não goste de chocolate!
    Gosto de programas assim, de inovações, arte com chocolate? É genial, maravilhas!
    Obrigada por sua visita em meu blog.
    Felicidades!

    YanıtlaSil
  2. Thank you for appreciate comment and follow my blog Fotografia è Vita https://fotografiaevita.blogspot.com/ Now me too i follow your blog back

    YanıtlaSil
  3. Un blog muy bueno, ya soy tu seguidora. Saludos

    YanıtlaSil
  4. Interessante ! Grazie per seguire il mio blog, anch'io seguirò il tuo. Ciao

    YanıtlaSil
  5. I like chocolate very much.
    Beautiful masterpiece.
    Greetings from Irma

    YanıtlaSil
  6. Çok iştah açıcı görünüyor. Okurken canım çikolata istedi.bitter çikolataya hayır demem şuan. :)

    YanıtlaSil
  7. Very interesting and with a lot of information, I stay here.
    Best regards.

    YanıtlaSil
  8. Ne kadar güzel bir programmış, çikolata yerken okudum. :)

    YanıtlaSil
  9. Çikolata çekti canım. :)) Eğlenceli bir programa benziyor, hiç görmemiştim. Ben de pasta programlarını izliyorum denk gelirse. Temaya çok uygun olmuş. :)

    YanıtlaSil
  10. Boa noite
    Gosto demais de chocolate, obrigada pela visita ao meu blog, um forte abraço.

    YanıtlaSil
  11. Guauu, excelent! i love so much chocolate!!! Bisous

    YanıtlaSil
  12. Me gusto esa serie .. Te mando un beso. https://enamoradadelasletras.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  13. Well, this looks delicious! Three cheers for chocolate! 🤎🤎🤎

    YanıtlaSil
  14. Great post 😊 I love chocolatte 😊

    YanıtlaSil
  15. It's an excellent film! I like chocolate!

    YanıtlaSil
  16. Adoro el chocolate!! Buen fin de semana

    YanıtlaSil
  17. Olá e obrigada pela visita ao meu blog!
    As criações em chocolate são extraordinárias. Wow!
    :)

    YanıtlaSil
  18. Looks interesting. Thanks for the information.

    Kisses

    YanıtlaSil
  19. sanırım ben izleyemem aşırı çikolatalı tatlı düşkünüyüm hatta şu anda bile canım suffle çekti

    YanıtlaSil
  20. ooooo saol bu dizi yenir ayy izlenir :)

    YanıtlaSil
  21. This looks like a good show! :) Thank you for visiting my blog, happy to meet you! :)

    YanıtlaSil
  22. Hello!! this sounds great, thanks for sharing.

    Blessings!!

    YanıtlaSil
  23. Great article and good review. Have a nice day

    YanıtlaSil
  24. Great article and good review. Have a nice day

    YanıtlaSil
  25. Oh!!! This is a very interesting show! I think I would love to see it (too bad I don't have tv... ). Anyway - thank you for visiting my blog. I have also followed yours! Hugs :)

    YanıtlaSil
  26. Boa noite parabéns pelo seu excelente trabalho. Seu Blogger esta incrível. Desejo um excelente mês de outubro.

    YanıtlaSil
  27. Io amo il cioccolato 🍫🍫

    YanıtlaSil
  28. Julie and Julia filmini izlemiştim, blogu ilk açtığım zamanlarda bana ilk yorum yapan İspanya'dan bir yemek blogu olmuştu. Filmdeki kadının beklentisini çok iyi anladım yani :))
    Fotoğraflardakilerin çikolatadan yapıldığına inanmak zor geliyor, ekiptekiler harika işler çıkarmış. Bakarım bu programa da, paylaşım için çok teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  29. Gosto imenso de chocolate! É raro o dia, que não coma um pequeno pedaço, pelo menos! Ficarei atenta a essa série que ainda não conheço!
    Beijinhos
    Ana

    YanıtlaSil
  30. Bu aralar bendede çikolata merakı arttı :P

    YanıtlaSil
  31. I think I'd want to eat some chocolate after watching!

    YanıtlaSil