Saç Örgüsü - Laetitia Colombani | Kitap Yorumu

, , 32 comments

Merhabalar ^^
Bugün severek takip ettiğim yayınevlerinden Yan Pasaj'ın en yeni kitabı Saç Örgüsü'nün yorumuyla geldim. ♥



Üç kadın. Üç hayat. Üç kıta… 
Tek bir talep: özgürlük!
Kitabın konusunun en kısa özeti yukarıdaki cümle aslında. 
Birbirinden farklı hayatlar yaşayan 3 kadının özgürlüklerini kazanmak için yaptıklarını okuyoruz. Gelin sizi bu cesur ve özgür ruhlu 3 kadınla tanıştırayım;
Hindistan'da yaşayan Smita. Kast sisteminin en altında olduğu için çok yoksulluk içinde bir hayat süren kadının tek bir hayali var. Kızının kaderinin de kendisi gibi olmaması için onu okula gönderebilmek. 

İtalya'da yaşayan Gulia. Babasıyla birlikte atölyelerinde çalışan genç bir kadın. Babasının ansızın geçirdiği kaza sonucunda nesillerdir onlara ait olan bu atölyeyi kaybetmek üzere olduklarını öğrenir. Bu durumdan kurtulmak için ya bir çılgınlık yapacak ya da kaderine razı gelecek.

Kanada'da yaşayan Sarah. Başarılı ve ünlü bir avukat olan Sarah, tüm hayatını mesleğine adamış genç bir kadın. Hukuk bürosunda tam da beklediği terfiyi alacağı anda beklenmedik bir gelişme onun tüm planlarını alt üst edecektir.



~~~~
Kızını uyarabilmeyi; ona, "Kendini koru, zırhla kapla, hayat zor, dünya acımasız... Seni yaralamalarına, yıpratmalarına izin verme; sen de onlar gibi umursamaz ol," diyebilmeyi çok isterdi.
~~~~

Saç Örgüsü, hem ismi ve konusuyla hem de kapağında bulunan 40 dile çeviri ve 9 ödül yazısıyla epeyce dikkatimi çeken bir kitap oldu. Güçlü kadın hikayeleri okumayı seven biri olarak bu kitabı okumadan duramazdım zaten . :)
Kitabın ilerleyiş şeklinden dolayı birinin hikayesini okurken diğerinin neler yaşadığını merak ettim.Yazarın akıcı anlatımı ve başarılı çeviri sayesinde kısa bir sürede okuyup bitirdim. 
Üç kadının hikayesi de gerçek hayatta yaşananları yansıttığı için oldukça etkileyiciydi. Hepsi farklı şeylere karşı özgürlük savaşı veriyor olsalar da güçlü ve kararlı duruşları ile yapmak istediğimiz şey ne kadar zorlu olursa olsun başarabileceğimize dair bize güç verir nitelikteydi. Bazen küçük bir şey olarak gördüğümüz durumun başka insanların hayatlarında büyük değişimlere sebep olabileceğini gösteren bu hikayeyi özellikle hemcinslerimin okumasını çok isterim. :)

~~~~


KİTABIN KÜNYESİ
Adı: Saç Örgüsü
Özgün Adı: La Tresse
Yazar: Laetitia Colombani
Çevirmen: Gülşen Ercenk
Yayınevi: Yan Pasaj Yayınevi
Sayfa sayısı: 188
Baskı tarihi: Mart 2020
Goodreads Puanı: 3,92

32 yorum:

  1. Kitap tanıtımları ve özet okumasını seviyorum. Saç örgüsünün 9 ödül alması okunmaya değer. Tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. hem konu olarak hem de senin yorumlaman ile bu kitabı listeme aldım 😊 kalemine sağlık canım 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim abla, umarım sen de severek okursun :)

      Sil
  3. Merak ettiğim bir kitap alacağım.

    YanıtlaSil
  4. 40 dil ve 9 ödül..güzelmiş ve kayda değer bu bence :) konusu ilgi çekici sahiden.

    YanıtlaSil
  5. Merak edilesi, çok fazla gördüm ben de. Belki yolum düşerse okurum. Ellerine sağlık^^

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim, aklıma yazdım 👍😊🌷🤚

    YanıtlaSil
  7. Okumam gereken bir kitap daha :)

    YanıtlaSil
  8. Çok ilginç bir konu dikkatimi çekti. Listeme alayım inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin yorumunuzu da okumak isterim. Fırsatınız olur umarım :)

      Sil
  9. Great post dear, so nice and interesting, love it!  

    YanıtlaSil
  10. son zamanlarda okudukların hep pek hoş yaa :)

    YanıtlaSil
  11. Bu tarz hikayelere bayılıyorum ben de bakayım bir ara😊

    YanıtlaSil
  12. İlk siparişimde sepete gidecek mutlaka. Aşırı merak ediyorum yorumundan sonra :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süperr! sen de seversin diye düşünüyorum canım :)

      Sil
  13. Baya merak ettim,özeti için teşekkürler eline sağlık

    YanıtlaSil
  14. Saç Örgüsü'nü geçen görmüştüm, yorumundan sonra şans verebileceğimi düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şans vermelisin bence de, okursan yorumunu beklerim :)

      Sil