Yıldızları Yeniden Yakmanın Vakti Geldi - Virginie Grimaldi | Kitap Yorumu (BCP Nisan)

, , 36 comments

Herkese iyi bayramlar! :)

Blogları Canlandırma Projesinin Nisan teması aile-çocuk idi. Bu temaya uygun olacağını düşündüğüm Yıldızları Yeniden Yakmanın Vakti Geldi kitabını okudum ve yorumu ile geldiim. :)

Çocukluktan ergenliğe geçme dönemi, hayallerin gerçeğe çarpıp binbir parça olduğu bu dönem gerçekten de çok sancılıydı. O konforlu masumiyeti, uyuyup uyanınca yaraların iyileştiği o korunaklı dünyayı şimdiden çok özlüyorum. Henüz hiçbir şeyin farkında olmadığım ve annemle babamın sağlam surlarını oluşturdukları o huzurlu dünyayı özlüyorum. Ardımda küçük masumiyet taşları bırakarak erişkinliğe doğru ilerliyorum. Bütün masumiyet taşlarımı kaybetmek istemiyorum. Büyümek istemiyorum.

~~~~

Bir anne ve iki kızının hikayesi...

Bekar bir anne olan Anna, çocuklarının ihtiyaçlarını karşılayabilmek ve altında ezildiği borçlarını ödeyebilmek için tabiri caizse gecesini gündüzüne katarak çalışır. Hayatı böyle sürüp giderken bir anda karşısına fırsat çıkıverir. Bu sayede hayatını zehir eden borçlarını ödeyebilecek ve ipleri eline alarak "yıldızları yeniden yakacak"!

Anna'nın büyük kızı Chloe, annesi için hayallerinden vazgeçmiş ve içindeki boşluğu ona ilgi gösteren erkekler ile doldurmaya çalışan genç bir kadın. Ne kadar çabalasa da o boşluğu bir türlü dolduramayan Chloe için hayatına başka bir yön verme vakti..

Evin en küçüğü 12 yaşındaki Lily, insanlarla arası pek iyi olmasa da tam bir hayvan sever. 

Anna, karşısına çıkan fırsat sonucunda kızları ile karavan yolculuğu yapmaya ve kuzey ışıklarının büyülü atmosferinde yeniden bir aile olmayı planlar. Bu 3 kadının yolculuğunda neler olacak dersiniz? :)

~~~~

Kendilerini sevmek için başkalarının onayına ihtiyacı olmayan insanlara çok özeniyorum. Kendimden başka kimsenin onayına ihtiyaç duymamayı çok isterdim.

~~~~

Adı şiir dizesini andıran bu kitap öylesine güzeldi ki! Anlatmaya nereden başlayacağıma karar veremedim. :)

Anna'nın karşısına çıkan tüm zorluklara rağmen, kızları için her türlü fedakarlığı yapabilecek bir anne. Kitabın başında bazı davranışlarına anlam veremesem de ilerledikçe ve Anna'yı tanıdıkça her şey yerli yerine oturdu. Güçlü karakterine hayran kaldım gerçekten.

Chloe, ergenlik döneminde olan genç bir kız. Kendi içindeki boşlukla savaşırken, ailesinde ve çevresinde yaşananları kaçırıyor olsa da, kız kıza yaptıkları bu karavan yolculuğu onun kendisini bulmasına epey yardımcı oluyor.

Kitabın en tatlı karakteri ise tartışmasız Lily. :)

Yaşı küçük olsa da bazı konularda ablası Chloe'den daha olgun davranan, hayvan sevgisiyle herkese örnek olması gerektiğini düşündüğüm bir karakter. Yaşadıklarını günlüğüyle paylaşması ise öyle tatlıydı ki.. O kısımları büyük bir keyifle okudum. 

~~~~

"Hayatımız boyunca başımıza gelenleri yargılıyoruz, onlara seviniyoruz veya sızlanıyoruz. Oysa sevinmek mi yoksa sızlanmak mı gerektiğini son ana kadar bilemeyiz. Hiçbir şey durağan değil, her şey değişip gelişiyor. Bugün başına gelen şeye hiç üzülme, zira böyle olması belki büyük bir mutluluktur."

~~~~

Y.Y.Y.V.G. kitabı yazarın okuduğum ve ülkemizde yayımlanan 3.kitabı. Önceki kitaplarında olduğu gibi, bu kitabını da büyük bir zevkle okudum.  Hayatın içinden hikayeleri öyle güzel aktarıyor ki, hem o karakterlerle birlikte olayları yaşıyormuş gibi hissettiriyor hem de bunlar sayesinde bambaşka bir bakış açısına kavuşmamı sağlıyor. Yazarın akıcı anlatımı ve çevirinin başarısı sayesinde kısa bir süre içerisinde okuyup bitirdiğim kitaplar arasında yerini aldı. 

Aile bağlarını çok hoş bir şekilde ele alan bu kitabı sizlerin de okumasını isterim. 💜

