Merhametli Ölüm - Kendra Elliot | Kitap Yorumu

, , 12 comments

Kitabın Adı : Merhametli Ölüm 
Özgün Adı : Merciful Death
 Yazarı : Kendra Elliot 
Çevirmeni : Zeynep Eski
 Yayınevi : Salon Yayınları 
Sayfa Sayısı : 416
 Baskı Tarihi : Nisan 2018
Seri Sırası : Mercy Kilpatrick #1

Herkese mutlu akşamlar! ^^
Bu aralar tesadüfi bir şekilde polisiye ve gerilim türüne takmış durumdayım. Kitaplar, diziler derken kendimi epey kaptırdım ama pişman değilim. Çünkü okuduğum kitaplar da izlediğim dizi de gayet başarılıydı. Bunları sizinle paylaşmasam olmazdı. Bu sebeple okuduğum kitaplardan bir tanesinin yorumu ile geldim. :)



KONUSU
FBI özel ajanı Mercy Kilpatrick, tüm hayatı boyunca, karşılaşacağı her felaketle başa çıkmak üzere yetiştirilmiştir. Çocukluğundan itibaren bir kıyamet hazırlıkçısı olan Mercy, Oregon’un kırsal bir bölgesi olan Eagle’s Nest’te, toplumdan uzakta, kendi gıdasını yetiştirerek yaşamıştır. Ta ki, başlarına gelen bir trajedi, ailesini parçalayana ve Mercy’nin evi terk etmesine neden olana kadar. Şimdi ise mağara adamı olarak adlandırılan bir cani, Mercy’nin kasabasında yaşayan kıyamet hazırlıkçılarını hedef almakta, onları evlerinde öldürmekte, yıllar boyunca depoladıkları silahlarını çalmaktadır. FBI, yerel bir terörizm eylemi gerçekleştirileceğinden şüphelenmektedir. Ancak olay yerlerindeki detaylar, Mercy’nin geçmişindeki, çözülememiş gizemlere tüyler ürpertici bir şekilde benzemektedir. FBI tarafından, yerel emniyet güçlerine yardım etmek için görevlendirilen Mercy, onu dışlayan ve görünüşte yasalara uyan ailesi ile yüzleşmek üzere Eagle’s Nest’e döner. Burada, amcası, mağara adamının kurbanlarından biri olan polis şefi Truman Daly ile tanışır. Truman Daly, Mercy’nin umutsuzca saklamaya çalıştığı, hayatta kalma ve kıyamet hazırlıkçısı becerilerini fark eder. Eğer Mercy, Truman’ın, sırlarını öğrenecek kadar yaklaşmasına izin verecek olursa, hayatta kalamayabilir…
(Tanıtım Bülteninden)




YORUMUM
Merhametli Ölüm, ilk olarak kapak tasarımıyla ilgimi çeken bir kitap oldu. Daha sonra konusunu okuduğumda bu ilgiye bir de merak eklendi. Sürpriz bir şekilde elime ulaşınca da çok fazla bekletmeden okuyup bitirdim.
Öncelikle kurgu olarak türünün hakkını veren bir kitap olduğunu söyleyebilirim. Genç bir kızken terk ettiği şehirde gerçekleşen gizemli ölümleri araştırmak amacıyla geri dönen FBI ajanı Mercy Kilpatrick'in de sırları var. Katilin kim olduğunu bulmaya çalışırken bir yandan da Mercy'nin neden kasabayı terk ettiğini ve arkasındaki sırları merak ederken sayfalar akıp gidiyor. Ayrıca kitapta bahsedilen "kıyamet hazırlıkçısı" kavramı da çok dikkatimi çekti. Dünyada olabilecek olası kötü durumlara karşı hazırlıklı olmak amacıyla temel ihtiyaçlar için kullanılabilecek her şeyi depolayan bu insanları daha önce duymadığım için çok farklı geldi. Bu sebeple sizinle de paylaşmak istedim.
Mercy karakterini çözene kadar pek ısınamadım kendisine ama sırları ortaya dökülünce ne kadar güçlü bir kadın karakter olduğunu anladım. Truman içinde aynı durum geçerli aslında. Sanırım karakterlere alışma süreci oluyor bu durum. :)
Mercy ve Truman arasındaki ilişkinin aşamaları da kitaba ayrı bir hava katmıştı.
Yazarın yazım dilini sevdim. Tabi bunda çevirmenin katkısını da es geçmek olmaz. Olay örgüsü başarılı bir şekilde kurgulanmış. Akıcı anlatımı ve merak duygusunu eksiltmeyen gizemli olaylar ile kitabın ne ara bittiğini fark etmiyorsunuz bile. O kadar bağlandım ki kitap bittiğinde boşluğa düştüm diyebilirim. Seri olduğunu öğrenince acayip sevindim. Mercy Kilpatrick'in hikayesinin devamında neler olacağını çok merak ediyorum. Umarım yayınevi bizi çok fazla bekletmeden çıkarır.
Merhametli Ölüm'ün özellikle bu türü sevenlerin kaçırmaması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum.




12 yorum:

  1. Gerilim kitaplarından korkan biri olarak tavsiyeni esime ilettim canim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok aşırı bir gerilim havası yok aslında ama yine de riske girmemeniz iyi olmuş, umarım eşiniz de severek okur :) <3

      Sil
  2. Merhametli ölüm isme bakkkk😬Aşırııı ilgimi çektiiiiii malum gerilim korku türü seven bir queennimmmm😂😂😂Kalemine saglık gizommm💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inanır mısın bu tarz şeyleri okuyup izlerken aklıma hep sen geliyorsun artık :D hatta bu yorumu hazırlarken de öyle olmuştu queenimmm benimm. <3 öperim en kocamanından :* <3

      Sil
  3. Selam ben de çok beğendim. Dozumda ayarlanmış kurgu içeriği ve merak duygusu sonuna kadar okutuyor. Normalde seri kitaplara karşı mesafeliyim ama bunu sevdim Mercy ve Truman 😉 merak uyandırdı 😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :) Dediklerinize katılıyorum. Ben de seri kitapları bekleme kısmını sevmediğim için çekinceyle başlıyorum aslında ama bu kitabın seri olduğunu okumaya başladıktan sonra öğrenince artık çok geç olmuştu :D :D Neyse ki yayınevi kısa sürede bizlerle olacağını söyledi :)

      Sil
  4. O zaman okuma listesine alalım. Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  5. Benim de sevdiğim bir kitap oldu instagram hesabımda paylaştım fakat bloguma henüz koyamadım. Devamını merakla bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blog yazınızı merakla bekliyorum o halde :) Devamını ben de merak ediyorum, eğer aynı zamanlarda edinme şansımız olursa ortak okuma yapalım <3 :)

      Sil
  6. En çok sevdiğim blog'lar kitap blog'ları oluyor benim genelde... :)
    Ben de beklerim blog'uma :)

    YanıtlaSil
  7. Bu tarz kitapları okumaktan zevk alıyorum. Listeme ekliyorum. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil