Ölümcül Şifre - Tom Martin | Kitap Yorumu

, , 5 comments


Kitabın Adı : Ölümcül Şifre 
Özgün Adı : Pyramid 
Yazarı : Tom Martin 
Çevirmeni : Murat Kızılkaya 
Yayınevi : Arkadya Polisiye
Sayfa Sayısı : 432 
Baskı Tarihi : Nisan 2018

Herkese merhabalar ve hayırlı ramazanlar! :)
Nasılsınız, umarım her şey yolundadır. Ben bugün sizlere yepyeni bir kitap yorumu getirdim. Aslına bakarsanız okuyalı epey oldu ama yazı sıralaması sebebiyle ancak paylaşabiliyorum. 



KONUSU
Oxford'da önemli öğretim üyelerinden biri olan Profesör Kent, gittiği bir dizide öldürülür. Ölümü intihar olarak bildirilse de hem meslektaşı hem de yakın arkadaşı Catherine bu durumdan şüphelenir. Profesör Kent'in kendine bıraktığı notu görünce bu düşüncesinde iyice emin olduğunu fark eder ve bu ölümün arkasındaki sır perdesini çözmek için gizemlerle dolu bir yolculuğa çıkar. 




YORUMUM
Dünyamız hakkında bilinen kadar gizlenen bilgiler olduğunu ve bazı kişilerin kendi çıkarları doğrultusunda bu bilgileri kullandığını, binlerce kişinin ölümünü planladığını düşünün. Ne kadar ürkütücü bir düşünce değil mi?
Ölümcül Şifre kitabı böyle bir düşünce üzerine kurgulanmış diyebilirim. Başta sadece polisiye bir roman gibi gelse de ilerledikçe çok farklı şeylerle karşı karşıya geliyorsunuz.
Bilimsel birçok alanda bilgiler ile harmanlanan kitap bilgilendirici bir nitelikte taşıyor. Tarihsel gelişmelerden, coğrafik bilgilere; dünyanın oluşumundan dini inanış ve efsanelere yer veren oldukça kapsamlı bir içeriğe sahip. Bunlara ek olarak polisiye türünün heyecan verici akışı ve sırların çözüme ulaşıp ulaşmayacağı gibi sorular da eklenince heyecanlı bir okuma oldu benim için. Kitabın konusunu biliyor olmama rağmen bu kadar güzel bir içerikle karşılaşacağımı düşünmemiştim açıkçası. Kurgu olarak okuduğum kitaplardan çok farklı olması sebebiyle her bölümde hem şaşırdım hem de büyülendim diyebilirim.
Ölümcül Şifre kitabı Tom Martin ile tanışma kitabım oldu. Böyle güçlü bir anlatım ve kurgu ile karşı karşıya gelince iyi ki de tanıştım diyorum. Ve bu türün sevenlerine kesinlikle tavsiye edebileceğim bir kitaptı. Yeni başlamayı düşünenler içinde güzel bir başlangıç kitabı olacağını düşünüyorum. :) 


5 yorum:

  1. Bunu listeme ekleyeyim, güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdiden keyifli okumalar dilerim. :)

      Sil
    2. Çok güzel bir tanıtım olmuş, teşekkürler.

      Sil
    3. Berlin Berlin
      Teşekkür ederim, beğenmenize sevindim. :)

      Sil
  2. Ya ben çok seviyorum polisiye kitaplarını ama anlayamıyorum sizce artık polisiye okumamalı mıyım

    YanıtlaSil