~~~~

Virginie Grimaldi'nin Diğer Kitapları

Büyüdüğün Zaman Anlayacaksın

Mutluluğun Parfümü Yağmur Altında Daha Güzel Kokar

***

BCP etkinliğine katılan arkadaşların Nisan ayı yazılarını okumak için buraya tık tık. :)



36 yorum:

  1. Eğer yazarın kalemi güzelse, konuda hoşsa bu tarz konuları çok seviyorum. Listeye alırım ben bunu. Ve Lily karakteri, şimdiden sevdim^^ Emeğine sağlık^^

    YanıtlaSil
  2. Yazarı ve kitabı ilk defa duyuyorum. Dediğin gibi ismi şiir dizesi gibi. Konusu da güzelmiş. Kalemine sağlık 😊

    YanıtlaSil
  3. Yalan söylemeyeceğim bu kitapları kapağı için bile alırım :D Renkleri ve tasarımları çok güzel :)) Bu arada bir şey sormak istiyorum, Doom at your service nasıl? Bayağıdır Kore dizisi izlemiyorum da sen beğendin mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 😅😅 yalnız değilsin, kapak tasarımlarına ben de bayılıyorum ❤️
      Doom at your service henüz 2 bölümü yayınlandı ama beni şimdiden kendine bağladı. Yeni bölümleri merakla bekliyorum. Fantastik seviyorsan bakabilirsin bence 😉

      Sil
    2. Tabii ki fantastik seviyorum hahahaa :D o zaman başlıyorum, teşekkürlerrrr :)))

      Sil
    3. Rica ederiim. İyi seyirleer :)))

      Sil
  4. Yazarı ve kitaplarını ilk defa görüyorum ama kapakları ne kadar güzel tasarlanmış öyle...

    YanıtlaSil
  5. Ne kadar güzel bir konusu varmış çok merak ettim ekledim listeme çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  6. Kadınların hikayelerinin anlatıldığı kitapları daha bir seviyorum, bu kitap da konu olarak merakımı cezbetti. Eklediğin alıntılar da çok hoşuma gitti, ayrıca sırf Lilynin günlüğüne yazdıklarını okumak için bile okunur duruyor. Teşekkürler paylaştığın için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederiim. :)
      Zevklerimiz benzermiş o zaman. Umarım senin de okuma fırsatın olur. :)

      Sil
  7. Okur muyum bilmiyorum ama güzel anlatmışsınız. Karakterler ilginç görünüyor, tanıtım için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  8. Tam benlik bir kitaba benziyor. Not aldım. Çok teşekkürler paylaşım için :)

    YanıtlaSil
  9. hımms sevdirdin yani kitabı, peki, okunabilir :)

    YanıtlaSil
  10. Ben de şu an Fransızcasını okuyorum güzel ilerliyor :)

    YanıtlaSil
  11. Böyle hikayeleri çok seviyorum ama bu yazarı ilk kez duydum, heybeme eklendi teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  12. Yazarın bütün kitaplarının ismi bir hoşmuş gerçekten, bu kitabını yazdım aklıma. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  13. Sayende çeşit çeşit kitap tanıyorum emeğine sağlık çok güzel yorumlamışsın😊

    YanıtlaSil
  14. Bu yazarı da kitaplarını da ilk kez duydum. Güzel yorumundan sonra hemen araştırmaya başlıyorum. Okuma listeme ekleyebilirim. Yorum için teşekkürler :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. :)
      Umarım okuma fırsatın olur. Senin yorumlarını da bekliyorum. :)

      Sil
  15. Yazarı ilk kez duydum ama kitap isimleri şahane, okuma listesine alınması lazım. Önerin için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  16. tam film olabilecek bir konuymuş bu aralar çok fazla kitap okuyamıyorum ama aklımda olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş bir film olurdu bence de :)
      Bazen öyle dönemler oluyor, okursan yorumunu beklerim :)

      Sil
  17. Bu kitabi sanirim instagram hesabinizda da gordum kapagi gercekten cok guzel. Hayalleri konu alan kitaplar , gencligi cocuklugu konu alan kitaplar etkileyicu oluyor. Bu da cok guzel bir kitaba benziyor. Kalemine saglik��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orda görmüş olabilirsiniz evet. Kitap hakkında söylediklerinize de katılıyorum. Mutluluk veren bir havası vardı. :)
      Teşekkür ederim :)

      Sil