Ülkemizde Kitapları Yayınlanan Kore Dizileri

, , 16 comments


Herkese merhaba :)
Bugün sevdiğim şeylerden ikisinin bir araya gelmiş hali sayılabilecek bir içerik ile karşınızdayım. Bloğumun isminden kitaplara ve yazılarımdan Kore dizilerine olan sevgimi fark etmişsinizdir diye düşünüyorum. :)
Son zamanlarda Kore dizilerine ait kitapları okuduğum için sizlerle de paylaşmak istedim. ♥



Bu kitaplar Olimpos Yayınları tarafından Türkçe'ye çevrilerek biz okurlara sunuluyor. Şu ana kadar 6 kdrama'ya ait 10 kitap dilimize çevrildi. Sizler için çıkış tarihlerine göre listeledim. :)



1) Gizli Bahçe - 1 ve 2
Hemen hemen herkesin duymuş olduğunu düşündüğüm Secret Garden isimli  kdramanın kitapları.
Dizisini çok severek izlemiştim, kitabını okumak da en az izlemek kadar keyifliydi. :)
Konusu 
Cemiyetin ileri gelen ailelerinden birinin oğlu olan kibirli, ultra zengin ve bir o kadar da yakışıklı Kim Joo Won ve ailesini küçük yaşta kaybettiği için tek başına büyümüş ve hayatını idame ettirmek adına dublörlük yapan Gil Ra Im'in(kadın karakter) yolları tesadüfi bir şekilde kesişir. Tahmin edeceğiniz üzere ikili arasında aşk başlar. Zorluklarla örülü bu ilişki onlar için yeterince dert olmuşken, bir nedenden ötürü ruhları değişir ve işler iyice sarpa sarar. Başlarına gelen bu olaylardan kurtulup mutlu sona kavuşacaklar mı dersiniz?
Kitaplar hakkında detaylı bir yorum yazdığım yazımı buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. :)



2) Kız Arkadaşım 9 Kuyruklu Bir Tilki - 1 ve 2
My Girlfriend is a Gumiho adlı kdramanın kitapları.
Henüz dizisini izlemedim ama kitaplarını keyifle okudum. Dizisini de ilk fırsatta izlemeyi düşünüyorum. :)
Konusu
Kitabımız Dae Woong'un dedesinden kaçarken sığındığı bir tapınakta 500 yıl boyunca bir resmin içine hapsolmuş Gumiho'yu salıvermesi ile başlıyor. Dokuz kuyruklu bir tilki olan Gumiho'yu gören Dae Woong epeyce şaşırır, bu nedenle ölümüne yol açabilecek bir hata yapar. Kızımız boncuğu ile onun hayatını kurtarır ve daha sonrasında bunu bahane ederek genç adama adeta bir japon yapıştırıcısı gibi yapışıp kalır. İkilimiz başlarda çok fazla atışsa da, Gumiho itirafları ve güzelliği ile Dae Woong'un kalbini kazanır fakat ne yazık ki aralarında bir sürü engel vardır. Bu engelleri aşıp mutlu sona kavuştular mi dersiniz? 



3) Prensesim
My Princess isimli kdramaya ait kitabımız.
Henüz ne dizisini izledim ne de kitabını okudum fakat bir arkadaşım kitabını hediye ettiği için okumayı düşünüyorum. Dizisini izleyip izlemeyeceğime de kitabı okuduktan sonra karar vereceğim. :)
Merak edenler için kitaba ait tanıtım bültenini ekliyorum;
İmparatorluk hanedanında tatlı, eşsiz bir aşk! 
 Seol hiçbir zaman Kore Krallığı’nın bir prensesi olmayı dilememişti. Aslında birçok part-time işte çalışan bir öğrenciden başka bir şey değildi. Kaderin cilvesiyle Seol, kendisini sarayda bulur ve prenses olma etiği üzerine ders almaya başlar. Sürpriz bir şekilde bu dersleri kendisine veren kişi de daha önce Seol’un başını derde sokan diplomat Hae Young olur. Görünüşe göre, Hae Young da Seol’a ders verme konusunda çok masum değildir. Kraliyet hazinesine ulaşabilmek adına, Seol’u saraydan atmak için elinden geleni ardına koymayacaktır. Fakat farkında olmadan gün geçtikçe birbirlerine daha yakınlaşır ve bağlanırlar. Acaba Hae Young kraliyet hazinesinin peşinden koşmayı bırakıp Seol’u tercih edecek midir? Prensesim, hem Güney Kore hem de uluslararası boyutta izleyicileri tarafından çok sevilen tatlı ve unutulmaz bir romantik komedi dizisidir.



