Tess'in Gözyaşları - Pepper Winters | Kitap Yorumu

, , 2 comments

Kitabın Orijinal Adı : Tears of Tess
Yazarı : Pepper Winters
Çevirmeni : Arzu Sarı
Yayınevi  : Arkadya Bitter
Sayfa Sayısı : 496

"Sen benim olmayabilirsin ama ben giderek daha çok senin oluyorum."

Herkese merhaba! Uzuun bir aradan sonra yeni bir yorumla geri döndüm. Bu konu da çok dertliyim fakat bundan bahsedip sizi bunaltmayacağım tabi ki. :) 

Her şeyden önce belirtmek isterim ki kitap cinsellik, kaçırılma, şiddet ve tecavüz içeriyor. Bu tarz kitapları sevmiyorsanız okumamanız da fayda var. 

Tess, ailesi tarafından istenmediği için tüm hayatını sevgilisine  adamış fakat kendi arzuları ve sevgilisini memnun etme isteği arasında sıkışıp kalmış biridir. Aynı zamanda üniversite öğrencisi olan Tess'in hayatı adeta okulu ve sevgilisi Brax'ten ibarettir. Brax'in yıldönümlerini kutlamak için hazırladığı Meksika tatili sürprizini öğrendiğinde bu monotonluktan kurtulacağı için umutlanmıştır. Ne yazık ki işler hiç umduğu gibi gitmez. Tatillerinin ilk gününde kaçırılır.


Kaçırıldıktan sonra bir sürü kötü şey başına gelir. Bir eşya gibi barkodlanır, şiddete uğrar. Bunların üzerine hiç tanımadığı bir adama köle olarak satılır. Burada daha öncesinde yaşadığı gibi kötülüklerle karşılaşmasa da kölelik fikri ona hiç uygun değildir ve kurtuluş yolları ararken başına daha kötü olaylar gelir ve efendisi Q hakkındaki bazı gerçeklerin farkına varmaya başlar.


Kitapta olaylar oldukça fazlaydı, durağan kitapları sevmediğim için bu durum hoşuma gitti. Fakat cinsellik, şiddet vs. gibi konular içerdiği için okurken kötü hissettim. Bir yandan acaba ne olacak diye merak ederken diğer yandan bu kötü olayları okumaya yürek dayanmaz deyip okumaya ara verdim. 


Karakterlere değinecek olursam; Tess'in her şeye rağmen mücadeleden vazgeçmeyen güçlü bir karakter olmasını sevdim ama arzuları yüzünden ani duygu değişimleri yaşadı. Örneğin, bir an Q'dan nefret ederken biraz sonra arzularına yenilip ona karşılık verir hale geliyordu. Bu durum biraz tuhaf geldi açıkçası.

Q , Tess'in köle olarak satıldığı Fransız iş adamı. Hayatı sırlarla dolu, gizemli bir adam. Tess ile karşılaştıktan sonra gelgitler yaşamaya başladı. Kötü bir efendi gibi davranırken bir an da ruh hali değişerek ilgili, şefkatli bir sevgili gibi davranmaya başlıyordu. Kitapta Q hakkında yeterince bilgi verilmediğini düşünüyorum. Kitabın son bölümlerinde geçmişi hakkında birkaç bilgi verilmiş olsa da bu daha çok serinin ikinci kitabına hazırlık gibiydi. Q, Fransız olduğu için kitapta Fransızca kısımlarda vardı. Bu durum çok ilgimi çekti bunu da belirtmek isterim. :)

Sonuç olarak her ne kadar rahatsız edici bir konusu olsa da kitabın türünü iyi yansıttığını düşünüyorum. Olayların nasıl gelişeceğini merak ederek kısa sürede okuyup bitirebilirsiniz. Ben devam kitabını beklemeye başladım bile, umarım Arkadya Bitter bizi çok bekletmez. :)

Bu kitap hakkındaki düşüncelerim bu kadar, umarım fikir edinme konusunda yardımcı olur. Yeni bir yorumda görüşmek dileğiyle. Sevgiyle ve bolca kitapla kalın.. :)


2 yorum: