Şifacı - Hanife Hekim | Kitap Yorumu

, , 9 comments

 


"Her ışığın altında birileri nefes alıyor." dedi. "Kimi mutlu kimi mutsuz."

 Yaman önce yüzünü buruşturdu. Hemen ardından kollarını göğsünde kavuşturdu. "O küçücük parıltılar dahi uzaktan kendini belli edebiliyorsa senin göz alıcı ışığını nasıl saklayacağım?" 

Saklaya-cağım. Geleceği dair plan. Duru yeryüzündeki en samimi kahverengi gözlere umutsuzca baktı. "Işığı, büyüleyici kılan karanlıktır."

~~~~

Yaman, sık sık ziyaret ettiği kütüphanede karşılaştığı ateş kırmızısı saçları ve büyüleyici güzelliğiyle onu etkisi altına alan kadına olan hislerini açıklayabilmek için eline geçen tüm imkanları değerlendirmeye çalışır. 

Kırmızı saçlı güzel kızımız Duru ise, dışarıdan normal bir hayat sürüyor gibi görünse de katı kurallarla, çıkmazlarla ve zorluklarla dolu bir yaşam sürmektedir. Kendisinden etkilenen bu adamı esrarengiz hayatından uzak tutmaya çalışsa da aşka karşı gelmek o kadar kolay değildir. 

Ailesinden ona miras kalan Şifacılık görevi ve aşkı arasında sıkışıp kalan genç kadının yaşadıklarını okuduğumuz bir kitap Şifacı.

~~~~

Hiçbir acı ebedi değildir. Her derdin yanında filizlenen şifası da vardır... 

Duru, içimizde herhangi biri gibi dolaşırken değdiği her tene nefes aldırıyor, virgülden sonra cümlenin nasıl sonuçlanacağına dair ikinci bir şans veriyordu...

~~~~

Şifacı, Hanife Hekim'in kaleminden okuduğum ikinci kitap. Kırmızı ve Siyah kitabını severek okuyunca Şifacı'yı da kısa bir süre içinde okumaya karar vermiştim ve yorumuyla geldim. :)

Şifacı, yazarımızın yayınlanan ilk kitabı ve ülkemizde pek yaygın olmayan fantastik türde. Şaman bir aileden gelen Duru'nun Şifacılık görevini üstlenmesi, bu görevin katı kuralları, ona yüklenen büyük sorumluklar ile hayatını devam ettirmeye çalışmasını ve tam bir düzen kurmuşken Yaman'ın onun hayatına dahil oluşundan sonra yaşadıklarını okuyoruz.

Duru'yla tanışınca tuhaf bir karakter olduğunu düşündüm fakat iyice tanımaya başladığımda neden böyle olduğunu, davranışlarının ardında yatan asıl sebepleri bir bir görüyoruz. Ona yüklenen bu zor görevi tek başına başarması gerekiyor ve Duru kendini çok yalnız hissediyor. Bunların farkına vardığımda ve Duru'nun yaptıklarını görünce favori karakterlerimden birisi oldu.

Yaman'ın Duru'yla ilgili öğrendiklerine verdiği tepkiler ise normaldi bence. Sonuçta hangimiz günlük hayatında bir şifacıya aşık olmuş ki? :))

Fantastik kitapları okumayı severim ama Şifacıyı bu kadar seveceğimi düşünmemiştim açıkçası. Ben de Yaman gibi Duru'nun büyüsüne kapıldım sanırım. ^^
Şamanlığa dair olan kısımlar az olsa da beni heyecanlandırdı ve biraz daha detay okusaydık keşke dedirtti. Çok detay verip kitabın büyüsünü bozmak istemiyorum fakat insanların doğaya verdiği zararların bahsedildiği kısımlarda beni çok etkiledi. 
Duru'nun kuzeni Dolunay kitaba dahil olunca olaylar iyice heyecanlı ve merak uyandırıcı bir hal alıyor, onu da söylemeden edemeyeceğim. Yazarımızın anlatım tarzını diğer kitabında da sevmiştim, bu kitabıyla pekiştirmiş olduk. Fantastik türde kurgu yeteneğini de başarılı bir şekilde ortaya koymuştu bence. Umarım bu türde yazmaya devam eder. Fantastik türde kitap okumaya yeni başlayan ve bu türü severek okuyanlara Şifacı kitabını tavsiye ederim. ❤️

9 yorum:

  1. Kitabı ya da yazarı daha önce hiç duymamıştım. Fazlasıyla ilgimi çekti. En kısa zamanda edinmeye çalışacağım. Tanıtım ve yorum için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  2. Yazarı-kitabı ilk kez duydum. Yerli fantastik kitaplar görünce merak etmemek elde değil. :)

    YanıtlaSil
  3. Fantastik kitap hiç okumadım. Pek ilgi alanım değil ama sık sık karşıma çıktığı için okumayı deneyeceğim bu kitapda bana fikir oldu teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim, başlangıç için tercih edebilirsin kurgu olarak seni yormayacağını düşünüyorum :)

      Sil
    2. başlangıç için gece yarısı kütüphanesini okumak istiyorum ama bu konuda fikrin benim için önemli :) okuduysan lütfen karşılaştırma yapıp bana fikrini söylersen çok sevinirim

      Sil
  4. Güzel bir konusu varmış.Anlatım için teşekkürler👏

    YanıtlaSil