Descendants of the Sun | Dizi Yorumu

, , 2 comments

Dizinin Adı : Descendants of the Sun
Tür : Aksiyon , Dram , Gerilim , Komedi , Romantik
Yönetmen : Lee Eung-bok 
Senarist : Kim Eun-sook , Kim Won-Suk 
Yapım Yılı : 2016
Bölüm Sayısı : 16 
Oyuncular : Song Joong-ki , Song Hye-kyo , Jin Goo , Kim Ji-won , Kim Min-suk


Mutlu pazarlar. :)
Bildiğiniz üzere bu yaz k-dramalara sardım. Yaz boyunca 10-11 tane dizi izleyince yorumları birikti. Bir anda yayınlayıp sizi sıkmamak için yavaş yavaş hepsini yazma kararı almıştım. Bugün boşken severek izlediklerimden bir tanesi olan DOTS'u yazmalıyım dedim. Ve karşınızdayım. :)



KONUSU

Güney Kore ordusundaki özel bir ekipte görev yapan Yüzbaşı Yoo Shi-Jin ile doktor Kang Mo-Yeon arasındaki zorluklarla örülü aşk hikayesini konu almakta.

KARAKTERLER


Song Joong Ki, Güney Kore ordusundaki özel bir ekip olan Alfa ekibinde görev alan yüzbaşı Yoo Shi Jin karakterini canlandırmakta. Karakter için biçilmiş kaftan diyebilirim. Biraz havalı ve şakacı hallerinin altında ülkesi ve sevdikleri için kendini feda edebilecek güçlü bir asker. Aşkı ve mesleği arasında sıkışıp kalmasına rağmen kendinden ödün vermeyen bir karakter. Song Joong Ki ile tanışma dizim olsa da bu karakter için oyunculuğunu konuşturmuş diyebilirim. Askerlik görevini bitirdikten sonra bu diziyi çekmesinin de bu başarıda etkisi olduğunu düşünüyorum ben. :)



Song Hye-Kyo, doktor Kang Mo-Yeon karakterine can vermekte. İşinde çok başarılı bir doktor olmasına rağmen bazı haksızlıklar sebebiyle istediği seviyeye gelmeyi bir türlü başaramayan idealist bir karakter. Ben bu karakteri sevemedim açıkçası. Oyunculuk anlamında başarılı olduğu söylenebilir lakin karakter olarak aşırı çelişkili davranışlar sergilediği için izlerken epey sinirlendim. 


Jin Goo & Kim Ji-Won
 Jin Goo, Alfa ekibinde yer alan başçavuş Seo Dae-Young karakterini; Kim Ji-Won ise askeri doktor olan Yoon Myeong-Joo karakterini canlandırmakta. Birbirlerini çok seven ikilinin de önlerinde bazı engeller var. İzlerken bu duruma epey üzüldüm. Bu ikilinin uyumunu sevdiğimi söylemeden geçemeyeceğim. :)


En sevdiğim ikiliyi sorarsanız Song Joong-Ki ve Jin Goo derim!
Tam bi bro-mance örneği. İkisinin sahnelerine özellikle hayran kaldığımı da belirtmek isterim. :D


Ve dizinin kötü adamı Agus'u canlandıran David Lee McInnis. O kadar karizmatik ki kötü olmasına rağmen sevdim. Takım elbise zaafımın bunda etkisi büyük! :D  

YORUMUM

Senaryo ve oyunculuklar açısından gerçekten kaliteli bir dizi. Bir Goblin sever olarak senaristi görünce gözüm kapalı izleme kararı aldığımı söylemek isterim. Descendants of the Sun daha önce çıktı diyeceksiniz biliyorum ama ben de böyle ters bir insanım. :D
Her türlü olay ve duyguyu içinde barındırması benim gözümde artı puan oldu. Salt aşk hikayesi izlemek artık bayıyor açıkçası. Dizi ve filmler hayal ürünü yapımlar olsa da bir izleyici olarak gerçek dünyadan parçalar arıyorum. Malumunuz hayatımızda hiçbir şey toz pembe olmuyor. DOTS, bu anlamda gerçekten başarılı bir yapım. Şöyle ki dünya çapında yaşanan askeri olaylardan tutun da doğal afetlere kadar yoğun bir içeriğe sahip. Yoksullukla savaş veren bölgelerdeki insanların yaşadıklarını gözler önüne sererken o hüzünlü havayı birazcık da olsa dağıtmak amacıyla iki arkadaşın şakalaşmasını da izliyorsunuz. Bu duruma daha çok örnek türetebilirim fakat izlemeyenleriniz için çok fazla ipucu olacağından bu kadarının dozunda olduğunu düşünüyorum. :)
Oyunculuklar da gerçek anlamda başarılıydı. Kurgu değil de gerçek bir askeri çatışma ya da gerçek bir hastanede ameliyat izliyormuşum gibi bir his uyandı ben de.
Tek tatmin olamadığım yer sonuydu. Son bölümde sanki devamı gelecekmiş gibi bir havası vardı. Bu sebeple k-dramaların son bölümü için beklentilerimi en aza indirmeye çalışıyorum. 
Çoğunuz şimdiye kadar izlemiştir ama benim gibi yeni başlayanlar için kesinlikle tavsiye edebileceğim bir dizi. ♥

****
Diziyi izlemeden önce bile bildiğim bu şarkı favorilerimden biri;

Davichi - This Love

İzlerken sevdiğim şarkı ise;

Gummy - You're My Everything


****

Havalı girişleri severiz. *gözlüklüemoji*

****

Senin bu tatlılığını n'apacağız peki? 

****

Bro-mance başlangıcı ^^

****


♥ ♥ ♥

****

Piştinin böylesi. :D

****


Aşk ... ^^

****

Havalı hareketleri severiz. :D

****

Gününüz güzel geçsin efenim. ^^ ♥


2 yorum:

  1. Listemde olan bir dizi. :) Hoşuma gidecek gibi görünüyor. :) Emeğine sağlık bu arada! ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım ♥ bence de beğenerek izleyeceğin bir dizi :) izlediğinde fikrini yazarsın bana :)

      Sil