4) Mirasçılar - 1 ve 2
The Heirs isimli kdramanın kitapları.
Severek izlediğim bir dizi olduğu için kitaplarının çıktığını duyunca çok mutlu olmuştum. Okurken de hem keyif aldım hem özlediğimi fark ettim. Bir nevi hasret gidermek gibi oldu benim için. :)
Konusu
Kim Tan, zengin bir aileye mensup ama gayr-ı meşru bir çocuk olduğu için abisi tarafından tabiri caizse sürgün olarak Amerika'ya gönderilmiş ve orada yaşamaya mahkum edilmiştir. Cha Eun Sang ise annesi ile birlikte hayatını sürdürebilmek için her türlü işte çalışan zorluklarla büyümüştür. Amerika'da okumaya giden ablasıyla ilgili aldığı haber ile yanına gitmeye karar verir. Yaşanan bazı olaylar sonucunda ikilinin bir araya gelir. Birbirlerinden etkilenmeye başlayan ikili, Eun Sang'ın Güney Kore'ye dönüşü ile ayrılır. Kaderin işine bakın ki Kim Tan'ın da Güney Kore'ye dönüşüyle ikisinin yolları yeniden kesişir. İmparatorluk Lisesindeki okumaya başlayan bu ikili için hayat giderek zorlaşmaktadır. Her biri bir şekilde zengin ailelere mensup ve varis olmak için her şeyi yapabilecek gençlerin bulunduğu bu okul için savaş meydanı gibi diyebilirim. Bu gençlerin birbiri ile çatışmaları, dostlukları ve aşklarını ve Kim Tan ile Cha Eun Sang'ın başından geçen olayları okuyoruz.
Buraya da dizi hakkındaki detaylı yorumumu bırakıyorum. Okumak için tık tık. 



5)Alice Cheongdamdong’da - 1 ve 2  
Bu kitabı da henüz okumadım ve diziyi de izlemedim. O yüzden sadece tanıtım bülteni ekleyeceğim. :)
1.Kitap
Moda tasarımından mezun, yarışmalarda pek çok ödül kazanmış, Fransızcayı ileri seviyede konuşabilen Se Kyung, 3 yıl işsiz kaldıktan sonra zar zor bir moda şirketinde çalışmaya başlar. Fakat Se Kyung’un esas amacı Kore’nin en lüks mağazalarının ve insanlarının bulunduğu Cheongdam-dong’a girmenin ve orada kalıcı olmanın yollarını aramaktır. Bu yolda, Se Kyung’un en büyük yardımcısı, aslında lisede onun en büyük rakibi olan Yoon Jo olacaktır. Se Kyung ile Artemis Korea’nın ve aynı zamanda Güney Kore’nin en genç başkanı Seung Jo’nun yolları Cheongdam-dong’da kesiştiğinde ve aralarında adlandıramadıkları bir bağ kurulmaya başladığında işler daha da karmaşık bir hâle gelir. Çünkü ikisi de birbirinin gerçek kimliğini bilmiyordur. Acaba Se Kyung, tıpkı Alice gibi kendisini bu Harikalar Diyarı’na sokacak beyaz tavşanı bulabilecek midir?



