Scarlet - Marissa Meyer ( Ay Günlüğü #2) | Kitap Yorumu

, , 30 comments

Merhabalar ^^
Uzuun zaman önce aldığım fakat okumaya sıra gelmeyen Ay Günlüğü serisinin 2.kitabını arkadaşım Elif'in instagramda düzenlediği etkinlik sayesinde okudum. Çoğu kişi okumuş olsa da yorumumu sizlerle paylaşmak istedim. :)





Serinin ilk kitabında Cinder ile tanışmıştık. Bu kitapta onun hikayesi devam ederken, Scarlet da hikayeye dahil oluyor. Kırmızı başlıklı kız masalından ilham alınan hikayede Scarlet'ın babannesi kimlik çipini evde bırakarak ortadan kayboluyor. Kadın çılgın bir karakterde olduğu için polisler pek bu olayın üzerinde durmuyor ama Scarlet'ın içi rahat etmiyor. Bir yandan da babannesi ile birlikte yaptıkları işe devam ediyor. Bir barın sebze siparişlerini teslim etmek için gittiğinde bir diğer karakterimiz Wolf ile tanışıyor.
Wolf da Wolf hani.. :D Onunla tanıştıktan sonra ise asıl olaylarımız patlak veriyor ve Kırmızı Sweatshirtlü Kızımız Scarlet babannesini bulmak için yola koyulurken sırlarla dolu tehlikeli bir yolculuk bekliyor.
Kitabı 3 ayrı bölüm şeklinde okuyoruz. Cinder ve Thorne'nun yaşadıkları, Kralımız Kai'nin yaşadıkları ve Scarlet ve Wolf'un yaşadıkları şeklinde.
Birkaç bölüm Scarlet ile tanışma kısmı olduğundan epey durağandı ve bu beni biraz sıktı açıkçası. Diğer karakterlerin neler yaşadığını merak ettiğim için hızlıca oralara geçmek istedim. Elif ile bu konu üzerinde tartışırken sanki yazar sesimizi duymuşcasına olaylar patlak vermeye başladı ve kitabın sonu dahil heyecan bir an olsun düşmedi diyebilirim. 
Durağanlığından biraz şikayet etmiş olsam da yazarımızın tarzını sevdiğimi itiraf edeceğim. Klasikleşmiş masalları bu şekilde ele alması ve  zekice bağlantılar kurması beni epey etkiledi. Ters köşe yapılan noktaların bir kısmı tahmin edilebilir gelse de yine de "vaovv!" oldum. 
Bu kitabın ana karakteri Scarlet güçlü bir karakter olarak aklımda yer etse de, ben en çok Cinder ve Thorne bölümlerini okurken keyif aldım. Özellikle Thorne çok eğlenceli bir karakterdi. Bir anda öyle şeyler söylüyor ki kahkahalara boğulmak garanti. Özellikle Cinder ile atışmaları.. :))
 Cinder kitabında olduğu gibi Scarlet'ta heyecanlı ve merak uyandırıcı bir şekilde bitti. Devamını merak ediyorum diyemeyeceğim çünkü yorumumu hazırlayana kadar onu da okudum bile. Çok yakında onun da yorumu gelecek. :))
Distopik hikayeler okumayı seviyorsanız, Ay Günlüğü serisine kesinlikle şans vermeniz gerektiğini düşünüyorum. ♥

~~~~
Serinin Diğer Kitapları
Cinder - Kitap Yorumu
Cress
Levana
Winter
Uzak Yıldızlar
~~~~


KİTABIN KÜNYESİ 
Adı: Scarlet 
Özgün Adı: Scarlet 
Yazar: Marissa Meyer 
Çevirmen: Deniz Arı 
Yayınevi: Artemis Yayınları 
Sayfa sayısı: 486 
Baskı tarihi: Ocak 2015 
Seri Sıralaması: Ay Günlüğü #2 
Goodreads Puanı: 4,29 / 5

30 yorum:

  1. Konusu çok iyi duruyor.Hemen listeme ekliyorum:)
    Yazı için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim :)
      Ben indirimde almıştım, sen de takip edip uyguna alabilirsin tüm seriyi :)

      Sil
  2. Bir ara çok okumak istediğim bir seriydi. Ama sonra hevesim kaçtı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir ara çok popülerdi onun etkisi olabilir, elinde varsa şans ver bence 😊

      Sil
  3. scarlet bir ay günlüğü kitabını okumadım ama anlattıklarınızdan sonra bayağı merak ettim

    YanıtlaSil
  4. distopik kurguları severim ama bu tip kitaplar nedense beni çekmiyor daha sade olmalı sanırım.

    YanıtlaSil
  5. güzel bir kitap yorumlaması olmuş teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  6. Marissa Meyer'in Cinder adlı kitabını okumuştum.Scarlet kitap tanıtımı için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Scarlet, Cinder devam hikâyesi. Bunu da okuyabilirsiniz :)

      Sil
  7. pekii bu yazar da aklımda hıhıms :)

    YanıtlaSil
  8. scarlet aklımda okumuştum yeniden bir göz gezdireyim hatırlamış olurum

    YanıtlaSil
  9. ben de okudum çok severim bu seriyi. yorumlarımı yazmıştım. son 2 kitabı kaldı. iyi okumalar dilerim sana da. eğlenceli bir seri :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa görmemiştim, bakayım senin yorumlarına da :)
      Evet, çok eğlenceli. Olaylara rağmen eğlenerek okudum :)

      Sil
  10. Distopik hikayeler severim.Aklımda olsun😉

    YanıtlaSil
  11. Güzel yorumlamanız için emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  12. Bu kitabı sürekli görüyorum ama okumadım henüz. Bir bakalım şu listeleri bir eritebilirsem okuyacağım inşallah :) Bu güzel post içinde teşekkürler ayrıca :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o listeler asla erimiyor ama umarım okuma fırsatı bulursun :)
      Ben teşekkür ederim :)

      Sil
  13. Konusu çok iyi mutlaka okumalıyım :)

    YanıtlaSil
  14. Hi, Mor Düşler Kitaplığı!,
    Scarlet is a book that I would like to read in the near future.
    I love Red Riding Hood and I am so eager to see what Marissa Meyer has made.
    Thanks for the review :)
    xoxoxo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hi, Pandora!
      I really liked this series. I think Marissa Meyer made a nice adaptation. I hope you like it too. I'll be waiting for your review. :)
      xoxo

      Sil