Pedina - Mehtap Soyuduru Çiçek | Yazar ve Kitapları Hakkında Bilgi | GKBT #26

, , No Comments

Merhabalar! :)
İlk kitabı Yolcu ile tanıyıp kalemine hayran kaldığım aynı zamanda yeni kitabı Pedina ile Geveze Kalemler'e konuk olan yazarı Mehtap Soyuduru Çiçek ve kitapları hakkında bilgileri sizinle paylaşmaya geldim. :)
Mehtap Soyuduru Çiçek, 1987 yılında İstanbul'da doğdu.
Erciyes Üniversitesi İktisat bölümünden mezun olduktan sonra bir kamu kurumunda çalışmaya başladı. Halen aynı kurumda çalışma hayatına devam etmektedir.
Evli ve 1 çocuk annesi olan yazarımız, çocukluğundan  itibaren yazdığı kurguları derleyerek Wattpad'de okuyucuları ile buluşturmaktadır.

Kendisi ise yazarlık serüvenini ise şu şekilde anlatmaktadır; 

Ne zamandan beri yazarım biliyor musunuz? Ben biliyorum. Zamanı çok eski değil, fakat aslında çok eski. Küçük bir radyom vardı ilk yazdığımda, öyle kafana göre şarkılar seçebileceğin kadar zengin değildi içi, ne çalarlarsa onu dinlerdin. İlhan Şeşen çalardı o zamanlar, "Sana göre aşk laftan ibaret, bana göre hayatın anlamı..." Hayır aşık falan da değildim o zaman. Bakmayın aşk ile ilgili yazdığıma. Kadınlar aşka aşıktır ve aşık olmaya. Kişi ya da zaman değildir önemli olan; ana kelime aşktır. Öyle ya da böyle. 

 O zamanlar, lacivert kapaklı bir ajanda defterine karalardım. İlk kurgu kahramanım da kadındı. Hikaye dün gibi aklımda. Cümleler şimdikinden daha acemi tabi. Ama gene hep böyle geveze... 

 Neden hep bir kadın kahramana sığınırım bunu söyleyeyim isterseniz size. Çünkü ben bir kadınım. Dünün çocuğu, bugünün ve yarının kadını...

***

Yazarımızın basılı olan 3 kitabı bulunmaktadır. Bunlar sırası ile;
Yolcu, Gitmesen Olmaz Mı? ve Pedina.
Ayrıyeten Wattpad üzerinden okurlarıyla buluşturduğu 13 hikayesi daha bulunmaktadır. 


YOLCU 

Gözlerini kapadı. Ben de kapıya yöneldim. Gittiğimi görmemek için gözlerini kapadığını düşündüğüm saniyelerde, “Menekşe!” diye seslendi. Dönüp baktığımda ona, “İlkbaharda senin gibi mor çiçekler açacağım, söz veriyorum,” diye vaad etti bana. Şefkatle titredi kalbim sözlerine. “Kıyamam ben senin o iğneli yapraklarına, ben seni öyle sevdim,” dedim ve kapıdan çıktım. 
 Bir doğu treninde başlayan ‘Yolcu’ hikâyesinin mor menekşe ile çam ağacının aşkına bürünmüş nostaljik hali… 
 Yusuf, yarını bilinmeyen bir hayatın iflah olmayan Yolcu’su. Ona, iğneli yaprakları ile âşık olacak menekşesini tanıdıktan sonra hayatının seyri değişir. Yeni hayatında ise istasyon değiştirmek eskisi kadar kolay olmayacaktır. 
 Leyla, bir doğu treninin varacağı istasyona bağladığı umutlarının, hayalini dahi kuramadığı bir masala dönüşmesine engel olamayan fedakâr mor menekşe. Onun fedakârlığı ve aşkı, vazgeçilmesi imkânsız bir sevdaya dönüşecektir.

***

GİTMESEN OLMAZ MI?

Babasızlığı babalık özlemi ile perçinlenmiş bir adam; Kenan. Hayata, özgürlüğe ve ben değerlerine düşkün, Anlık heveslerin kadını; Melis! 
Melis’i yem misali gagasını açmış bekleyen gamsız kuş; Akın. Hayat mücadelesinin küçücük bir yürekle sürdüren, mum ışığının etrafında kederinin ortağı yalnız kendisi olan, kahverengi bakışların ürkek sahibi bir kadın; Ayşegül! 
İhanetin ardından buluşan hayatlar ve gerçekleşen hayaller. Küçük bir çocuğun, yabancı bir adamın sevgisine ait açlığı ile babalık hasretine düşmüş o adamın uzattığı elden, gerçek aşka uzanan yolculuğu… 
Sadece Esma’nın engin yüreğinin dilinden, hep beraber “Gitmesen Olmaz mı?” diyeceğimiz bir aşk! 
“Yine daldı gözlerim gözlerinin rengine, 
Gül açan gül yüzünün gamzesine vurgunum. 
Bıraktım yüreğimi sevdanın ahengine, 
Endamın elif gibi, hemzesine vurgunum.”

***



PEDİNA

Bir cinayet… 
 Sabaha karşı bir gölün kenarında alnından vurularak öldürülmüş bir genç kızın ölümü ardındaki sır perdesi… 
Bu sır perdesini aralama görevini gizli bir soruşturma ile acemi bir polise veren, cinayeti örtbas etmek ister gibi görünen bir güruh… 
Ve bu ölümün sınırlarına girmiş, başka bir gizemli ölüm… Cinayetleri takip eden rakipsiz bir duygu; aşk. 
Aşkın adı Güven. 
İnanmak, sığınmak ve dokunmak isteyen bir kadın; Zehra. 
Bir daha güvenmek denen o şeyden korkarken, 
karanlık bakışların ardından gizemiyle rağbet görmüş, bambaşka bir dünyanın dev adamına tutkun bir Erkek Fatma’nın hayatı,bu soruşturma ile allak bullak olacak. 
 Mizahın, gözyaşının, aksiyonun ve son ana kadar sizi diri tutacak merakın doludizgin yaşanacağı Pedina’yı bir solukta tüketmeye hazır mısınız?

***

Yazara ulaşabileceğiniz sosyal medya hesapları;
İnstagram ; @mehtapsoyudurucicek


0 yorum:

Yorum Gönder