Sahte Kraliçe - Sarah Fine | Kitap Yorumu

, , No Comments

Kitabın Özgün Adı : The Impostor Queen
Yazarı : Sarah Fine
Çevirmeni : Derya İmer Aydınlık
Yayınevi : Go!
Sayfa Sayısı : 451
Seri Sırası : The Impostor Queen #1
Baskı Yılı : 2016


ONU KRALİÇELERİ SEÇTİLER. YANLIŞ SEÇİM YAPTILAR.
Daha küçücük bir çocukken Kupari’nin İhtiyarları tarafından, ateş ve buz büyüsünü ustalıkla kullanan kraliçe Valtia’nın varisi olarak seçilen Elli artık on altı yaşındadır. Kehanete göre gelmiş geçmiş en güçlü Valtia olacak olan Elli bütün hayatını tapınakta lüks içinde, büyücü rahipler tarafından eğitilip tahta çıkacağı güne hazırlanarak geçirmiştir. Ve o büyük gün gelip çatmış, büyücü kraliçe ülkesinin işgal edilmesini önlemeye çalışırken hayatını kaybetmiştir. Tahta çıkma sırası artık Elli’dedir. Elli yeni Valtia olarak halka takdim edilir ama ortada büyük bir yanlışlık vardır. Ölen Valtia’nın büyüsü Elli’ye geçmemiştir. O gerçek bir kraliçe değildir. Büyünün ortaya çıkması için onu türlü işkencelerden geçiren İhtiyarların elinden kaçan Elli bir anda kendini sürgün edilmiş suçluların arasında bulur. Kimliğini gizleyerek bu yeni dünyada kendine bir yer edinmeye çalışırken hakkındaki kehanet ve Kupari büyüsüne dair acı gerçekleri öğrenir. Halkına duyduğu sevgi ve yeni dostlarına duyduğu sadakat arasında kalan Elli büyük bir savaşın eşiğinde, krallığı ve büyüsü tamamen ortadan kalkmadan doğru tarafı seçmek zorundadır.


Sahte Kraliçe, büyülü bir dünyanın sırlarla dolu hikayesini anlatan bir kitaptı.
***
Son zamanlarda romantik kurgular dışında kitap okumadığım için Sahte Kraliçe'ye başlarken biraz beklentili ve heyecanlıydım. Bu sebepten midir bilinmez, ilk birkaç bölümde odaklanma ve olayları algılama sorunu yaşadım.  Fakat ilerledikçe bu durumun geçici olduğunu fark ettim. Elli ile Oskar'ın tanışması ve sonrasındaki olaylar oldukça heyecan verici ve merak uyandırıcıydı. Kimin iyi, kimin kötü olduğunu anlamaya çalışırken bir yandan da gün yüzüne çıkan gerçekler beni epey bir şaşırttı.Büyü gücü kullanılarak yapılan hava durumunun iyileştirilmesi vs. gibi durumlarda cabası.
Elli, büyülü güçlere sahip olmasa da Kupari halkı için elinden geleni yapacak kadar güçlü bir karakterdi.
Oskar ise sevdikleri için kendini feda edebilecek bir karakter. Hakkında birçok şey söylemek isterdim ama okuma zevkinizi kaçırmak istemem. Okuduktan sonra bana yazın çekiştirelim ;)
Kapağı aşırı derece de sevmesem de içerikle uyumlu olduğunu düşünüyorum. Go! Kitap'ın mıknatıslı tasarımlarını sevdiğimi söylemezsem olmaz. :)
İlk bölümler dışında oldukça akıcı, kurgu olarak güçlü bir kitaptı. Yazar bu türün hakkını verecek bir iş çıkarmış bence. Çevirisi de oldukça başarılıydı. Kitap öyle bir bitti ki ikinci kitap elimde olsa hemen devam edebilirdim. Umarım Go! bizi çok fazla bekletmez. ♥
Büyülü dünyaları okumayı seviyorsanız yahut benim gibi sürekli aynı tür okuyup farklı bir tür okumak istiyorsanız Sahte Kraliçe tavsiyemdir. 

Kitaba Puanım: 4,5/5


0 yorum:

Yorum Gönder