Frankenstein Tiyatro Oyunu

, , 2 comments

Eser: Mary Shelley 
Uyarlayan: Nick Dear 
Çeviren: Selen Korad Birkiye 
Yöneten: Şakir Gürzumar 
Dekor-Kostüm Tasarımı: Şirin Dağtekin Yenen 
Işık Tasarımı: Yakup Çartık 
Müzik- Ses Efekt: Cenk Taşkan 
 Koreografi: Alpaslan Karaduman 
 Oyuncular: Cansel Elçin, Deniz Uğur, Yılmaz Gruda, Engin Gürmen, Merve Erdoğan, Batuhan Pamukçu, Ömür Kayakırılmaz, Burcu Görek, Ozan Akif Serman, Nalan Deliormanlı, Şahin Adıgüzel, Feride Ceyda Elkaya, Ali Keçeli ve Kerem Alışık




Merhabalar!
Bugün sizlerle çok merak ettiğim ve Hürriyet Bumerang aracılığıyla izleme şansı bulduğum Frankenstein oyunundan bahsetmek istiyorum. :)

Mary Shelley'nin aynı adlı eserinden Nick Dear tarafından sahneye uyarlanan Frankenstein oyunu Şakir Gürzumar yönetmenliğinde Çolpan İlhan - Sadri Alışık Tiyatrosunun 20.yılına özel olarak 2015 yılında ülkemizde ilk kez sahnelenmeye başlanmıştı. Bu sene 3.sezonuna başlayan oyunu izlemeye gittiğimde karşılaştığım kalabalığı göz önünde bulundurarak ilk günkü gibi ilgi gördüğünü söyleyebilirim.

Frankenstein hikayesini bilmeyenler için kısaca özetleyeyim;
Tıp öğrencisi olan ve yaratım gücüne sahip olduğunu düşünen Victor Frankenstein, ölmüş insanlardan topladığı organ ve dokular yardımıyla bir denek meydana getirir. Ortaya çıkan bu denek  mucizevi bir şekilde canlanınca Victor korkup kaçar ve can verdiği bu yaratığı bir başına bırakır.
Vücudundaki deformasyonlar sebebiyle insanlar tarafından dışlanan bu yaratık (ismi olmadığı için böyle hitap etmek zorunda kalıyorum) kendisine can veren Frankensein'ı aramaya başlar.

Oyunda insanın tamamen masum ve zararsız bir varlık olarak geldiği dünyada kötülükleri kendisinin oluşturduğunu ve buna bağlı olarak yaşadıklarını izliyoruz diyebilirim. Yaratıcısı tarafından terk edilen ve toplum tarafından dışlanan yaratığın içinde saf bir iyilik taşısa da insanlardan gördüğü muamele sonucu onlara yaşattığı şeyler ders verici nitelikteydi.

Kerem Alışık'ın 3 saatte tamamlanan plastik makyajı ile ortaya çıkan karakter oyunu izlemeye başlamadan onu takdir etmiş olmamın yanı sıra oyun boyunca sergilediği oyunculuk ile gözümde devleşti diyebilirim. Yaratık karakteri ile öyle bütünleşmişti ki oyunun ilk anından son anına kadar olan yaşadığı onca değişimi bizlere o kadar güzel yansıttı ki oyun sonunda tüm salonu ayakta görmek pek de şaşırtıcı olmadı benim için.

İtiraf etmem gerekirse oyunu Cansel Elçin yer aldığı için merak ediyordum fakat Kerem Alışık'ın performansı sonucu onu biraz ikinci plana atmış gibi oldum. Fakat oyunculuğunu göz ardı etmek büyük bir ayıp olur. Victor Frankenstein karakteri ile bütünleşmişti adeta. Cansel Elçin'i dizilerden takip ettiğim için diğer rolleri ile karşılaştırma yaptığımda Frankenstein'ın kibirli ve bencil ruh halini çok başarılı bir şekilde yansıttı.
Usta oyuncu Yılmaz Gruda'nın yaşlı bilge adam De Caley rolünde birçok ders çıkarabileceğimiz sahneleri ile aklıma kazındı.

Deniz Uğur'un sahnelerini biraz az bulsam da sabırlı ve sadık aşık Elizabeth karakterine başarılı bir şekilde can veriyor.
Diğer oyuncular çok göz önünde bulunmasa da oyunun başarısına büyük katkı sağladıkları su götürmez bir gerçek.

Oyunculuklar kadar önemli olan dekor-kostüm, ışık&görsel efektler ve müzik-ses efektlerine de büyük emek verildiği perde açıldığı an anlaşılıyor.

Her bir detayından keyif aldığım, vermek istediği mesajı ile beni düşüncelere sürükleyen bir oyundu.Öyle ki tam olarak hakkını vererek anlatamadığımı düşünüyorum. Bu sebeple fırsatınız olursa gidip izleyerek bizzat hissetmenizi şiddetle tavsiye ederim. Ben de fırsatım olursa tekrar gidip izlemek istiyorum. ^^



2 yorum:

  1. Tiyatro oyunlarının her zaman farklı bir büyüsü vardır. Buna oyunun akıcılığı,oyuncuların performansı,sahne,dekor,ışıklandırma ve ses düzeni de eklenince tam bir görsel şov olur. Frankenstein'ın bilgilendirici kısa hikayesi için de ayrıca teşekkürler ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum. Dizi ve film izlemekten daha farklı bir duygusu oluyor. Faydalı olduysa ne mutlu. :)

      Sil