Guardian: The Lonely and Great God ( Goblin ) | Dizi Yorumu

, , No Comments

Dizi Adı : Goblin 
Türü : Romantik, Dram, Fantastik
Yönetmen : Lee Eung-Bok
Senarist : Kim Eun-Sook
Yapım Yılı : 2016-2017
Bölüm Sayısı : 16
Oyuncular : Gong Yoo, Kim Go-Eun, Lee Dong-Wok, Yoo İn-Na, Yook Sung-Jae
Yayın Tarihi : 2 Aralık 2016 - 21 Ocak 2017
Dili : Korece


Herkese merhaba! :)
Bu yazımda biraz farklılık yapıp izlediğim bir diziden bahsedeceğim. Kore dizilerini muhakkak duymuşsunuzdur. İzleyeni ve seveni boldur. Açıkçası benim pek ilgimi çekmiyordu ama kardeşim sayesinde izlemeye başladım ve iyi ki başlamışım dedim. Goblin, yayınlanmaya başladığı andan itibaren birçok ülkede ilgi gören bir dizi oldu. Elbette bizim ülkemizde de geçerli oldu bu durum.Birçok arkadaşım büyük bir hayranlıkla izleyip paylaşımlar yaptıkça haliyle benim de merakım artıyordu. Ve tatilde kardeşimle birlikte izledik ve hayran kaldık. ♥♥♥ 
Her neyse lafı daha fazla uzatmadan yoruma geçeyim :)



KONUSU
Bir goblin olan Kim Shin (Gong Yoo) cezalandırılmak amacıyla göğsünde bir kılıç ile ölümsüzlüğe mahkum edilmiştir. Tüm insanların ölümünü izlemek, özellikle sevdiklerinin onun için oldukça acı verici bir durumdur. Ölümsüz hayatını sonlandırmak ve göğsündeki kılıcı çıkarabilmek için bir geline ihtiyacı vardır. Bir gün, amnezyadan (hafıza kaybı) muzdarip olan bir ölüm meleği (Lee Dong-Wook) ile tanışır ve birlikte yaşamaya başlar.
Böylelikle olaylar başlamıştır.




Mitoloji, reenkarnasyon ve dini unsurların bir arada işlenmesi  ve görsel efektlerin ustaca kullanımı izleyicinin hayranlığını kazanmasının yanı sıra zaman zaman tabiri caizse beyin yakan bölümleri de oluyor.
Kurgudaki bu farklılıkları beni çok etkiledi açıkçası. Her bir bölümde merakım biraz daha artarken, şaşkınlığım da onu izledi diyebilirim. 



Dizinin genel havası karamsar olup boğazınıza yumruları dizse de aynı zamanda sizi kahkahalarla güldürecek sahnelerde mevcut. Özellikle Kim Shin(Gong Yoo) ve Azrail(Lee Dong-Wook)'in sahneleri oldukça eğlenceliydi. 
***
En hayran olduğum şey ise oyuncuların kıyafetleriydi. Başta Goblin karakteri olmak üzere tüm oyuncuların kıyafetleri çok güzel bir şekilde seçilmişti. O kadar beğendim ki her yeni bölümde bu kıyafetlerden ben de istiyorum, gidip alacağım falan gibi düşüncelere giriyordum. :D


Dizi hakkındaki tek olumsuz düşüncem son bölümü hakkında. O kadar güzel giden bir diziye böyle bir son hiç olmamıştı bana göre. Sonuca bağlamak için atlamalar ve kesilmeler yapıldığı o kadar belliydi ki..
***
Demem o ki, Goblin'i hala izlemediyseniz bu yazıyı okuyup bitirdikten sonra gidip başlayın. Goblin(Gong Yoo)'in sizi kendine hayran bırakacağına eminim. Yok böyle sempatiklik! ^^
Sonu hakkında bizim gibi fazla beklenti içine girip hüsrana uğramamanızı da tavsiye ederim. Sizin için birkaç gif ekleyip yazımı sonlandıracağım. ♥








0 yorum:

Yorum Gönder