Lola ve Komşu Çocuk - Stephanie Perkins | Kitap Yorumu

, , No Comments
Kitabın Orijinal Adı : Lola and the Boy Next Door
Yazarı : Stephanie Perkins
Çevirmeni : Aslı Tümerkan
Yayınevi : Yabancı Yayınları
Sayfa Sayısı : 320

"Geçmişinde kalan çocuk, gelecekteki aşkı olabilir mi?"

Merhabalar ve herkese iyi bayramlar! :)

Yabancı Yayınları’nın Lola ve Komşu Çocuk kitabını çıkaracağını öğrendiğim an merak içinde beklemeye başladım. Kitap hakkında paylaşımlar gelmeye başladıkça merakım daha da artmıştı. Hele ki cildini ve ayracını görünce aşık oldum desem yalan olmaz. Sizce de çok tatlı değiller mi? Kitap çıktı, ben de hemencecik okudum ve yorumuyla karşınızdayım! :)  


“Henüz kendini geliştirme aşamasındaki tasarımcı Lola Nolan modaya inanmıyordu… O, kostümlere inanıyordu.Kıyafet ne kadar parıltılı, eğlenceli ve farklı, yani ne kadar etkileyiciyse o kadar iyiydi. Ve Lola’nın hayatı, özellikle de seksi rockçı erkek arkadaşı varken mükemmele gayet yakındı. Ta ki Bell ikizleri olarak da bilinen Calliope ve Cricket mahalleye tekrar taşınıp Lola’nın derinlere gömdüğünü düşündüğü acı verici geçmişini gün yüzüne çıkarana kadar.”

Tuhaf giysileri, rengarenk perukları ve kendine özgü tavırlarıyla Lola oldukça farklı bir karakterdi. Onu farklılıklarıyla sevdim. Ara sıra kararsızlıklarına kızsam da sonradan ona hak verdim. Eşcinsel bir çift tarafından evlatlık alınmıştı ve üzerindeki baba baskısı iki katına çıkmıştı. Bunun yanında biyolojik annesinin sorunlu davranışları onu üzüyordu. Kendisinden birkaç yaş büyük erkek arkadaşıyla mutlu olduğunu düşünse de eski aşkı Cricket’ın geri dönüşü Lola’nın kararsızlıklarını gün yüzüne çıkardı.
Cricket’ın dönüş kısmı biraz abartılmıştı bana göre. Lola, ailesi ve arkadaşları öyle tepkiler verdi ki geçmişte büyük bir olay yaşanmış gibi düşündüm. Gerçeği öğrenince “bu muydu yani!” tepkisi verdim.
Cricket da oldukça farklı bir karakterdi ama ikizi Calliope yüzünden biraz geri planda kalmasına üzüldüm. Her ne kadar bundan rahatsız olmadığını söylese de yapmak istediği birçok şeyden kardeşi için vazgeçmek zorunda kalmıştı. Bu yüzden ikizi Calliope’a da biraz sinir oldum sanırım. :)
Spoiler vermemek adına daha fazla ayrıntıya giremiyorum ne yazık ki ama son bölümü okuduğumda Lola’yı biraz kıskandığımı da söylemeden geçemeyeceğim.Kitabın konusu sıradan olsa da anlatımı ve karakterlerin sıradışılıkları sayesinde oldukça akıcıydı. Bayram şekeri tadında bir okuma oldu benim için. Lola’nın tuhaflıklarla dolu yaşamını merak ettiyseniz ve okurken keyifli zaman geçirebileceğiniz bir kitap arıyorsanız kesinlikle okumanızı tavsiye ederim.

Kitaba puanım : ❤❤❤❤

0 yorum:

Yorum Gönder