Hayatın Ruhu - Sümeyye Akarçay | Kitap Yorumu | GKBT #9

, , 2 comments

Kitabın Adı : Hayatın Ruhu
Yazarı : Sümeyye Akarçay
Yayınevi : İndigo Kitap
Sayfa Sayısı : 566

Merhabaaa! Hepinize mutlu hafta sonları dilerim. :)
Geveze Kalemler'i takip edenler biliyorlardır ki 9. turumuza Sümeyye Akarçay'ın yeni kitabı Hayatın Ruhu'nu konuk ediyoruz. Bugün turumuzun son günü ve yorum sırası ben de. Ve uzatmadan başlıyorum! :)


İlk olarak kapak ve iç tasarımından başlamak istiyorum. Kapakta gördüğünüz her bir ayrıntı kitabın içeriğiyle ilgili bu sebeple kapak tasarımının çok uyumlu ve güzel bir şekilde yapıldığını düşünüyorum. Kitabı okumadan önce bölüm başlarında yer alan güllerin anlamını çözememiştim ama tahmin edeceğiniz gibi okuduktan sonra bunlarında içerikle uyum sağladığını anladım. :)


Kısaca konusundan bahsedecek olursam, gündüzleri sıradan bir iş adamıyken geceleri "Kara Ruhlu" bir katile dönen Ömer ile veterinerlik okuyan, kendi halinde, iyi kalpli Hayat'ın yolları esrarengiz bir şekilde sürekli kesişmektedir. İşin kötü tarafı bu karşılaşmalar Ömer için oldukça sinir bozucu olmaya başlamıştır. Bu baş belası kızdan kurtulmak isterken bilmediği bir şey vardır. Bu kız her anlamda onun "Hayat"ını değiştirecektir.  

Konusundan uzun uzun bahsedersem spoiler bombası olacağı için karakterlere geçiş yapıyorum. :D

Ömer, geçmişte yaşadıklarından dolayı güvensizlik sorunu yaşayan ama sevdikleri için canını verebilecek kadar fedakar bir insan. Geçmişinde neler yaşadığını merak ederek okudum, birkaç sorumun cevabını buldum fakat hala kafamda soru işaretleri var. 

Hayat karakteri ise bazen Ömer'e kafa tutabilecek kadar güçlü, bazen küçük bir çocuk gibi masum, Mısra ile birlikteyken eğlenceli bir arkadaş ve yeri gelince gerçek bir dost olabilen bir karakterdi. Sanırım kitapta en sevdiğim kişi Hayat'tı.

Mısra ise uçarı, patavatsız ama bir o kadar da eğlenceliydi. Onun yer aldığı bölümleri okurken zaman zaman sinir olsam da çoğunlukla yüzümde tebessümler oluşturdu. :)



Hayatın Ruhu, yazar ile tanışma kitabım oldu. Diğer kitaplarını okuma düşüncem vardı fakat fırsat bulamadığım için okuyamamıştım. Geveze Kalemler blog turumuz ve İndigo sayesinde yepyeni kitabını ilk okuyanlardan birisi oldum. :)
İtiraf etmem gerekirse kitabı ilk elime aldığımda kalınlığından dolayı "ben bu kitabı nasıl bitireceğim acaba" dedim ama anlatım o kadar akıcıydı ki ne zaman okuyup bitirdim anlamadım bile. Kitabın kurgusunu da çok sevdim. Sıradanlıktan uzak bol sürprizliydi. Özellikle son bölümde yer alan bir kısım vardı ki beni çok etkiledi. O kadar etkilendim ki kitap bittikten sonra arkadaşlarımdan ayrılmışım hissinin yanı sıra birkaç gün sonra bile aklımda "Ömer ve Hayat neler yapıyor acaba?" sorusu dönüp durdu. :)
Yazarın diğer kitaplarını muhakkak okumam gerektiğini bir kenara not ederken sizlere de Hayatın Ruhu'nu kesinlikle tavsiye ederim. Yeni yorumlarda görüşmek üzere, bol kitaplı günler! :)

Yazarımız ile gerçekleştirdiğim röportajı okumak için tık tık. :)


2 yorum:

  1. Yazınızla birlikte benim içimde de bu romanı okuma isteği oluştu. Öylesine etkileyici anlatmışsınız ki... Zaten bu tür romanlara da meraklıyım son zamanlarda, ismi de çok güzelmiş. İçeriği de hoşuma gitti, güzel bir öneriydi bu, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim, okurken çok etkilenmiştim hislerim yorumuma yansımış demek ki. :) rica ederim, umarım sizde keyifle okursunuz. :)

      Sil