The Legend of the Blue Sea | Dizi Yorumu

, , No Comments

Dizinin Adı : The Legend of the Blue Sea
Tür : Romantik-Fantastik
Yönetmen : Jin Hyeok
Senarist : Park Ji-Eun
Yapım Yılı : 2016-2017
Oyuncular : Lee Min Ho, Jun Ji-Hyun, Lee Hee-Joon, Shin Won-Ho, Shin Hye-Sun, Lee Ji-Hoon, Na Young-Hee, Sung Dong-II
Yayın Tarihi : 16 Kasım 2016 - 25 Ocak 2017
Bölüm Sayısı : 20



Merhabalar! ^^
Ben bir kore dizisini daha hunharca izleyip bitirdim. Aslında bitireli 1 haftadan fazla oluyor lakin hakkında neler diyeceğime bir türlü karar veremeyince, şimdi gecikmeli bir şekilde yazıyorum. :)



İlk olarak masalları andıran konusundan biraz bahsedeyim. Sim Chung, bir deniz kızıdır ve gerçek aşkı bulduğunda ona ayakları verilecektir. Ve kızımız bir gün karaya çıkar ve karşılaştığı ilk insan usta bir dolandırıcı olan Joon-Jae olur.
Joon-Jae, Sim Chung'ın deniz kızı olduğunu bilmiyor fakat onun tuhaf davranışları ilgisini çekiyor.
Ve tahmin edeceğiniz üzere zamanla ikili arasında bir aşk doğacaktır. Amma velakin bu aşk uğruna çok ağır şeyler yaşıyorlar.


Ben dizinin komedi tarzında olduğunu düşünerek başlamıştım. İlk 3 bölümde gayet o havadaydı ama gel-gör ki sonrasında neler oldu neler...
***
Reenkarnasyonu bu dizide de görüyoruz. Karakterlerin geçmişte ve günümüzde yaşadıkları karşılaştırmalı şekilde işlenmiş. Kötülüklerle ve sırlarla dolu bu olayları izlerken insan hem üzülüyor, hem merak ediyor ve geriliyor.
Bir de kimin iyi kimin kötü karakter olduğunu bir türlü anlayamama durumu var. O kadar farklı kurgulanmış ki gerçekler ortaya çıkana kadar her bölümde şaşırdım durdum. ^^



Oyunculuklara gelecek olursam ben Lee Min Ho ile Jun Ji-Hyun'u birbirine yakıştırdım. Performans olarak da çok iyi iş çıkarmışlardı. Jun Ji-Hyun karaya ilk ayak bastığında her şeyden bi' haber, yemek yemeyi bile bilmeyen deniz kızı hallerini gerçekten hakkını vererek oynamıştı.
Lee Min Ho ise sanki doğuştan dolandırıcıymışcasına bir oyunculuk sergilemişti. Havalı halleri de beni benden aldı.. :D
Diğer oyunculardan ise aklımda yer eden  Tae Oh karakteriyle Shin Won-Ho oldu. O kadar sempatikti ki, izledikçe Lee Min Ho'nun bir sahnede yaptığı gibi yanaklarını sıkasım geldi. ^^


Spoiler vermemek için dizinin genelinde olanlara çok değinmedim fakat son bölümü hakkında söyleyeceğim birkaç şey var.
Buradan sonrası spoiler içerikli olacağı için mor renkli şekilde yazacağım, bu kısmı okumadan geçebilirsiniz. :)

Son bölümde göze çarpan çok fazla eksik vardı. Kızımız sağlığına kavuşmuş şekilde geri dönüyor ama Joon-Jae dışında kimse onu hatırlamıyor. Bu buluşmadan sonra ikiliyi evli çift olarak görüyoruz fakat diğer karakterler hakkında hiçbir şey gösterilmiyor. 
Örneğin Tae Oh'un evleneceğine dair bir sahne geçiyor fakat ne onu görebiliyoruz ne de düğününü...
İkilinin mutlu zamanlarını gösterirken Sim Chung'un karnı burnunda hamile olduğunu görüyoruz fakat birkaç saniye sonra bu halinden eser yok. Bu tarz mantık hatalarıyla dolu bir sonun bu kadar güzel kurgulanmış bir diziye yakışmadığı kanaatindeyim.

Genel olarak diziyi severek izlesem de izlemeyi düşünen arkadaşlara sonu hakkında çok fazla beklenti içine girmemelerini tavsiye ederim. :) 
Aranızda izleyenler varsa ve dizi hakkında konuşmak isterse bana yazabilir. ♥

Son olarak sizin için dizinin OST'unu sizler için ekliyorum. Umarım siz de benim gibi severek dinlersiniz. ♥


Bonuslar ♥
















0 yorum:

Yorum Gönder