Efsanenin Adı Şahmeran - Hatice Üzgül | Kitap Yorumu | GKBT #3

, , No Comments

Kitabın Adı : Efsanenin Adı Şahmeran
Yazarı : Hatice Üzgül
Yayınevi : Portakal Kitap
Sayfa Sayısı : 190

Herkese merhaba! :)
Geveze Kalemler'in yeni turuyla karşınızdayım. Bugün turumuzun son günü ama sizleri önceki paylaşımlarımız ve diğer turlarımız için Facebook ve İnstagram sayfalarımıza beklerim. :) 



Düşmanlarının ortaya çıkardığı bir efsanedir Şahmeran.

Yarısı yılan, yarısı insan…
Yarısı mazlum, yarısı bilge…
Yarısı yaralı, yarısı pişman…

Dostunun ölümüne neden olduğu, katilinin ölümsüz kıldığı bir gerçek efsanedir! Siz deyin "hayal gücü", ben diyeyim "insanoğlunun en gerçek yanı". Dostluk ve husumetin, ihanet ve pişmanlığın çarpıştığı bir dünyada, şimdiye kadar anlatılmamış kimliğiyle karşınıza çıkıyor Şahmeran...

Aslında ilk günden biliyor ölümünün kimin elinden olacağını. Ama yine de anlatıyor bildiği her şeyi... Âdem ile Azazil'den, Hâbil ile Kâbil'e; Nuh Tufanı'ndan tövbenin gücüne kadar… Yalın bir dille, bilgece ve cesaretle... Manevi bir boyuttan hem tanıdık geliyor anlatılanlar, hem de yeniden öğretiyor; sevmeyi ve sevilmeyi! Ve okuduğunuz her şey size yepyeni bir efsanenin kapılarını açıyor. Hatice Üzgül'ün kalemiyle bir efsane-roman üçlemesinin ilki; Efsanenin Adı Şahmeran.
(Tanıtım Bülteninden)


Şahmeran, efsane üçlemesinin ilk kitabı. Diğer kitaplar Lokman Hekim ve Anka Kuşu
Şahmeran ve Lokman Hekim daha önce farklı yayınevleri tarafından yayımlanmıştı. Hatta ben Lokman Hekim'i okuyup çok beğenmiştim ve Şahmeran'ı okuma listeme eklemiştim. Üçlemenin Portakal Kitap tarafından yeniden basılacağını öğrendiğimde çok mutlu oldum ve bu mutluluğa tur yapma şansı da eklenince nasıl hissettim siz düşünün. :) 
Aslına bakarsanız daha önce efsane türünde bir kitap okumamıştım, bu yüzden pek bilgim yoktu. Bu türle tanışma kitabım üçlemenin ikinci kitabı olan Lokman Hekim'i yaklaşık 2 sene önce okumuştum. Hala aklımın bir köşesindedir. Şahmeran'ı okuduktan sonra tekrar bir okuma yapsam mı acaba diye düşünürken yazarımız yeni basımında ufak değişiklikler olacağını ve onu beklememi söyleyince bekleme kararı aldım. Daha önce okumuş olanlarınız varsa ve benim gibi tekrar okuma düşünceniz varsa bu ufak bilgiyi de paylaşayım. :)
Her neyse lafı daha fazla uzatmadan Şahmeran hakkındaki yorumuma geçiyorum.
Benim efsanelere pek ilgim yoktur aslında, Şahmeran efsanesini duymuştum ama öyle bütün hikayeyi bilmezdim yarım yamalak bilgilerdi anlayacağınız. :)
Bu kitapla birçok bilgi edindim ve merak ettiğim birçok konu hakkında araştırma listesi oluşturdum. 
Tanıtım bülteninde kitap hakkında verebileceğim bilgilerin tümü yer aldığı için tekrar ederek sizi sıkmak istemiyorum ve ayrıntıya girersem spoiler olacağından anlatım tarzından bahsetmek istiyorum. Yalın bir anlatım tarzı kullanılmıştı. Ben ağır anlatımlı kitapları pek okuyamadığım için bu durum benim hoşuma gitti. Aynı zamanda akıcılık sağladığı için kitabı birkaç saat içinde bitirebilirsiniz. Sayfa sayısı az olsa da yazarımız birçok dini hikayeye yer vermişti. Bu sebeple dolu dolu bir kitap olduğunu düşünüyorum. 
Kısacası ben bu kitabı çok sevdim, sizlere de kesinlikle tavsiye ederim. Özellikle daha önce bu tarz kitap okumadıysanız mutlaka bir şans verin derim! :)

0 yorum:

Yorum Gönder