Aşka Özür Diletmem - Dilek Görmez | Kitap Yorumu

, , 16 comments

 


"Kimseye anlatamazsın neden yandığını, donduğunu, boğulduğunu. Öyle çok yara vardı ki etrafında, hepsinin kanayanı olursun da kimse anlamaz."

~~~~
Ada, çocukluğunda aldığı yaralar sebebiyle tabiri caizse sevgiye aç bir şekilde büyümüş genç bir kadın. Tam sevgiyi ve aşkı doya doya yaşayacağını düşündüğü adam tarafından da terk edilince hayatta tamamen tek başına kaldığını düşünür. Tek başına kendi ayakları üzerinde durmaya karar verdiği anda aldığı bir haber sonucunda hayatı bambaşka bir hal alır. Bu haberden sonra geçmişle olan bütün hesaplarını kapatmaya ve keşkeler olmadan yaşamına devam etmeye karar verir. Ta ki Antalya'dan Eskişehir'e giderken karşılaştığı Toprak hayatına dahil olana kadar.
Toprak, sinirli bir şekilde yolculuk yaparken yoluna çıkan kadın şoföre kendince kızıp söylenirken onun gözyaşlarına boğulmuş gözlerini görünce tüm o düşünceleri ve siniri uçup gider. Aklından çıkaramadığı o gözlerin sahibi kadınla hayatının aşkını yaşayacağından habersiz, genç kadının başına bir şey gelmemesi için ona yol gösterici olmaya karar verir. Ve Ada ile Toprak'ın hikayesi başlar.

~~~~ 
"Buz tutan kalbim bir adamın ellerinde ısındı. Sıcacık bakışlarıyla bütün buzlar aktı gitti. Yeniden atmaya başladı kalbim. Her şeyi yeniden hissetmeye başladı."
~~~~
Aşka Özür Diletmem kitabı son zamanlarda okuduğum en etkileyici kitaplardan biri oldu desem abartmış olmam. Ada'nın hikayesi beni gerçekten derinden etkiledi. Geçmişinde yaşadıklarına rağmen sevgi ve aşktan uzaklaşmaması, bunları ona yaşatanlara karşı güçlü duruşu ile favori karakterlerimden biri oldu.
Toprak'ın yaptığı bazı şeyleri doğru bulmasam da Ada'ya olan aşkı ve davranışları onu anlamamı sağladı diyebilirim. Çok detaya girip spoiler vermek istemiyorum ama sonrasında da durumu gerçekten iyi toparladı. :)
Dilek Görmez'in kalemi ile tanışma kitabım oldu ve bence iyi ki tanıştık. Anlatım tarzını, Ada'nın hikayesini bize aktarış şeklini çok sevdim. Öyle ki kitabı elime aldıktan birkaç saat sonra bitirmiştim. Hem akıcı bir anlatımı hem de kendisine bağlayan bir kurgusu vardı. Aşkı ve hüznü derinden hissettiğim bir okuma serüveni oldu benim için. Sonunu daha farklı bir şekilde okumak ister miydim? İsterdim, evet fakat bu hikayenin etkileyici olmasını sağlayan bu şekilde bitişiydi bence. Daha vurucu ve akılda kalıcı olmasını sağladığını düşünüyorum. Bundan sonrası için ne desem kitaba dair ipucu içereceği için yorumumu burada sonlandırıyorum ama hüzünlü aşk hikayelerini (hayatın içinden bir hikaye de diyebilirim) okumayı seviyorsanız bu kitaba şans vermenizi isterim. 
 
~~~~

KİTABIN KÜNYESİ
Adı:
Aşka Özür Diletmem
Yazar: Dilek Görmez
Yayınevi: İnkılap Yayınevi
Sayfa Sayısı: 200
Baskı Tarihi: Temmuz 2022

16 yorum:

  1. Etkileyici bir romantizm içeriyor sanırım. Güzele benziyor, kitabı duymamıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, biraz öyle :)
      Kitap çok yeni ondan duymamış olabilirsin:)

      Sil
  2. Kahramanların ismi de ne güzel seçilmiş. Ada, denizin orta yerinde tek bir kara parçasıdır. Bizim Ada ise tek başına kendi ayakları üzerinde durmak isteyen bir kadın... Ama Toprak karakterine doğayla eşleşen bir anlam yükleyemedim...
    Aşka Özür Diletmem, bir solukta okunacak kitaplardan yani.
    Kitabı bizimle paylaştığın için çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel ifade ettiniz gerçekten, Ada karakterine çok yakıştı :)
      Rica ederim, sevdiğim şeyleri paylaşmak benim için de keyifli oluyor :)

      Sil
  3. Kitabı ilk kez görüyorum. Kadın bir otobüs şöförü karakterine daha önce rastlamamıştım sanırım. Merak ettim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kadın karakter otobüs şoförü değil, kendi araçlarıyla giderken trafikte karşılaşıyorlar :)

      Sil
    2. :) Nedense gözümle bu şekilde canlandı. :)))

      Sil
    3. otobüs gibi algılanmasın diye dikkat ettim aslında ama yine de tam olmadı demek ki :D

      Sil
  4. İlk defa duyduğum bir kitap efendim. Konusu ilgimi çekti açıkcası elimdekiler bitince buna da bir bakayım :)

    YanıtlaSil
  5. senin okuduğun kitaplar hep ilgimi çekiyor. ya nerden seçiyon kitap alırken söylesene :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ehehe :) böyle düşünmene mutlu oldum ama belli bir yerden seçmiyorum Deep. Ben paylaştıkça bakarsın artık :)

      Sil
  6. Ada ve Toprak deyince aklıma "Zeytin Ağacı" dizisi geldi. Annem izliyordu, isimlere oradan aşina olunca çok tanıdık geldi. Ama hikaye olarak bu kitaptan biraz daha farklı tabii. Daha önce hiç duymamıştım "Aşka Özür Diletmem"i. Ama senin yorumlarına güveniyorum, eminim ki güzeldir. Ellerine sağlık. :))

    YanıtlaSil
  7. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Ben de şu an okuyorum

    YanıtlaSil