Bugün Kalan Hayatımın İlk Günü - Maud Ankaoua | Kitap Yorumu

, , 24 comments


"Mutsuz olmak için harcadığın tek bir an sana geri gelmeyecek. Yaşamının ne zaman başladığını biliyorsun, ama ne zaman biteceğini bilmiyorsun. Yaşadığımız her saniye bize sunulmuş bir hediyedir ve onu ziyan etmememiz gerekir. Mutluluk şimdiki zamanda yaşanır. Eğer burada oluşunu bir zorunluluk olarak görüyorsan ileriki saatlerde zor anlar yaşarsın. Zira dağ devasa bir aynadır. Senin ruhunu ve varlığını yansıtır."

~~~~

Maelle, işini hayatının merkezine koyan ve her şeyi kontrol altında tutmak için yoğun tempoda çalışan Parisli bir kadındır.
Bu koşturmacanın içerisinde en yakın arkadaşı Romane ile buluştuğunda öğrenmiş olduğu şok edici gerçek sonucunda bir seçim yapmak zorunda kalır.  Ve böylece Maelle'nin mutluluğa giden uzun ve zorlu yolculuğu başlamış olur. 

***
Yan Pasaj Yayınevinin kitaplarını severek okuduğum için Bugün Kalan Hayatımın İlk Günü kitabının çıkmasını merakla beklemiştim ve elime ulaşır ulaşmaz okuyup bitirdim.
İlk olarak beklentilerimi karşılayan ve fikirlerime yön verebilecek bir kitap olduğunu söyleyebilirim.
Maelle, günlük hayatta karşılaşabileceğimiz çok gerçekçi bir karakterdi. Geçmişteki kırgınlıkları ve yaraları sebebiyle dış dünyaya karşı kendini kapatmış ve işine yoğunlaşarak bunları unutmaya çalışıyor. Arkadaşı Romane için çıktığı yolculuk aslında onun yaralarını sarması ve mutlu olmasını engelleyen egonun etkisinden kurtulmaya çalışmasına dönüşüyor.
Maelle'nin söyledikleri ve bazı durumlara karşı olan tutumlarında kendimi gördüm diyebilirim. Bu açıdan okurken kendimi de değerlendirme fırsatı buldum.
Maelle'nin bu yolculukta ona eşlik eden yol arkadaşlarının söyledikleri de gerçekten yol göstericiydi. Ele aldıkları ve anlattıkları şaşırtıcı bilimsel çalışmalara da değinmek isterdim fakat okuma zevkinizi bozmak istemiyorum. ♥
Yazarı ilk kez okuyor olsam da anlatımında hiç yabancılık çekmeden keyifle okudum. Ayrıca kitabın kapak tasarımına bayıldığımı söylemeden edemeyeceğim. :))
Son olarak bu tür kitapları okumayı sevenlere tavsiye ederek sizlere veda ediyorum. :)

~~~~

"Sıfır kilometre buymuş demek, her şeyin mükemmel bir şekilde başlayıp mükemmel bir şekilde bittiği an."

~~~~

Yayınevine Ait Diğer Kitaplar Hakkında Yorumlarım;
İkinci Hayatın Tek Bir Hayatın Olduğunu Anladığında Başlar
Büyüdüğün Zaman Anlayacaksın



KİTABIN KÜNYESİ 
Adı: Bugün Kalan Hayatımın İlk Günü
Özgün Adı: Kilometre Zero
Yazar: Maud Ankaoua 
Çevirmen: Gülşah Ercenk
Yayınevi: Yan Pasaj
Sayfa sayısı: 294 
Baskı tarihi:  2019
Goodreads Puanı: 4,05 / 5 
Benim Puanım: 4 / 5

24 yorum:

  1. Kitabin ismi cok guzelmis.Aklimda olacak👍

    YanıtlaSil
  2. Okuyacağım, tavsiyen için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. son günlerde bolca karşıma çıkan bir kitap.. tavsiyeye teşekkürler...

    YanıtlaSil
  4. Motivasyon kitapları severim
    tanıtım için editöre teşekkürler

    YanıtlaSil
  5. Kitabı duymuştum. Okunabilir gibi. Teşekkürler tatlım:)

    YanıtlaSil
  6. Kitabın kapağına ve rengine aşık oldum 🤭

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok tatlı dimi? 🤭 Instagram'da filtresi de var dene bence 😉

      Sil
  7. Kitabın kapağı cidden şahane. Not alayım bende :)

    YanıtlaSil
  8. Carpe diem temalı bir kitap anlaşılan, kitabın adı zaten çok şey anlatıyor. Her günü kalan hayatın ilk günü gibi görmek ve tadını çıkarmak gerek...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle. Geçmiş, gelecek kaygısı olmadan, egonun etkisinden arınmış bir şekilde anı yaşamamız gerektiğini söylüyor. :)

      Sil
  9. ay bunu şimdiden sevdim valla okuruum :)

    YanıtlaSil
  10. Kitabın ismi çok etkileyici merak ettim okusam iyi olacak :)

    YanıtlaSil
  11. Güzel kitapmış :)

    YanıtlaSil
  12. çok keyifli bir anlatım olmuş..
    https://zoomlabakalimm.blogspot.com

    YanıtlaSil