Cennet Koridoru - Nazi Safavi | Kitap Yorumu

, , 2 comments



Özgün Adı :دالان بهشت  
Yazarı : Nazi Safavi
Çevirmen : Gül Yıldız Jahanpoor
Yayınevi : Muhenna 
Sayfa Sayısı : 320
Baskı Tarihi : 2017




Herkese merhaba.
Bu aralar çok yoğun olduğum için kitap okumaya fırsatım olmuyor ne yazık ki. Vakitsizlikten dolayı 1 haftada bitirebildiğim Cennet Koridoru kitabı hakkındaki yorumumu sizinle paylaşmak istedim.
Yayıncılık hayatına yeni katılan Muhenna Yayınevi tarafından basılmış Cennet Koridoru, Fars edebiyatından.
Bunu öğrenince kitaba karşı olan merakım arttı. Farklı kültürlere ait kitaplar okumanın bana katkı sağlayacağını düşünüyorum çünkü. :)
Konusu için kısaca Tahran'da yaşayan iyi gelirli bir ailenin en küçük kızı olan Mehnaz ile komşularının oğlu olan Muhammed'in nişanlılık döneminde gerçekleşen olaylar anlatılıyor diyebilirim.
İkili birlikte büyüdükleri için birbirlerinden etkilenmişler ve ailelerininde onayıyla evlenmek isterler. Fakat lise öğrencisi olan ikili okullarını bitirene kadar nişanlı kalma kararı alıyor. Buraya kadar her şey gayet güzel giderken, henüz olgunlaşamamış olan kızımız Mehnaz sevgisini gösterirken bazı hatalar yapmaya başlıyor. Kıskançlıkla ve kendine has saçma fikirleriyle adeta sabır küpü olan Muhammed'e neler yapıyor neler...
İtiraf etmem gerekir ki Mehnaz'a acayip sinir oldum. 5 yaşındaki şımarık kız çocuğu gibi davrandı kitap boyunca. Aşırı bencilce davrandığını düşünüyorum ki okuyanların çoğu benimle aynı fikirde. :D
Onun dışındaki karakterlere karşı tarafsız hislerim var. Çok sevdiğim bir karakter olmadı ne yazık ki.
Yazarın anlatım dilini sevdim. Tek oturuşta bitirebilecek akıcılıkta bir kitaptı. Lakin düzenlemesinde eksiklikler gördüm. Yayınevinin ilk kitabı olduğundan okurken hoş görsem de kendilerine görüşümü bildirmek için bu duruma değinmek istedim. :)
Ayrıyeten düşündüğüm gibi kültürel anlamda yeni bilgiler öğrenmem açısından epey katkısı oldu. Kitabın içerisinde yer alan karekodlar ile yönlendirilmesi sayesinde bilgilere ulaşmam daha kolay oldu. İlk kez bu uygulamanın yer aldığı bir kitap okuduğum için farklı gelse de sevdim.
Mehnaz'ın saçmalık ötesi davranışlarını saymazsak severek okuduğum bir kitaptı. Farklı kültürlere ait kitaplar okumak isterseniz Cennet Koridoru'na da şans vermelisiniz. :) 




2 yorum:

  1. Bu kitabı bende okudum. Cok güzeldi.Tabi Mehnaz bir az simarik ama sorun değil bu bir gerçek. Bütün kızlar boyleler işte ����

    YanıtlaSil
  2. Bu kitabın 3. baskisi gelmiş. Farkli bir kapakla

    YanıtlaSil