Huzursuzluk - Zülfü Livaneli | Her Ay 1 Kitap 1 Film #Mayıs

, , 48 comments


Merhabalar ^^
Öncelikle hepinizin bayramını kutlarım. Bu bayram sevdiklerimizden uzak geçiyor olsa da hepimiz için sağlık ve mutluluk getirir umarım. :)
Her Ay 1 Kitap 1 Film etkinliğimizin Mayıs ayı için seçtiğimiz Huzursuzluk kitabının yorumuyla karşınızdayım. :)


 İstanbul'da gazeteci olarak çalışan İbrahim, çocukluk arkadaşı Hüseyin'in ölüm haberini alınca doğup büyüdüğü Mardin'e gitmeye karar verir. Hüseyin'in neden öldüğünü öğrenmek için araştırmalar yapmaya başladığında onun Yezidi (Ezidi) kızı Meleknaz ile aşk hikayesini öğrenir. Arkadaşının yaşadıklarını öğrendikçe bu hikayeye kendini daha da kaptıran İbrahim, genç kadını bulabilmek için elinden geleni yapacaktır. Sonuç ne oldu derseniz, o da okuyunca öğreneceğiniz bir detay olsun. :)

~~~~
Harese nedir, bilir misin? 
Develerin çölde çok sevdiği bir diken var. Deve dikeni yedikçe ağzı kanar. Tuzlu kanın tadı dikeninkiyle karışınca bu, devenin daha çok hoşuna gider. Kanadıkça yer, bir türlü kendi kanına doyamaz… 
Ortadoğu’nun âdeti budur, tarih boyunca birbirini öldürür ama aslında kendini öldürdüğünü anlamaz. Kendi kanının tadından sarhoş olur. 
~~~~


Zülfü Livaneli, kitaplarının az bir kısmını okumuş olsam da anlattıklarıyla beni etkileyen sevdiğim bir yazar. Huzursuzluk kitabına başlarken yukarıda paylaştığım alıntıyı okuduğum an beni derinden etkileyecek bir hikaye olduğunu anlamıştım. 
İbrahim'in Hüseyin için çıktığı bu yolculukta Ortadoğu'nun kanayan yaralarından birine tanıklık ediyoruz. Yezidilerin yaşadığı IŞİD zulmünü haberlerde görüp dinlesek de kitaptan okumak beni daha derinden etkiledi. Özellikle Meleknaz'ın yaşadıklarının anlatıldığı kısmı okurken bunların gerçekten de yaşandığını düşünmek kitabın adının neden huzursuzluk olduğunu anlamamı sağladı. Kendimi huzursuz ve mutsuz hissettim.Ayrıca Yezidiler hakkında bilgileri de kurgunun içerisinde çok iyi bir şekilde anlatılmıştı. Çoğunu bilmediğim için okurken hem şaşırdım hem de etkilendim.Kurguda gerçekten yaşanmış olaylara yer verilmesi de hikayeyi daha gerçekçi ve etkileyici bir hale getirmişti.
Huzursuzluk kitabını bitirip kapağını kapattığımda yüreğime oturan o hissi anlatacak kelime bulamıyorum. Gerçekten sarsıcı ve hayata bakışınızı sorgulatacak nitelikte bir kitaptı. Bu tarz etkileyici hikayeler okumayı seviyorsanız, Livaneli'nin bu kitabını kesinlikle okumalısınız.

~~~~
Huzursuzdum, İstanbul'daki huzursuzluğumdan farklı bir şeydi bu ancak yine de huzursuzluktu. Tam tersi sanılır ama zaten hayatta normal olan huzursuzluk durumudur, huzur ise çok ender yakalanan geçici anlardadır olsa olsa.
~~~~



KİTABIN KÜNYESİ 
Adı: Huzursuzluk 
Yazarı: Zülfü Livaneli 
Yayınevi : Doğan Kitap 
Sayfa Sayısı : 160 
Baskı tarihi: İlk Baskı - Ocak 2017 
Goodreads Puanı: 4,08

48 yorum:

  1. Hello!! a really interesting post, thanks for sharing.

    Blessings!!

