İlham Perisi - Canan A. Düzgan | Kitap Yorumu | GKBT #13

, , No Comments

Kitabın Adı : İlham Perisi
Yazarı : Canan A. Düzgan
Yayınevi : Gitane Kitap
Sayfa Sayısı : 479

Herkese merhaba!
Peri tozlu, bol eğlenceli turumuz devam ederken yorum sırası bana geldii! :)


Kendimi bildim bileli yazdım... Uktelerimi, intikamlarımı, söylediklerimi, söyleyemediklerimi; ama en çok da hayallerimi... Bazen yazmak, yaşamaktan çok daha kolay! Ben de yaşayamadığım her ne varsa, onları kendi hikâyemde yazdım. Hikâyemde ne mi vardı? Bir esas kız (tabii ki güzel), bir esas oğlan (tabii ki mükemmel); eh, bir de olmazsa olmazımız playboy kötü adam! Buraya kadar her şey normal, kabul; ama peki ya sonrası? Bir sabah uyandığınızda kendinizi yazdığınız dünyanın, kitabınızın, içinde bulsanız ne hissederdiniz? Ben ne mi hissettim? O playboy Şeytan'ı karşımda gördüğümde mi? Sizce? Ah, bazen empati koca bir yalan! Zorlamayın, beni yaşamadan anlayamazsınız! Ya da okumadan... Hadi, bakalım sayfaları çevirin ve okumaya başlayın! Ben Helen... Pijamalı Helen! Kendimi bildim bileli yazdım... Ya da yazdığımı sandım...

(Tanıtım Bülteninden)




İlham Perisi, her okuyucunun ya da yazarın aklından muhakkak geçebilecek bir konuyu ele alıyor. Hepimiz bir kere de olsa şu kitabın içine girebilseydim diye düşünmüştür. Fakat herkesten farklı olarak Helen bunu yaşıyor. Bir sabah uyandığında kendini yazdığı hikayenin içinde buluveriyor, hem de Şeytan olarak isimlendirdiği karakteri Ramon'un evinde.
~~~~

Kitap akıcılığını daha ilk sayfadan belli ediyor. Elime alır almaz neredeyse yarıladım diyebilirim. "Helen kendi hayatına geri dönebilecek mi?", "Bunları yapan İlham Perisi kim?" soruları eşliğinde çevirdim sayfaları. Güzelliğinin farkında olmayan çirkin kız klişesine rağmen yazarımız Helen'i öyle hazırcevap biri olarak yazmış ki bu klişe sizi rahatsız etmiyor.Aksine eğlendiriyor, özellikle Ramon ile olan bölümlerde.
Ramon ise zengin ve havalı iş adımımız. O kadar kendini beğenmiş bir karakter ki okurken eğlendiğim kadar sinir olduğum yerlerde oldu. Karakterleri sevip sevmediğimi tam olarak kestiremesem de eğlenceli olduklarından dolayı seven yanım ağır gelebilir. 


Tek rahatsız olduğum konu Helen ve Ramon'un birbirlerine söyledikleri argo içerikli lakaplar. Karşı tarafı sinir etmek için sürekli kullandıklarından dolayı okurken onlardan çok ben sinir oldum. Bunun haricinde severek okuduğum bir kitap oldu. Kurgu olarak ise diğer kitaplardan oldukça farklı.Özellikle son bölümler de öyle bir kurguyla karşı karşıya geldim ki şaşkınlıkla karışık hayranlık duydum. Bunun için yazarı tebrik etmek isterim. Bu yönüyle aklımda yer eden bir kitap oldu. Değişik hikaye ve kurgular arıyorsanız İlham Perisi tam size göre.

Son olarak kapak tasarımını çok sevdiğimi eklemek istiyorum. Kullanılan her bir ayrıntı içerikle çok uyumlu. Alt kısımda yer alan kitap ve etrafındaki ışıltılar İlham Perisi'ne gönderme de bulunurken, üst kısımda yer alan modelin ise Ramon karakterini çok iyi yansıttığını düşünüyorum. 


Yazarımız Canan A. Düzgan hakkındaki yazımı okumak için tık tık :)

0 yorum:

Yorum Gönder