Peri - Öykü Odabaş | Kitap Yorumu

, , No Comments

Yazarı : Öykü Odabaş
Yayınevi : Gitane Kitap
Sayfa Sayısı : 384
Seri Sırası : #1

Bir baba - kız hikâyesi…
Yalnız uyandığı sabahın akşamında bir babası olduğunu öğrenen Peri, Amerika'ya doğru giderken hayal âlemindeydi.Tecrübesizliğin girdabında girişilen masum oyun, bir yanlış anlamaya neden oldu.Korkularının getirdiği tedbir, kibirle birleşince detayları gözden kaçırdılar ve yanlış anlaşılma, kâbusa dönüştü.Babasını arayan Peri'nin uyandığı kâbus, kısacık hayatının sonu muydu yoksa başlangıcı mı?
"Genç kız sadece babasını tanımak istemişti ve o, ona baba yerine bir canavar sunmuştu. Hem de hiçbir kâbusunda çekemeyeceği acıları çektiren bir canavar... Âşık bir kız gibi bakıyordu Peri, evet…
Babasına âşık bir kız gibi…"
(Tanıtım Bülteninden)


Peri, Öykü Odabaş'ın kalemi ile tanışma kitabım oldu. Yazarı uzun süredir takip etsem de kitaplarını okuma fırsatım olmamıştı.Yayınevi vesilesi ile kitaplığıma katılan Peri'yi Kitap Meltemi ile birlikte okuduk. Yıl bitmeden okuyup yeni bir kalem ile tanışmış olmaktan dolayı mutluyum. :)
Yazarın farklı kelime seçimleri ve farklı kurgusuyla oldukça akıcı bir kitap okudum. Birçok duyguyu da içerisinde barındırıyor. Zaman zaman eğlenceli, ağırlıklı olarak da üzücü olaylar yaşandı. Kötü olayların olduğu bölümleri okurken çok üzüldüğümden daha fazla okuyamayacağım deyip bırakırken birkaç dakika sonra meraktan tekrar elime alıp durdum kitabı.
Peri, hayattaki tek dayanağı dedesini de kaybettikten sonra yapayalnız kalıyor. Kendini bulma çabalarında olan kızımız, bir gün babasının yaşadığını öğreniyor. Ve onu bulmak için Amerika yollarına düşüyor. Hikayemiz de buradan sonra başlıyor.
Gizemli, aksiyonlu olaylar zincirinde Peri'nin bazı kararları beni sinir krizlerine soktu. Kitabın içine girip sarsarak kendisine gelmesi gerektiğini söylemeyi düşündüm sık sık.
Diğer karakterleri hem sevdim hem nefret ettim diyebilirim. Bunun sebebini okuyanlar anlayacaktır, okumayanlar için spoi olacağından değinmiyorum. :)
**
Kitabın tek kitap olduğunu düşünerek okurken düşünceli yazarımızın uyarısıyla devam kitabının olacağını öğrendim. Bu sebeple sonu hakkında sitemlerimi içime atıyorum ve devam kitabını merakla bekliyorum! :D
Aksiyonu bol,gizemli ve samimi bir hikaye arıyorsanız Peri tam size göre bir kitap. :)

Kitaba Puanım: 4,5/5

0 yorum:

Yorum Gönder