    YanıtlaSil
  2. nisan ayı kitabı yoktu elimde ama bu vardı. okumayı düşündüm ama bir sürü başka meşgalelerim oldu. üzüldüm seriyi kaçırdığıma. alıntılar çok etkileyici. yakalarım bir yerden yeniden inşallah. bayramın mübarek olsun arkadaşım sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, size de iyi bayramlar :)
      Fırsatınız olduğunda eşlik etmeniz bizi mutlu eder. Zorunluluk olarak değil de keyif almak için yapıyoruz biz de :))

      Sil
  3. Harese kısmı kitapta mı geçiyor? Farklı yerlerde de okumuştum; demek ki bu kitaptan alıntıymış veya bilinen bir şeyi Livaneli kitabına almış mı demek gerekir acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ilk kez bu kitapta gördüğüm için bir şey diyemiyorum fakat iki durumda olabilir gibi geldi. :)

      Sil
  4. Çok etkilenerek okuduğum kitaplardan biriydi. İyi bayramlar selamlar 😊🤚

    YanıtlaSil
  5. okuduğum güzel kitaplardan biri idi. iyi bayramlar

    YanıtlaSil
  6. Bu yazarı daha okumadım. Dediğine göre etkileyecek bir kitap

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuduğum her kitabı etkileyiciydi. Okumanızı tavsiye ederim kesinlikle :)

      Sil
  7. Ezidi kadınların tüm dünyanın gözü önünde yaşadıklarını okumak çok acıklıydı.livaneliyi çok seviyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, kaçıp kurtulmak için yaşadıklarını okurken gözyaşlarını tutmak epey zorluyor insanı...

      Sil
  8. Zülfü Livaneli'den Son Ada'yı okudum en son:) İyi bayramlar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi bayramlar :)
      Son Ada'yı henüz okumadım ama onu da en kısa zamanda okumak istiyorum. :)

      Sil
  9. Zülfü Livaneli'nin yazarlığını beğeniyorum, bu kitabını gördüm ama okumamıştım en kısa zamanda alıp okuyacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de sevdiğim yazarlardan. Umarım siz de severek okursunuz :)

      Sil
  10. Bu Kitabı daha önce okumuştum hatırlatmış oldunuz tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  11. Livaneli ile bir türlü yıldızım barışmadı. Yıllar önce Mutluluk'u okumuştum ama çok keyif aldığımı hatırlamıyorum. Sonra Serenad'ı okumaya çalışmış ama yine keyif alamayıp yarım bırakmıştım. Bu yılın başlarında Son Ada'yı okudum, bitirmeyi başardım ama beğendiğim bir kitap olmadı. Anlattıklarınıza bakılırsa Huzursuzluk gerçekten etkileyici bir kitap. Livaneli okumaya yeniden karar verirsem okuyacağım kitap bu olabilir. Teşekkürler :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Livaneli okuyup da sevmeyen size denk geldim doğrusu. :)
      Belki de zamanlama uygun değildi. Bir daha okuma fırsatınız olursa keyif alarak okursunuz umarım :)

      Sil
  12. Okumam gereken bir kitap daha :)

    YanıtlaSil
  13. Denemedigim bir kitap tarzi. Kendime uzak saydigim. Genelde macera aksiyon poliseye seviyorum ama bir o kadar da merak ettigim bir kitap.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben her tür kitaba şans vermeye çalışıyorum. Hepsinin bizlere katkısı olacağı düşüncesindeyim. Siz de şans vermelisiniz :)

      Sil
  14. Çok güzel bir kitap gerçekten ama sanırım ben serenadı daha çok sevdim birde kardeşimin hikayesini 🌸

    YanıtlaSil
  15. Thanks for the beautiful post!

    Have a nice day)    

    YanıtlaSil
  16. Yorum için teşekkürler😊

    YanıtlaSil
  17. Sürekli karşıma çıkan ama henüz okuyamadığım kitap,içerik ve özetine bakılırsa okumak şart :)
    İyi bayramlar ayrıca :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi bayramlar :)
      Bence şans verilmesi gereken bir kitap. :)

      Sil
  18. livaneli hiç okumadııım, okusammı kiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cidden okumadın mıı? Çok şaşırdımm :)
      Vee okumalısın bencee :)

      Sil
  19. Zülfü Livaneli'nin birkaç kitabını okumuştum, hatta bu da onlardan biri. Şimdi yazarın bir kitabını daha okumak istedim :) Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
  20. İyi bayramlar canım :)
    Şimdiden keyifli okumalar dilerim, umarım sen de severek okursun :)

    YanıtlaSil
  21. Livaneli'nin kalemi ile henüz tanışmadım. Hem çok merak ediyorum hemde çekiniyorum biraz.. Ama şans vereceğim mutlaka yorumundan sonra :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç çekinme bence canım, severek okursun bence :)
      Serenad kitabıyla başlamıştım ben, sen de ona bakabilirsin. :)

      Sil