Konuş Benimle - Laurie Halse Anderson | Kitap Yorumu

, , No Comments
Kitabın Orijinal Adı : Speak
Yazarı : Laurie Halse Anderson
Çevirmeni : Duygu Yücel
Yayınevi : GO! Kitap
Sayfa Sayısı : 304

Merhabalar! Görüşmeyeli nasılsınız? Umarım iyisinizdir. :)

Ben çok iyiyim, yeni bir kitap yorumuyla karşınızdayım! Neredeyse herkesin okuyup beğendiği, hakkında hiç olumsuz yorum duymadığım ve de çok merak ettiğim "Konuş Benimle" kitabını okudum. Bittiğinde kapağını kapattığım an "Bu kitap hakkında yapılan tüm övgüleri gerçekten hak ediyor!" dedim.


"Konuşmak gittikçe zorlaşıyordu.Boğazım sürekli acıyor, dudaklarım kuruyordu.Geceleri uyurken çenemi o kadar sıkıyordum ki sabahları başım ağrıyordu... Ne zaman annemle, babamla ya da öğretmenlerden biriyle konuşmaya çalışsam ya kekeliyor ya da donup kalıyordum. Sorunum neydi benim?
***
Melinda Sordino'nun bir sırrı var. Ama sırrını paylaşabileceği kimsesi yok. Bütün arkadaşları, hatta tanımadığı insanlar bile ondan nefret ediyor. Ve günden güne içine  kapanan Melinda, çareyi susmakta buluyor. Yalnızlaştıkça susuyor, sustukça yalnızlaşıyor. Ta ki O ŞEY'den kaçıp saklanamayacağını, O GECE'yi unutamayacağını anlayana dek..."

Öncelikle kitabın konusunu bilmeyen kalmamıştır sanıyorum, kadına şiddet ve tecavüz konusu ele alınıyor.Yazar konuyu çok güzel bir şekilde ele almıştı. Anlatım tarzından çok etkilendim, o kötü durumun kadınların üzerinde oluşturduğu psikolojik travma o kadar güzel ele alınmıştı ki. Birçok yerin altını çizdim, defalarca okudum hatta arkadaşlarımla paylaştım. 



Karakterler ise çok ilginçti, Melinda karakteri yaşadığı o kötü olayı kimseyle paylaşamıyor ve susmayı tercih ediyor. Bütün arkadaşları onu dışlıyor. Ailesi bile sorununun ne olduğunu öğrenmek yerine kendi hayatlarına devam ediyor. Bu bana çok tuhaf geldi açıkçası. İnsanlar bu kadar duyarsızlaştı mı gerçekten diye düşündüm. 


Kitabın başında bu tür olaylara maruz kalmış okurlar tarafından yazara gönderilmiş mektuplardan oluşturulmuş bir şiir yer alıyordu. Bu şiiri okuduğumda çok duygulandım. Ayrıyeten kitabın sonuna da yazarla yapılan bir söyleşi eklenmişti. Bu söyleşi de erkeklerden "kadınların bu durumlardan rahatsız olmalarına şaşırdıkları" yönünde mesajlar aldığından bahsettiği bölümde şok geçirdim ve oldukça sinirlendim. Nasıl bir dünya bu diye isyan ettim! 
Bu kitap bu konu da oldukça farkındalık yaratmış ve yaratmaya da devam ediyor. Bunun için yazara kendi adıma teşekkür ediyor ve herkes bu kitabı mutlaka okumalı diyorum.

0 yorum:

Yorum Gönder