İhtiyaç - Carrie Jones | Kitap Yorumu

, , No Comments

Kitabın Özgün Adı : Need
Yazarı : Carrie Jones
Çevirmeni : Bilge Turan
Yayınevi : GO! Kitap
Sayfa Sayısı : 388
Seri : İhtiyaç  #1

Merhabalar, herkese mutlu bayramlar! :)
Önceki yorumumda belirttiğim instagramda paylaşıp burada yeni paylaşacağım yorumların bir tanesiyle daha karşınızdayım. :) 



"On altı yaşındaki Zara White, çok sevdiği üvey babasının ani ölümünün ardından annesi tarafından apar topar babaannesinin yanına gönderilir. Annesi her ne kadar bunu onun iyiliği için yaptığını söylese de burası Zara için pek de güvenli bir yer değildir çünkü burada çocuklar hiçbir iz bırakmadan ortadan kaybolmaktadır. Tuhaf bir adamın gittiği her yerde onu izlediğini düşünen Zara çok geçmeden bu şüphesinde haklı olduğunu anlar. Üstelik bu adam arkasında altın rengi bir toz bırakmaktadır. Bu esrarengiz kasabada neler olup bittiğini anlamak için kolları sıvayan Zara çok geçmeden aslında hiç kimsenin ve hiçbir şeyin göründüğü gibi olmadığını anlayacaktır."


İhtiyaç, tanıtımları çıkar çıkmaz merak ettiğim kitaplardan bir tanesi oldu. Konu itibariyle de diğer kitaplardan biraz farklı. Perileri konu ediniyor lakin bildiğimiz sevimli ve de iyi olanları değil tanıtım yazısından da anlayacağız üzere kötülük peşinde olan perileri...


Kitabı okumadan önce "Stephen King ile Stephenie Meyer birlikte kitap yazsa ortaya İhtiyaç çıkardı." şeklindeki yorumu görmüştüm. Okurken bunun doğru bir tespit olduğunu düşündüm. Çünkü kitapta Alacakaranlık'ı andıran olaylar ve bir takım unsurlar yer alıyordu. Gerilim konusuna gelecek olursam, okurken zaman zaman özellikle gece okurken biraz gerildim. Ama geneli düşünüldüğünde çok fazla gerilim unsuru yer almıyordu.

Kitap oldukça akıcı ve yazıldığı dönem göz önünde bulundurulduğunda yaratıcı bir konuya sahip denebilir. Günümüzdeki kitaplarla kıyaslarsak kurgusu biraz sade kalabilir. 

Ana karakterimiz Zara ise çok tuhaftı. Çok sevdiği üvey babasını kaybettiği için üzgün ve içine kapanık olmasını anladım fakat aklıma takılan bir şey var. Kız babaannesinin yaşadığı kasabada doğaüstü birçok varlığın yaşadığını öğreniyor ve bunu çok doğal bir durummuş gibi karşılaması çok ilginç. Bu durum "güçlü karakterlilik" olarak nitelendirilemez bana göre. Fobilere olan takıntısı ise oldukça ilgi çekiciydi. Sayesinde birçok fobinin varlığını ve isimlerini öğrendim. :D

Diğer karakterleri(periler hariç) sevsem de tam olarak karakterlerini çözümleyemedim hepsi gizemli takılan tiplerdi. Kitap serinin ilk kitabı olduğundan böyle bir durumun söz konusu olduğunu düşünüyorum. Diğer kitaplar çıktıkça bunu anlayacağız. :)
Anlatım oldukça akıcı olduğundan çok kısa sürede okuyup bitirdim. Çok çok sevdiğim bir kitap olmasa da aklımda yer etti. Devam kitaplarını da okumayı düşünüyorum. Siz de konu olarak farklı ve akıcı bir kitap arıyorsanız, İhtiyaç'a bir şans verebilirsiniz. :)

0 yorum:

Yorum Gönder