Peri #2 - Öykü Odabaş | Kitap Yorumu

, , No Comments

Kitabın Adı : Peri - 2
Yazarı : Öykü Odabaş
Yayınevi : Gitane
Sayfa Sayısı : 480
Baskı Tarihi : Nisan 2017
Seri : Peri #2


Peri, bolca duygu geçişi yaşamamın yanında severek okuduğum bir kitaptı. İlk kitabı öyle merak uyandırıcı bir yerde bitmişti ki devam kitabı için sabırsızlanıyordum. Çıkar çıkmaz okuma fırsatım olmasa da sonunda okuyabildim ve yorumuyla karşınızdayım.

İlk kitap hakkındaki yorumum için tık tık.

Konusunu anlatmadan önce ilk kitabı okumayanların bu yorumu okumamalarını tavsiye ederim. Çünkü ilk kitap hakkında spoi olacaktır.

İlk kitapta öldü sandığı babasının yaşadığını öğrenen ve onu aramaya karar veren Peri'nin başına gelenleri okumuştuk. Birçok yanlış anlaşılma sebebiyle babası ile pek hoş bir tanışma yaşayamadılar. Öyle ki Peri hem fiziksel hem de ruhen pek çok yara aldı. Devam kitabında ise yaşadıkları sebebiyle iyice içine kapanan kızımızın iyileşme sürecini okuyoruz. Geçirdiği travma sebebiyle hafıza kaybı yaşayan Peri, babasıyla tanışma sürecindeki tüm kötü şeyleri unutmuştur. Bu onun için iyi bir şey gibi görünse de tekrar hatırlamaya başlarsa daha kötü sonuçları da olabilir. Sizce Peri bu durumu atlatabilecek mi? Yoksa yıllar sonra kavuştuğu babasından sonsuza dek korkacak mı?



Kitapta salt baba-kız ilişkisini okumuyoruz. Buna ek olarak erkeklerden oluşan çılgın bir ekibin arkadaşlık ilişkilerini, ailelerini nasıl koruyup gözettiklerini, ilk kitapta sinyalleri verilmiş Knight ve Peri arasındaki yakınlaşmanın sonucunu ve okurken en çok etkilendiğim kısım olan dünyada yaşanan belki de en berbat şey olan kadınların ve çocukların köle olarak bir eşya gibi alınıp satıldığı ve tecavüze uğradığını Sedef ve Kardelen'in hikayesi ile o kadar güzel anlatmıştı ki Öykü Odabaş. Gerçekten çok etkilendim ve haddim değil belki ama takdir ettim. ♥
Yazarımızın anlatımı ilk kitaptaki gibi akıcıydı. Üstelik yukarıda belirttiğim birçok farklı olayı ustaca harmanlamıştı. Ve bu sayede okurken her bir duyguyu hissettim diyebilirim. 
Karakterlere gelecek olursam ilk kitapta Peri'ye yaptıklarından dolayı onlardan ne kadar nefret ettiysem, bu kitapta yaptıklarının bilincinde olup Peri'ye destek olmaları, ona sevgi göstererek koruyup kollamaları ile Matt ve ekibi benim de gönlümü aldı. (upss! burası biraz spoi oldu ama başlamadan uyarımı yapmıştım.. :D )

Uzun lafın kısası, Peri-2 benim için tatmin edici bir devam kitabı oldu. Hatta beklentilerimin üzerinde olduğunu bile söyleyebilirim. Size tatlı bir baba-kız hikayesi vaadinde bulunamam ama farklı bir hikaye arayışındaysanız. Bu kitaplar tam size göre. ♥


0 yorum:

Yorum Gönder