2.Kitap
Cha Seung Jo, gaddar babasından ve onu terk eden eski sevgilisi Yoon Jo’dan intikamını alsa da hiçbir zaman tam anlamıyla mutlu olamaz. Fakat kaderin cilvesiyle Se Kyung, kadınlara güvenini kaybetmiş Seung Jo’nun karşısına çıkar ve onun kapalı kalbinden içeri sızmaya başlar. Ancak birbirlerine açıklamaları gereken onca sır varken ikisi de ilk adımı atmaya korkmaktadır. Dünyaya güvenmediği için aşkı reddeden Se Kyung’u ve kadınlara güvenmediği için aşkı reddeden Seung Jo’yu tekrar aşka inandırabilmek için onlara hiç de tahmin etmedikleri kişiler yardım edecektir. Modern zamanın Alice’i kendi hikâyesinin sonunu acaba nasıl yazacak?



6) Kahve Prensi
Ve şuan için dilimize çevrilen son kitap Coffee Prince isimli kdramadan.
Başrol oyuncusu Gong Yoo için izlemeyi düşündüğüm bir diziydi ama izlemeye fırsat olmadan kitabı okuyup bitirdim. Birazcık farklı ve tatlış havası olan bir kitaptı bu sebeple en yakın zamanda dizisini de izlemeye karar verdim. :)
Konusunu şöyle bırakıyorum; 
Eun Chan çeşitli sebeplerden ötürü ailenin reisi olmuştur ve erkek gibi davranmaktadır. Birçok yarı zamanlı işte çalışır ve para kazanmaya çalışır. Bu işler yeterli olmuyordur ve Coffee Prince'deki tam zamanlı işe girmek için kız olduğunu herkesten gizler fakat bilmediği bir şey vardır,aşık olacaktır. Han Gyeol, Coffee Prince'i yöneten kibirli yakışıklı bir adamdır. Eun Chan'ı görmesiyle hiç ummadığı bir şey olacaktır. Çünkü Eun Chan'ın kız olduğunu bilmemektedir.

***
Şimdilik listemiz bu kadar. Yayınevi yenilerini çıkardıkça ben de sizlerle paylaşmaya devam edeceğim. :)
Aralarında izledikleriniz ya da okuduklarınız var mı? Ya da yazını okuyunca merak ettim, şuna muhakkak bakacağım dediğiniz? Yorumlarınızı bekliyorum. :)
Yeni yazıda görüşene dek hoşça kalın! ♥




16 yorum:

  1. Secret Garden'ı defalarca izlesem hiç bıkmam :) İlk defa kitapları olduğunu ve dilimize çevrildiğini duydum :)Yazı için teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Güzel bir liste olmuş. Baya bilmedigim varmış :))

    YanıtlaSil
  3. Kahve Prensi bestimdirr diğerleri çiçeğim fhdjdjdj😂

    YanıtlaSil
  4. Kültür sahibi oldum teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  5. Goblin nerde o neğeenn yok?🙄😂
    Secret Garden’ı netflix’te buldum listeme aldım ne diyorsun canısı izleyeyim mi?😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu ben de merak ediyorum ama cevap yok 😁😂 bir goblin değil ama sevmiştim ben canısı. Eğlenceli bir dizi, izle bence😍

      Sil
  6. ayyy bunu instaya koydunduuu. hiç okumadım böyle. çok merak ettim yaaaa okuruum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orada fotoğraf olarak paylaşmıştım, detayları buraya sakladım :)) oku oku, bakalım sevecek misin :)

      Sil
  7. Alıp okunası kitaplar , konuları çok iyi

    güzel bir derleme olmuş teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  8. Hiç kore kitabım olmadı, kore dizisi izlemedim. Acaba kaybım var mı? Bilemedim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birazcık ama Kore dizileri kesinlikle izle benden tavsiye

      Sil