Her Private Life | Kore Dizi Yorumu

, , 22 comments

Adı: Her Private Life | 그녀의 사생활
Tür: Romantik, Komedi
Yönetmen: Hong Jong-Chan
Senarist: Kim Sung-Yeon (roman)
Bölüm Sayısı: 16
Bölüm Uzunluğu: 1 saat
Yapım Yılı: 2019
Ülke: Güney Kore
Oyuncular: Park Min Young, Kim Jae Wook, Jung Jae Won, Ahn Bo Hyun, Park Jin Joo, Kim Bo Ra, Kim Sun Young

Merhabalar ^^
Mor düşler kızınız yeni bir Kore dizisinin yorumuyla geldi.



KONUSU
Bir sanat galerisinde küratör (yani sergi düzenleyicisi) olarak çalışan Sung Deok Mi'nin yakın arkadaşları dışında herkesten gizlediği hayatı vardır. 33 yaşında olan genç kadın bir idolün fanıdır. Cha Si An adına bir fan sitesi yöneten Deok Mi, gizlenerek verdiği konser ve etkinliklere katılmaktadır. Bir gün işi için gittiği müzayede de karşılaştığı Ryan Gold'un hayatına dahil olması ve sonrasında yaşadıklarını konu alıyor. 

KARAKTERLER


Park Min Young, Sung Deok Mi karakterini canlandırmakta.
Küratör olan genç kadın Cha Shi An isimli idolün büyük bir fanıdır ve onun için kurduğu fansitesini yönetmektedir.
Fakat işinde problem yaratacağı düşüncesiyle bu durumu sır gibi saklamaktadır. İşini de çok seven genç kadın, sanata da oldukça ilgilidir. Resimler hakkında yaptığı yorumlar ve bakış açıları oldukça hoştu.
Herhangi bir diziden bir karakter olsan hangisi olurdun diye sorsanız tereddütsüz Deok Mi derdim sanırım. Kızda kendimi gördüm resmen. :D



Kim Jae Wook, Ryan Gold karakterini canlandırmakta.
Ünlü bir ressam olan Ryan Gold, Deok Mi'nin çalıştığı sanat galerisinde müdür olarak çalışmaya başlar.
Sert görünüşünün ardında tamamen bir ponçik yatıyor diyebilirim. Dizinin fragmanını izlediğimde bu adam yaşlı, çift olarak uyumlu olmamışlar diye düşünmüştüm fakat izlerken tabiri caizse Allah belamı verdi. :D
Sen misin böyle diyen dercesine adam karizmasıyla eritti. Yardımseverliği ile kalbimi çaldı. Küçükken yaşamış oldukları ile de ciğerim dağlandı. Hele ki kızımın fangirl olduğunu öğrenince yaptıklarını görünce, yok mu bir Ryan Gold da bana diye dolaşıyorum artık. :D


Ahn Bo Hyun, Nam Eun Gi karakterini canlandırmakta.
Judo eğitmeni olan genç adam, Deok Mi ile birlikte büyümüş ve en yakın arkadaşlarından biri. Bazılarınız için ikinci erkek sendromu oluşturabilecek bir karakter fakat ben pek ısınamadım kendisine. Hem de gözüm Ryancığım Goldcuğumdan başkasını görmüyor. :D :D



Park Jin Joo, Lee Sun Joo karakterini canlandırmakta.
Deok Mi'nin en yakın arkadaşı, her fangirlün sahip olmak isteyeceği bir arkadaş kendisi.
Tatlış oğluşu ile sevdiğim karakterlerden :)

YORUMUM
Dizi bir fangirlün hayatını konu alıyor diye merak ederek başladım. Ben başladığımda birkaç bölüm yayınlanmıştı ve güncel olarak devam ediyordu. Dizi beni öyle bir sardı ki, bir oturuşta güncele yetişecek kadar izledim. Sonra bölümlerin yayınlanmasını ve çeviri beklemek biraz zor geldi tabii..
 İlk bölümleri tam tahmin ettiğim gibi eğlenceliydi fakat sonradan azıcık entrika, geçmişe dair gizemli olaylar baş göstermeye başladı. Bu bağlamda klişe bir dizi olduğunu söyleyebilirim. 
Sanat galerisinde sergilenen ve olayların bağlantılı olduğu resimler ise çok etkileyiciydi. Özellikle baloncuklu olanların anlamını öğrenmek beni çok etkiledi. Küçük bir detay olarak görülse de bu kadar ince düşünülmesini takdir ettim.

