Pedina - Mehtap Soyuduru Çiçek | Kitap Yorumu | GKBT #26

, , No Comments

Kitabın Adı : Pedina
Yazarı : Mehtap Soyuduru Çiçek
Yayınevi : Eftalya Kitap
Sayfa Sayısı : 424
Baskı Yılı : 2017
Seri  : #1

Merhabalar!
26. blog turumuzun konuğu Pedina kitabının yorumuyla karşınızdayım.


Mehtap Soyuduru Çiçek, daha önce okuyup kalemini sevdiğim yazarlardan bir tanesi. Bu sebeple Pedina kitabını okumaya başlarken beklentim yüksekti açıkçası. Ve peşinen söylemek isterim ki beklentimi karşılayan bir kitap oldu.
Tür olarak yazarın diğer iki kitabının aksine polisiye-romantik biraz da mizah barındıran bir içeriğe sahip.
Kısaca konusundan bahsedecek olursam;
Zengin bir ailenin kızı olan Dudu bir cinayete kurban gitmiştir. Aile itibarlarının zedelenmemesi adına cinayet soruşturmasının gizli bir şekilde yürütülmesini ister. 
Bu soruşturma için polis memuru olan ana karakterimiz Zehra görevlendirilir. Bu görev onun ilk saha görevi olması sebebiyle çok heyecanlanan kızımızın gizlilik sebebiyle kimseden yardım alamaması gerekmektedir. Bakalım kızımız bu işin üstesinden gelebilecek mi? 

Zehra, mesleki açıdan oldukça acemi. Erkek Fatma olarak tabir edilen kızımız böyle davranmaya çalışsa da aslında oldukça kırılgan bir o kadar da komik bir karakter. Ama cinayet şüphelilerinden biri olan Dudu'nun şoförü Güven'den yardım alması mesleki açıdan pek hoş durum değildi bence. Tabi birde aralarında oluşan ilişki var lakin bu durum beni çok rahatsız etmedi.

Güven ise gizemlerle dolu bir karakterdi benim için. Kitabın yarısına kadar onun hakkında net bir fikir oluşmadı kafamda. Zaman zaman duygusal, komik bir adam olarak ilgimi çekse de bazen yaptığı odunluklar sebebiyle kızdığım da oldu. 


Kitap soruşturmayı gün gün anlatarak ilerliyordu. Her gün soruşturmadaki ilerlemelerin yanı sıra Zehra ve Güven arasında oluşan ilişkiyi de okuyoruz. Ağrılı olan Güven ve Zehra arasındaki kültür farkı kara mizah şeklinde işlenerek aktarılmıştı. Ben bu anlatımı sevdim açıkçası. Salt polisiye yerine türlerin harmanlanması ayrı bir tat vermişti kitaba.
Polisiye türünü okumayan biri olarak kurgu olarak beni epey şaşırttı. Romantik türüne yatkın olan bir yazar olarak yazarımızın böyle bir kurguda iyi bir iş çıkardığını düşünüyorum. Anlatımı da oldukça akıcıydı.Öyle ki hacim olarak kalın olsa da tek oturuşta bitirilebilecek bir kitaptı. Kelime seçimleri de dikkatimi çeken bir unsur oldu. Okurken yeni kelimeler öğrenmek benim için heyecan verici bir durumdur çünkü. :) 
Günümüzde yaşanan birçok olaya, kültürel farklara, bazı bölgelerde halen devam kadınlar üzerindeki baskıya da yer verilmesi hoş birer ayrıntıydı.
Kısaca severek okuduğum, aklımda yer eden kitaplardan biri oldu Pedina. Sizlere de tavsiyemdir! ♥

Yazar ve kitapları hakkındaki yazımı okumak için buraya tık tık. ♥


0 yorum:

Yorum Gönder