Üst Kattaki Deli Kadın - Catherine Lowell | Kitap Yorumu

, , No Comments

Kitabın Özgün Adı : The Madwoman Upstairs 
Yazar : Catherine Lowell
Çevirmen : Çağla Önsal
Yayınevi : Arkadya Yayınları
Sayfa Sayısı : 408
Baskı Yılı : 2017


Herkese merhaba! :)
Tanıtımları çıktığı andan beri merak ettiğim ve elime geçer geçmez okuduğum bir kitap olan Üst Kattaki Deli Kadın'ın yorumuyla karşınızdayım.
Tanıtım bültenini okumadan evvel kitabın komşuluk ilişkilerine dair bir konusu olduğunu düşünmüştüm lakin öyle olmadığını gördüm. Kitabımız Uğultulu Tepeler, Jane Eyre, Agnes Grey kitaplarının yazarları Bronte kardeşler ve onların yaşayan son akrabası olan Samantha Whipple'ın hayatlarını konu alıyor diyebilirim. 
Samantha'nın babası Bronte kardeşlere takıntılı bir yazardır. Bu sebeple Samantha'da onların hikayelerini dinleyerek büyümüş. Bir gün babasını trajik bir şekilde kaybedince kendisini boşlukta bulur ve babasını ölümsüz yapacak bir hikayenin peşine düşer. Oxford Üniversitesi'nde edebiyat üzerine eğitim almaya başlayan Samantha, ders alacağı profesör ile tanışmaya gittiğinde ise büyük bir şaşkınlığa uğrar. Profesör Orville beklediğinin aksine genç, etkileyici bir o kadar da bilgi birikimi olan bir insandır.
Diğer bir yandan tüm dünya Bronte kardeşlerin yaşayan son akrabası Samanta'nın büyük bir mirası sakladığını düşünerek onu izlemeye koyulmuştur.

İtiraf etmem gerekirse Bronte kardeşlerin kitaplarından hiçbirini okumadım. Bu sebeple başlarda kitaba adapte olmakta biraz zorlandım. Fakat profesör Orville ve Samantha arasında geçen edebiyat sohbetleri çok ilgimi çekti. Bu açıdan benim için çok bilgilendirici bir kitap oldu diyebilirim. Diğer bir yandan kitapta bahsedilen birçok eseri merak edip hemen okumak istedim. Ve bunu en kısa sürede gerçekleştirmeyi düşünüyorum. ^^

Yukarıda da bahsettiğim gibi kitap başlarda biraz ağır ilerlemiş olsa da daha sonra öyle akıcı ve merak uyandırıcı bir hal aldı ki hemen okuyup neler olduğunu öğrenmek istediğimden kitabı elimden bırakamadım. Olaylar tahmin edemediğim bir şekilde kurgulandığı ve çözüme ulaştığı için etkilendiğimi de eklemek isterim. Her ne kadar sonu benim için tatmin edici olmasa da içeriği edebi açıdan sizi tatmin edebilecek güzel bir kitap. Özellikle Bronte kardeşlerin kitaplarını okuyanların keyifle okuyacağını düşünüyorum. :)

0 yorum:

Yorum Gönder