Kara Nehir - Ellen Marie Wiseman | Kitap Yorumu

, , No Comments


Kitabın Adı : Kara Nehir
Özgün Adı : Coal River
Yazar : Ellen Marie Wiseman
Çevirmen : Dilek Parsadan
Yayınevi : Arkadya
Sayfa Sayısı : 480
Baskı Yılı : Haziran 2017



Ardımda Kalanlar ve Erik Ağacı kitaplarının yazarının dilimize çevrilen son kitabı Kara Nehir'i nihayet okuyabildim. Arkadya Yayınları'ndan çıkan kitapları seviyor olsam da yaz mevsiminin etkisi olarak hüzünlü kitapları okumakta zorlanıyorum. Bu sebeple nihayet okuyabildim diyorum. :)

Yazarımız kitaplarını gerçek hikayelere dayandırarak yazıyor. Dolayısıyla etkileyiciliği de daha fazla oluyor. Kara Nehir kitabında kömür madenlerinde çalışanların yaşadıklarını işlemiş. Yetişkinler için bile zor çalışma şartları olan bu meslekte küçücük çocukların hiçbir güvence ve koruma olmadan çalıştırılması gerçekten korkunç bir durum. 
Ana karakterimiz Emma Malloy, kardeşini küçük yaşta kaybetmiş ve yıllar sonra ailesini de trajik bir şekilde kaybederek bir başına kalmıştır. Kara Nehir kasabasında yaşayan teyzesinin yanına gitmeye karar veren Emma, geçmişten gelen pişmanlıklarıyla bir kez daha yüzleşir. Vicdan azabıyla savaş veren genç kadın, kasabadaki yaşam şartlarını görünce madende çalışanlara destek olmak ve şartları iyileştirmek amacıyla kollarını sıvar.

Gerek Emma'nın verdiği kayıplar sebebiyle gerekse maden işçilerinin çalışma şartlarını öğrendikçe boğazım düğüm düğüm oldu. Acımasızca, para uğruna hiçbir önlem alınmadan çalıştırılan işçileri, verilen kayıpları ve bu durumun gerçek olduğunu düşündükçe tarif edemeyeceğim hislerle doldum ve kitabı okumakta ciddi anlamda zorlandım. Ve de her sayfasında bu dünyadaki her bir çocuğun sadece oyunlarla ve mutlulukla büyüyebilmesini diledim. Aslına bakarsanız hüzünlü kitaplardan çok etkilendiğim için okumakta zorlansam da yaşamda böyle şeylerin olduğunu ve bu konularda bilinçlenmemiz gerektiğini düşünerek okumaya özen gösteriyorum. Kara Nehir'de bu bağlamda beni aşırı etkileyen kitaplardan bir tanesi oldu. Anlatım olarak çok güçlü olan bu kitap yansıttığı duygularla zaman zaman olayları yaşayan birinin ağzından hikayeyi dinliyormuş hissi uyandırdı. Konusu itibariyle ağır ilerlese de okunması gereken bir kitap olduğu düşüncesindeyim. 


0 yorum:

Yorum Gönder