Geçmiş - Didem Öztepe | Kitap Yorumu

, , No Comments

Kitabın Adı :  Geçmiş
Yazarı : Didem Öztepe
Yayınevi : Eftalya Yayınları
Sayfa Sayısı : 272
Baskı Yılı : 2017
Herkese merhabalar :)
Geveze Kalemler ekibi olarak bu aralar dur durak bilmeden tur yaptığımız ve okul yoğunluğumdan dolayı tur kitapları dışında pek kitap okuyamıyordum. Bu hafta sonu boş kalınca elime alıp kısa sürede bitirdiğim Geçmiş kitabının yorumu ile karşınızdayım.

Konusundan kısaca bahsedecek olursam;
Kübra, lise son sınıf öğrencisi bir genç kız. Kendisini sevmeyen babası tarafından itilip kakılırken, neden sevilmediğini ve hayatında eksikler olduğunu yani geçmişi hatırlamadığını düşünüyor.
Bir gün tuhaf bir şekilde babası onu özel okula gönderme kararı alıyor. Kitap böyle başlıyor aslında. Kübra'nın arkadaş edinme süreci, kurduğu dostluklar, etrafındakilerle çekişmeleri ve aşık olma sürecinin yanı sıra geçmişindeki sır perdesinin aralanmasını okuyoruz.

Buradan sonrası spoiler içerebilir. Dilerseniz okumayı bırakabilirsiniz.

Kitap ilerledikçe Kübra'nın bir olay sonucu hayatının belirli bir kısmını unutturan hafıza kaybı yaşadığını öğreniyoruz. Bunun sebebini ve arkasındaki sır perdesini merak ederken hızla çeviriyorsunuz sayfaları. Fakat bu olaylar çözülmeye başladıkça birbirinden kötü olaylar baş gösteriyor. Cinayet, intihar ve tecavüz gibi konuları barındırdığı için okurken çok kötü hissettim. Bu tarz konular hayatın gerçekleri olsa da kitaplarda okumayı pek sevmiyorum açıkçası.
Bana tuhaf gelen bir konu ise Semih ile Kübra arasındaki aşk. Lise öğrencilerini anlatan bir kitapta bu ikili arasındaki aşkı okurken sanki 25-30 yaşlarında bir çifti okuyormuş gibi hissettim.
Semih, güzel seviyor. Ne olursa olsun Kübra'yı sevmekten, onu korumaktan başka bir şey düşünmüyor. Ama nedense o yaşlardaki insanlar için biraz fazla gelmiş gibiydi bence.
Kübra, gel-gitler yaşayan bir kız olduğu için sevemedim açıkçası. Zor şeyler yaşadığını biliyorum fakat yine de çelişkili davranışları sebebiyle soğudum.
Favori karakterim Can oldu. Grubun eğlencesi olarak tanımlayabilirim onu. Yer aldığı diyalogları okurken epey eğlendim. ^^



Bölüm başlarında kullanılan detaylar ve şiirler çok hoşuma gitti bu yüzden değinmeden geçmek istemedin. Özellikle favori şairim Özdemir Asaf'tan birçok dizeye yer verilmiş olması beni çok mutlu etti. ♥
***
Akıcı bir anlatıma sahip olduğundan bir oturuşta bitebilecek bir kitap. Yukarıda bahsettiğim bana kötü gelen içeriklerden dolayı herkese tavsiye etmiyorum lakin ben bu tarz konuları okumaktan rahatsız olmam diyorsanız okuyabileceğiniz bir kitap. 

0 yorum:

Yorum Gönder