Dizinin eksileri olarak nitelendirebileceğim birkaç şeyden bahsedeceğim, bunlar spoi niteliğinde olabilir dilerseniz okumadan geçebilirsiniz. 
- Deok Mi başlarda aşırı fangirl olarak gösterilse de dizi ilerledikçe bu halleri azaldı ve bazı bölümlerde bu kız fangirl değil miydi ya diye düşündüğüm oldu. 
- Kiss sahneleri ise tam bir karmaşa. Her bölümde var gibi gösterip anlamsız şekilde sonuçlanmaları inandırıcılığı azaltmıştı.
- Her dizide olduğu gibi bunda da saçma gelen nokta, çiftimiz sevgili olduktan sonra bile birbirleriyle resmi bir şekilde konuşuyorlardı. 

*** 
Diziyi klişe olarak nitelendirsem de, oyuncuların birbiriyle uyumlarını ve konunun işlenişini sevdim. Kurgusal anlamda çok fazla beklenti içine girmeden, yaz döneminde keyif alarak izleyebileceğiniz tatlı bir diziydi bana göre. 


Yazıda kullanılan görseller tvN kanalının web sitesinden ve google görsellerden alınmıştır.

22 yorum:

  1. Öğrencilik yıllarımda ne çok kore dizisi /filmi izlerdim. Bir heves ve geçiyor. Ara ara özlüyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Kore filmlerini çok sevsem de dizilerine bir tülü başlayamadım. Her Private Life'i merak ettim ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de tam aksine filmlerine başlayamadım pek. Yaz mevsiminde izlenebilecek bir dizi tavsiye ederim :)

      Sil
  3. Uzun zamandır karşıma çıkan bir dizi ve izlesem mi izlemesem mi diye karar veremediğim dizilerden:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam da bu aylarda izlenebilecek bir dizi, bence şans verebilirsin :)

      Sil
  4. Koreliler işi biliyor... :) Listeye ekledim. Teşekkürler!!!

    YanıtlaSil
  5. Yakın zamanda izledim, okuduğum makaleler sonucu artık algılarım iyice kapanınca bir-iki bölüm izleyip kendimi iyi hissettirmeye çalışıyordum. :)

    YanıtlaSil
  6. Keyifle izledigim bir diziydi benim de. Ama sonlarına doğru fangirllüğünün yok denecek kadar azalması benim de dikkatimi çekti. Ayrıca finalde Deok Mi'nin Shi Ahn'a Hayatım Shi Ahn sayfasının yöneticisi oldugunu soylemesini çok bekledim, ben olsam söylerdim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimii? Bayağı göze batıyordu. O konuyu da düşünmüştüm ama yorumu hazırlarken aklımdan çıkmış, bence de öğrenmeliydi :))

      Sil
  7. ben de bir dönem oldukça fazla ilgilendim Kore'nin sinema ve film dünyası ile fakat şimdi nereden izleyeceğimi bilmiyorum, yeppuda iyiydi bu konuda, çok hızlı ve sürekli çeviriyorlardı, siz nereden izliyorsunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeppuda'yı geçen gün anmıştım ben de, yazık oldu. Koreantürk de rahatlıkla bulabilirsiniz, Onlinedizi de çeviriyor ama çeşitliliği az şuan için.

      Sil
  8. güzel bir dizi tanıtımı olmuş ama gel gör ben çok ısınamadım kore dizilerine aslında başlasam severim belkim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevdiğiniz bir türden başlarsanız seversiniz diye düşünüyorum. :)

      Sil
  9. Güzel tanıtım idi. Bilgilendirme için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  10. sitenizi yeni keşfettim takibe alıyorum

    YanıtlaSil