Zeliha Eren | Röportaj | GKBT #14

, , No Comments


1) İlk olarak röportajların vazgeçilmez sorusuyla başlayalım. Bize kendinden bahseder misin? Zeliha Eren kimdir, günlük hayatında neler yapar? 
-Zeliha Eren, kendi iç dünyasında yaşayan, yirmi sekiz yaşında, bir senelik evli, bilgisayar mühendisi ve aynı zamanda yazar da olmaya çabalayan hafif çatlak bir kızdır ;) Günlük hayatımda yazmak ve okumak en çok sevdiğim ve hep yapmak istediğim eylemler olsa da işim yüzünden yazma ve okuma zamanlarım biraz kısıtlanıyor ne yazık ki. Yine de iş ve ev arasında geçen zamanlarda fırsat bulabildiğim her an yazmaya ve okumaya bayılıyorum.


2) Peki yazmaya nasıl başladın? 
-İlk önce altıncı sınıfta günlük tutmaya başladım. Sonra kısa hikâyeler ve şiirler derken en sonunda üniversiteyi bitirdikten sonra ilk defa uzun soluklu bir hikâye yazdım. Onun tadını aldıktan sonra da yazmayı hiç bırakmadım.


3) Yazdıklarının kitaplaştırılmasını düşünüyor muydun? İlk kitabın çıktığında neler hissettin ve çevrenden nasıl tepkiler aldın? 
- İlk yazmaya başladığımda kitaplaştırılacağına ihtimal vermiyordum çünkü çok amatör olduğumu düşünüyordum. İlk kitabım çıktığında, hayatımda o kadar mutlu olduğumu hissettiğim anların bir elin parmaklarını geçmeyeceğini düşündüm. Kitabı elime ilk aldığımda sanki bir ton çikolata yemişim ama hiç kilo almamışım gibi mutlu hissetmiştim :)


4)  Kitabın çıktıktan sonra hayatında ne gibi değişiklikler oldu peki? 
-Çok fazla değişiklik olmadı aslında. Tek fark canım okurlarımın güzel kitap yorumlarını ve tatlı mesajlarını okuduğum zamanlarda günümün inanılmaz güzel geçiyor oluşu ♥


5) Yazarken nelerden ilham alırsın? 
-Her şeyden ilham alabilirim. Şarkılar, diziler, filmler, insanlar, arabalar :)



6) Kitaplarında Bilişim İstihbarat Servisinde çalışan ajanların hayatını okuyoruz. Bu konuyu ele almanda mesleğinin etkisi var mı? 
-Evet kesinlikle etkisi var ;) Mesleğimi çok seviyorum ve mesleğim hakkında yazmaktan çok hoşlandığımı itiraf etmeliyim :)


7)Kitaplarında kendine yakın gördüğün, seni yansıtan bir karakter var mı, varsa hangisi? 
-Tam olarak beni yansıtıyor dediğim bir karakterim yok. Ama hepsinde bir parçam olduğuna inanıyorum.


8) Kurgularını nasıl oluşturursun? 
 -Ne zaman boş kalsam kurgularım üzerinde düşünür, notlar alırım.

 
9) Kitaptaki karakterlerini sadece Türkiye değil de birçok ülkeden seçmişsin, bunları anlatırken zorlanıyor musun? 
- Zaman zaman takıldığım noktalar oluyor ama neyse ki Google denen bir teknoloji var :) Zaten yabancı bir karakteri yazmadan önce onlar hakkında araştırma yapıyorum. Yazarken takılırsam da aynı şekilde araştırma yaparak yazmaya çalışıyorum.


10) Kitaplarındaki karakterlerden birini seçmeni istesem, bu hangisi olurdu ve neden? 
-Ya seçemem ki, hepsi benim bebeklerim :) Ama illa ki seçmem gerekse sanırım Alex ya da Azra olurdu. Alex’in hikâyesini biliyorsunuz. Azra’nın hikâyesini de şimdilik sadece ben biliyorum ama beni en çok etkileyen hikâye onunki oldu sanırım.


11) Yazar kimliğinin dışında neler yapmaktan hoşlanırsın, yazmak gibi okumayı da sever misin? 
-Okumak benim için kesinlikle vazgeçilmezdir. Uzun süre kitap okumazsam resmen huysuz bir insan olup çıkıyorum :) Onun dışında film ve dizi izlemeyi, farklı yerleri gezmeyi çok severim.


12) Bir okur olarak kitap alırken nelere dikkat edersin ? 
-Öncelikle daha önceden okuduğum ve tarzını, yazımını beğendiğim yazarların kitaplarını almayı tercih ederim. Yeni yazarlara çok samimi arkadaşlarımın tavsiyeleriyle başlarım. Bir kitap okurken de beni bulunduğum zamandan çıkarıp kendi dünyasına alabiliyorsa, o kitap benim için mükemmeldir.


13) Sürekli takip ettiğin, ne yazsa okurum dediğin bir yazar var mı? 
-Benim favori yazarım Stefan Zweig ve yazdığı her kitabı okumayı çok seviyorum.


14) Okuduğun kitaplardan seni en çok etkileyen hangisidir? Bu kitabı ben yazsaydım diye düşündüğün bir kitap oldu mu? 
-Beni en çok etkileyen kitap Albert Camus’nun Yabancı kitabı olmuştur. Onu keşke ben yazsaydım derim kesinlikle.



15) Tekrar kitaplarına dönecek olursak, bildiğim kadarıyla Zack ve Mila’nın hikayesi olan Yemezler Güzelim de kitap olacak. Bu kitap serinin sonu mu? Mert ve Azra ikilisinin hikayesini de kitap olarak okuyacak mıyız, bu ikiliyi çok merak ediyorum şahsen :)
 -Evet, Yemezler Güzelim serinin üçüncü kitabı olarak basılacak. BİS serisinin dördüncü ve son kitabı Mert ve Azra’nın hikâyesi olacak ;) Onların hikayesini şu an yazıyorum ve sanırım serideki diğer kitaplardan azıcık farklı ama benim çok sevdiğim bir hikaye oluyor. İnşallah siz de severek okursunuz. ♥


16) BİS serisi dışında wattpad de yazdığın hikayelerden hangisinin kitap olmasını isterdin/istersin? 
-Zehir Zemberek’in ve Hırsız’ın da kitap olmasını isterim.


17) Son olarak kitaplarını okumayanlara nasıl anlatırsın? :) 
-Romantik, komedi, aksiyon türünde, gülmek, heyecanlanmak ve güzel zaman geçirmek isterseniz okuyabileceğiniz bir kitap, derim.



ENLER 
En sevdiğin kitap? 
-Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu – Stefan Zweig 
En sevdiğin yazar? 
-Stefan Zweig 
En sevdiğin film? 
-Çok var ama şu an aklıma gelen Yeşil Yol ve Not Defteri 
En sevdiğin şarkı – şarkıcı? 
-En sevdiğim şarkı – You Don’t Own Me, Özellikle sevdiğim bir şarkıcı yok ben genelde şarkıları severim :) 
En sevdiğin yemek? 
-İçli Köfte 
 En sevdiğin renk? 
-Turkuvaz 
En sevdiğin hayvan? 
-Kedi

Benim sorularım bu kadar, vakit ayırıp yanıtladığın için çok teşekkür ederim :) 
-Güzel soruların ve röportaj için ben çok teşekkür ederim :)


0 yorum:

Yorum Gönder