Kağıttan Uçaklar - Dawn O'Porter | Kitap Yorumu | GKBT #8

, , No Comments

Kitabın Özgün Adı : Paper Aeroplanes
Yazarı : Dawn O'Porter
Çevirmeni : Irmak Taştan
Yayınevi : Novella Dinamik
Sayfa Sayısı : 288

Herkese merhaba! :)
Bir önceki yazımda tur kitabımızın karakter tanıtımı ve playlistini sizlerle paylaşmıştım. Bugün ise kitap hakkındaki yorumumla karşınızdayım. :)
Her zaman yaptığım gibi öncelikle kitabın kapak ve iç tasarımından bahsetmek istiyorum. :)
Kağıttan Uçaklar ciltli bir kitap, gerek şömizi gerek iç kapağı oldukça ilgi çekici. İç tasarımı ise dış tasarımı kadar hoş. Kapağını çevirdiğiniz an karşınıza bir sürü kağıttan uçak yer alan sayfa çıkıyor. Gevezeler olarak tur kitabımızın tasarımına hepimiz hayran kaldık. :)


Kitap hakkındaki yorumuma gelecek olursam; itiraf etmem gerekirse başlarda biraz sıkıldım. Aksiyonu bol kitapları sevdiğim için ilk bölüm biraz sıkılmama sebep oldu fakat sonrasında kitap oldukça akıcı bir hale geldi. :)
Flo ve Renée'nin hayatlarında yaşadıkları zorluklar tabiri caizse yüreğimi burktu. 15 yaşında olmalarına rağmen omuzlarında fazlasıyla yük vardı ve onlar zaman zaman zorlanmalarına karşın oldukça iyi şekilde bu yüklerin altından kalkmayı başardılar. Özellikle Renée'nin karamsar olmak yerine eğlenceli şeyler yapmayı seçmesi yüzümde tebessümler oluşturacak olaylara sebebiyet verdi. Buna ek olarak arkadaşlarıyla aralarında yaşanılanlar, Flo ve Renée'nin gerçek dostluğu "arkadaşlık" ve "dostluk" kavramları üzerinde düşünüp, sorgulamamı sağladı. Ve de bu iki kızın dostluğuna öyle imrendim ki keşke benim de böyle bir dostum olsa dedim kendi kendime. :)
Genel olarak severek okuduğum, kısa olmasına karşın okurken birçok duyguyu bir arada yaşadığım ve bunlara ek olarak düşündürücü bir kitaptı. Okurken tek kitap olduğunu sanıyordum fakat bitirdiğimde öğrendim ki seriymiş. Flo ve Renée'nin hikayesinin devamında neler olacağını merakla bekliyorum. Ve sizlere de okumanızı tavsiye ediyorum. :)

Karakter tanıtımı ve playlist yazımı okumak için tık tık.
Yeni yazılarda görüşmek üzere, hoşça kalın! :) 

0 yorum:

Yorum Gönder